Polityka i społeczeństwo

MFiPR: startuje 5. edycja Akademii Menadżera Innowacji (komunikat)

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej informuje:

„Ten program przyczynia się do rozwoju, innowacyjności i zmiany modelu zarządzania polskich przedsiębiorstw” – powiedziała wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Do udziału w 5. edycji Akademii Menadżera Innowacji (AMI) zgłosiło się 140 osób z 48 firm z całej Polski.

„Realizując działania współfinansowane ze środków europejskich, duży nacisk kładziemy na wzmacnianie kompetencji innowacyjnych kadry zarządzającej przedsiębiorstw. To jeden z głównych czynników wpływających na wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki. Akademia Menadżera Innowacji znakomicie wypełnia to zadanie” – powiedziała wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak na inauguracji 5. edycji tego programu.

„Dzięki szkoleniom, warsztatom i doradztwu, jakie gwarantuje Akademia, kształcimy w Polsce menedżerów innowacji nowej generacji” – dodała wiceszefowa MFiPR.

AMI w pigułce

Akademia Menadżera Innowacji została wskazana w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR) jako projekt strategiczny w obszarze wzmacniania kapitału ludzkiego i społecznego w narodowym systemie innowacji. To autorski program szkoleniowo-doradczy, opracowany przez PARP, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w PO WER 2014-2020. Jego adresatem jest kadra zarządzająca w mikro-, małych i średnich oraz dużych firmach.

Dofinansowanie szkoleń i doradztwa w całym okresie jego realizacji (lata 2018-2023) wynosi w sumie 14 mln zł. Dzięki temu wsparciem zostanie objętych w sumie 470 osób. Projekt składa się z komponentu szkoleniowego w postaci wykładów teoretycznych i warsztatów praktycznych. Dodatkowo firmy, których przedstawiciele biorą udział w AMI, mają też zapewnione wsparcie doradcy i eksperta tematycznego (bezpośrednio w siedzibie przedsiębiorstwa lub w formie zdalnej) przez cały czas udziału w programie.

Wsparcie udzielane jest w sześciu obszarach tematycznych: kultura innowacyjności, zrozumienie biznesu, strategia, struktura organizacyjna, potencjał i zasoby, procesy. W trzech zakończonych dotychczas edycjach AMI udział wzięło 261 uczestników z 80 przedsiębiorstw reprezentujących m.in. sektor produkcyjny, sprzedażowy, usługowy (księgowość, usługi architektoniczne, reklama) czy też badawczo-rozwojowy.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ mick/


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM