Nauka i technologie

Bank Pekao dzięki technologii zamierza lepiej dotrzeć do młodych

Polski sektor bankowy jest w światowej awangardzie, jeśli chodzi o wykorzystywanie technologii i innowacji. Wyjątkowo dobrze rozwinęły się na naszym rynku płatności zbliżeniowe i bankowość mobilna. Według danych Związku Banków Polskich 19 mln Polaków korzysta z bankowych aplikacji mobilnych, a około 10 mln deklaruje się jako „mobile only” – czyli osoby korzystające z usług bankowych jedynie za pomocą smartfona. W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania konsumentów nasze banki wprowadzają rozwiązania technologiczne m.in.: płatności mobilne i aplikacje bankowe, tokenizację, nowe usługi typu „kup teraz, płać później”.

Dynamiczny rozwój cyfrowej bankowości mógłby oznaczać odejście instytucji finansowych od utrzymywania tradycyjnych sieci oddziałów bankowych. Tym bardziej, że pokłosiem pandemii jest spadek liczby wizyt klientów w placówkach. Jednak zdaniem uczestników debaty „Cyfryzacja modelu bankowości detalicznej”, która odbyła się podczas Kongresu Bankowości Detalicznej, sektor bankowy nie pozostanie jedynie kanałem cyfrowego dostępu do pieniędzy.

„Część naszych klientów wciąż zleca przelewy i inne dyspozycje  w placówkach. To oznacza, że zależy im na osobistym kontakcie z doradcą. Natomiast niewątpliwym zaskoczeniem jest tempo wzrostu zainteresowania cyfryzacją wśród klientów” – mówił Wojciech Werochowski, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej. „Klienci czują się dobrze z naszą wizją cyfryzacji” – dodał.

Wiceprezes Pekao zapowiedział, że bank dąży do tego, aby wszystkie procesy bankowe mogły zostać zainicjowane w kanale cyfrowym. Zdradził, że przy tworzeniu nowych usług cyfrowych w aplikacji mobilnej istotną rolę odgrywają odpowiedzi na trzy pytania: czy innowacja spowoduje wzrost sprzedaży, czy wpłynie na usprawnienie obsługi posprzedażowej i czy poprawi ergonomię całej aplikacji.

„Nie podejmę się wskazania innowacji, która w niedalekiej przyszłości może spowodować ważną zmianę w bankowości detalicznej. Wygra ta technologia, nie umiem jej jeszcze nazwać, która pozwoli skutecznie skomunikować się z młodymi ludźmi, poznać ich potrzeby i je zrealizować” – ocenił Wojciech Werochowski.

Źródło informacji: PAP MediaRoom


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM