Biznes i finanse

Nadchodzi nowa era zarządzania wierzytelnościami w Polsce

O AxFina

AxFina dostarcza rozwiązania zapewniające efektywne podejście do zarządzania wierzytelnościami. Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.

„Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu >>digital-first<< w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione” – mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina. Menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist.

Usługi AxFina są oparte o szczegółową analizę danych klienta, jego sytuacji finansowej oraz na odpowiednim dobraniu strategii komunikacji. Ponadto spółka stawia na empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrową komunikację omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta. Umożliwia także dokonywanie szybkich płatności online, konsolidację zadłużenia i refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o wierzytelności.

Bernhard Engel, CEO AxFina, europejski ekspert rynków finansowych, wcześniej związany z PwC oraz UniCredit, podkreśla: „Poszerzenie działalności o polski rynek jest bardzo ważnym strategicznym kamieniem milowym dla AxFina. Umożliwia to naszej grupie rozbudowę i wdrożenie pełnego pakietu produktów na największym rynku Europy Środkowo-Wschodniej”.

Ludzka twarz zarządzania wierzytelnościami

Wejście AxFina do Polski oznacza nie tylko transfer technologiczny, ale również implementację zupełnie nowej filozofii zarządzania wierzytelnościami opartej o pogłębioną komunikację, poszanowanie prywatności i bezpieczeństwo klienta.

Jednym z podstawowych problemów jest brak aktualnych danych kontaktowych w przypadku wierzytelności z obrotu wtórnego. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów. Brak zdywersyfikowanych form kontaktu skutkuje wysyłaniem listów, windykatorów terenowych, niepokojenie licznymi wiadomościami SMS i próbami połączeń telefonicznych. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu.

AxFina zmienia wektor i wprowadza cyfrowe, samoobsługowe kanały zarządzania niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami. Człowiek sam decyduje, w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie, nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu.

Co AxFina planuje w Polsce?

Ofertą AxFina szczególnie będą zainteresowane przedsiębiorstwa z branży e-commerce, pożyczkodawcy, branża ubezpieczeniowa, fintechy, branża energetyczna i challenger banki. Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.

AxFina

AxFina Holding SA należy do wiodącej grupy finansowej w Europie, która wdraża innowacyjne rozwiązania finansowe, czyniąc je stabilnymi, bezpiecznymi i cyfrowymi. Misja firmy wspierana jest przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju – 24% udziałowca AxFina. Firma działa w obszarze serwisowania i zarządzania wierzytelnościami, wdrażania cyfrowej platformy windykacyjnej oraz outsourcingu procesów biznesowych. Wspiera partnerów zgodnie z najwyższymi standardami, w pełni jawny i przejrzysty sposób, zawsze kierując się tym, aby osiągnąć porozumienie oparte na obopólnych korzyściach oraz zaufaniu. Obsługuje klientów w Austrii, Chorwacji, Luksemburgu, Rumunii, Słowenii, na Węgrzech.

www.axfina.com |www.finastic.io

Źródło informacji: AxFina


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM