Szacuje się, że względem zeszłego roku koszty ponoszone na paliwo w firmach flotowych wzrosły od 25% do nawet 40%. Jest to wydatek, którego nie da się uniknąć, ale którym da się zarządzać i który można optymalizować.
W trakcie szkolenia zaproszeni eksperci – Rafał Zywert, analityk rynku paliw z firmy REFLEX , Marek Łopata, Fleet Manager w firmie inFIRST oraz Artur Brzeziński, Webfleet – opowiedzą min. o tym, jakie są przewidywania dotyczące rynku paliw w Polsce i jakie czynniki mają na nie wpływ, w jaki sposób można identyfikować wszelkie nieprawidłowości w eksploatacji pojazdów i jak można zwiększyć ogólną efektywność paliwową.
Link do rejestracji: https://www.webfleet.com/pl_pl/webfleet/lp/webinar-fuel-consumption/?cid=7016N0000009DKgQAM&ls=mp&utm_medium=PAP&utm_source=email&utm_campaign=pl__regional_webinar_fuel_202302_generic_organic_prospects-new&utm_content=0
Przy poszukiwaniu potencjalnych oszczędności warto zwrócić szczególną uwagę na trzy kluczowe obszary.
Monitorowanie stylu jazdy kierowców
Sposób prowadzenia pojazdu może mieć wpływ nawet na 30% całkowitych kosztów posiadania pojazdu (TCO). Niewłaściwe nawyki i technika jazdy powodują nie tylko większe zużycie paliwa, ale także zwiększają koszty serwisowania i obsługi technicznej. Systemy telematyczne dają pełen wgląd w zachowania na drodze i pozwalają szybko zidentyfikować obszary wymagające korekty. Przykładowo rozwiązanie WEBFLEET OptiDrive 360 zapewnia bieżący monitoring stylu jazdy pod kątem 8 kluczowych parametrów, opisujących wydajność i ekonomiczność jazdy, takie jak min.: przekraczanie prędkości, praca na biegu jałowym, nagłe hamowania, utrzymywanie stałej prędkości, zużycie paliwa, ekologiczna prędkość czy toczenie pojazdu. System nie tylko mierzy i ocenia styl jazdy, ale dzięki aktywnemu coachingowi w trakcie jazdy, umożliwia podejmowanie działań korygujących i efektywną naukę ekonomicznych nawyków prowadzenia auta.
Odpowiednie planowanie i optymalizacja tras
Większy przebieg, to większe zużycie paliwa. Najbardziej ekonomiczne kilometry to te, których nie trzeba przejechać. We flotach transportowych nabijanie kilometrów jest nie do uniknięcia, ale niepotrzebne objazdy, stanie w korkach, puste przebiegi da się zminimalizować. Profesjonalna nawigacja dostosowana do typu pojazdu z informacjami w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu i utrudnieniach na trasie to nieoceniona pomoc. Dodatkowo dzięki systemowi telematycznemu nie tylko można wyznaczyć optymalną trasę, ale za jednym kliknięciem można także zoptymalizować całą sekwencję obsługi zleceń tak, by przejazd był jak najbardziej efektywny pod kątem pokonywanej odległości i zużycia paliwa.
Właściwa eksploatacja opon
Powolne wycieki ciśnienia w oponach powodują wzrost zużycia paliwa o 2,5 proc., a spadek ciśnienia o 20 proc. (poniżej zalecanego) może skutkować wzrostem zużycia paliwa nawet o 5 proc. A mimo to wciąż około 20 proc. opon w pojazdach użytkowych na drogach ma za niskie ciśnienie. Ręczne sprawdzanie stanu opon przez kierowców jest czasochłonne, a do tego nie wszystkie problemy są w stanie zauważyć i zidentyfikować.
Warto postawić na automatyzację wykorzystując systemy TPMS zintegrowane z platformą telematyczną. Przykładowo WEBFLEET TPMS wykorzystuje czujniki umieszczone na każdej oponie, które na bieżąco dostarczają informacji o poziomie ciśnienia i temperatury. System identyfikuje ewentualne problemy i przesyła informacje do menedżera floty w WEBFLEET oraz kierowcy, którzy otrzymują w czasie rzeczywistym powiadomienia o konieczności podjęcia działań.
Źródło informacje: Webfleet
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl