Biznes i finanse

Braight Technologies najbardziej innowacyjnym startupem

Braight oferuje oprogramowanie do analizy behawioralnych danych klientów, które pozwala przewidzieć ich przyszłe zachowania i stanowi alternatywę dla tradycyjnych systemów oceny ryzyka kredytowego. W stolicy Rumunii komisja konkursowa była jednogłośna – wyróżniła Braighta za: „zaawansowaną i kreatywną technologię, która ma potencjał do tego, by globalnie zrewolucjonizować świat finansów”.

„Dzięki niej instytucje finansowe są w stanie lepiej zrozumieć potrzeby klientów, a także otwierać się na osoby dotąd nieubankowione. Doceniliśmy ten biznes nie tylko za technologiczną innowacyjność, ale też za jego społeczne znaczenie” – mówił Dan Oros z Google, jeden z jurorów konkursu.

„Braight bazując na zebranych w sieci danych użytkownika, pomaga osobom niemieszczącym się w bankowych normach budować ich wiarygodność, czyli demokratyzuje dostęp do bezpiecznych kredytów i pożyczek” – tłumaczył Maciej Jarząb, CEO Braight Technologies.

Konkurs Spotlight jest dedykowany startupom technologicznym we wczesnej fazie rozwoju (tzw. early-stage). W tegorocznym finale znalazło się 6 biznesów z Europy Wschodniej. Jurorzy oceniali nie tylko pomysł, ale też samą prezentację, czyli tzw. pitch. Jarząb zdobył najwyższe uznanie komisji w obu kategoriach, a jego mistrzowskie wystąpienie sprawiło, że od razu rozdzwoniły się telefony.

„Ja byłem jeszcze na scenie, a koledzy z Braighta już rozmawiali z potencjalnymi inwestorami z całej Europy” – opowiadał Jarząb.

Organizowana od 2009 roku konferencja How to Web to najważniejsze tego typu wydarzenie w regionie, skupiające nie tylko młodych przedsiębiorców, ale też ekspertów reprezentujących takich technologicznych gigantów jak Google czy UiPath. W tym roku odbywała się w dniach 21-22 września i towarzyszyło jej hasło „It’s Time to Build”, podkreślające wagę współpracy innowatorów i inwestorów w projektowaniu wspólnej przyszłości. Braight w Bukareszcie oprócz nagrody zdobył imponującą popularność i znacząco poszerzył swoje zasięgi.

„Prawie pół miliona euro to oczywiście wspaniałe wyróżnienie i potężne wsparcie, ale tym, co cieszy nas najbardziej, jest ogromne zainteresowanie inwestorów. Dzięki nagrodzie na stole pojawiły się konkretne liczby w postaci dziesiątek milionów euro, co oznacza, że mamy teraz duży komfort. Możemy uważnie przeanalizować wszystkie oferty i przyjąć tylko najlepsze. Pod tym względem ta wygrana to prawdziwy >>game changer<<. Co więcej, partnerzy konferencji, m.in. Orange, chcą z nami rozpocząć biznesową współpracę” – podkreślał CEO spółki.

Dla startupów sytuacja, w jakiej znalazł się Braight, jest stanem niezwykle pożądanym, ale też rzadkim. Spółka, obecna już na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Czechach, Hiszpanii i Meksyku, umocniła swoją pozycję i wiarygodność w Europie Wschodniej, otwierając sobie drogę do klientów z Rumunii, Bułgarii czy Węgier. Na kilka miesięcy przed zamknięciem inwestycyjnej rundy A, która potrwa do końca 2022 roku, Braight nie musi już zabiegać o uwagę inwestorów i może skupić się na strategicznym planowaniu rozwoju. Oznacza to, że spółka spośród napływających do niej ofert wybiera te pochodzące od inwestorów realnie liczących się w sektorze finansów.

„Nie chodzi już o wsparcie wyłącznie kapitałowe, lecz także merytoryczne” – mówił Jarząb.

Dzięki nagrodzie z How to Web spółka nie tylko zdobyła nowych klientów z Europy Wschodniej, ale też zwiększyła swoją widzialność w Polsce. Wszystko wskazuje na to, że w roku 2023 Braight sięgnie po status „jednorożca”, przyznawany startupom, których wycena przekroczyła miliard dolarów. Kolejna runda inwestycyjna, jak podkreślają przedstawiciele firmy: „będzie miała charakter jakościowy. Zapraszamy do niej przede wszystkim inwestorów współpracujących z globalnymi instytucjami finansowymi”.

KONTAKT:

Maciej Jarząb

tel. kom. +48 518 673 569

e-mail: m.jarzab@braight.tech

Źródło informacji: Braight Technologies

 


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM