Biznes i finanse

Ruszył ogólnopolski konkurs Kobieta e-commerce 2023 promujący kobiecą przedsiębiorczość i start-upy

Po wyraźnym przyspieszeniu podczas pandemii, obserwujemy spowolnienie dynamiki wzrostu branży e-commerce. Rynek stał się bardzo konkurencyjny. Sklepy internetowe, platformy usługowe lub marketplace szukają innowacyjnych rozwiązań technologicznych, nisz produktowych, pomysłów na zbudowanie lojalności e-shoppera. Plebiscyt Kobieta e-Commerce 2023 to najważniejsze wyróżnienie dla kobiet angażujących się w branżę e-commerce w Polsce, rozumianą szeroko jako działalność handlową w Internecie, e-marketing, social marketing, e-usługi, technologia i innowacje. Głównym celem konkursu jest wspieranie i promowanie przedsiębiorczych kobiet, zarówno właścicielek małych i średnich firm, jak i kobiet pracujących na etacie, które angażują się w rozwój sektora gospodarki cyfrowej w Polsce.

Tytuły i statuetki Kobieta e-Commerce 2023 będą przyznawane kobietom, które wyróżniły się umiejętnościami, innowacyjnością i zaangażowaniem na rzecz rozwoju branży e-commerce w ciągu ostatnich 26 miesięcy.

Kto może wziąć udział w konkursie

O tytuł Kobieta e-commerce 2023 może ubiegać się każda przedsiębiorcza kobieta prowadząca swój biznes online w Polsce. Nie ma znaczenia wiek, wykształcenie, pochodzenie — liczy się innowacyjność, przedsiębiorczość oraz wkład w rozwój sektora gospodarki cyfrowej.

„Wspieranie oraz motywowanie przedsiębiorczych kobiet do rozwoju w obszarze on-line to jeden z celów naszej Fundacji. Staramy się przekazywać ekspercką wiedzę oraz budować społeczność, którą wspierają najlepsi eksperci z rynku. Bardzo konkurencyjne i dynamicznie zmieniające się otoczenie wymaga jednocześnie dużej odwagi, innowacyjności oraz niestandardowego podejścia do biznesu. Dlatego chcemy nagrodzić i promować kobiece start-upy lub wyróżniającą się działalność, która może mieć widoczny wpływ na rozwój branży e-commerce. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże kobietom w realizacji marzeń, prowadzeniu własnych firm, a przede wszystkim rozwojowi ich e-przedsiębiorczości” – mówi Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu.

Jak się zgłosić do konkursu kobieta e-commerce

Do konkursu kandydatki mogą zgłaszać się same lub być nominowane przez osoby trzecie, za pośrednictwem strony internetowej www.kobietaecommerce.pl. Wystarczy wybrać na niej właściwą kategorię oraz uzupełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych. Oceny dokona jury konkursu oraz społeczność internetowa poprzez ogólnopolskie głosowanie on-line.

Kategorie konkursu

Kapituła konkursu, złożona z wybitnych specjalistów z obszaru e-commerce przyzna nagrody w 8 głównych kategoriach.

Najlepszy sklep internetowy, której opiekunem jest Allegro

Kategoria adresowana do przedsiębiorczyń oraz kobiet pracujących na etacie, zajmujących się prowadzeniem sklepu internetowego, które w ciągu ostatnich 26 miesięcy wykazały się szczególną aktywnością i sukcesami. Poradziły sobie w okresie pandemii, przystosowały się do zmian jakie zaszły wokół nas.

„Bardzo się cieszę, że Allegro jest partnerem konkursu Kobieta e-commerce od momentu powstania tej inicjatywy. Jako platforma, z której korzysta ponad 135 tys. sprzedających czujemy się w obowiązku, aby nie tylko zapewniać rozwiązania do efektywnego zarządzania sprzedażą na Allegro, ale również wspierać przedsiębiorców na każdym etapie prowadzenia działalności. Głęboko wierzę, że dzięki takim programom jak konkurs Kobieta e-commerce przyczyniamy się do promocji innowacyjnych projektów i przedsiębiorczych kobiet, które za nimi stoją, a jednocześnie wpływamy na wzrost polskiej gospodarki oraz rozwój branży e-commerce. Nie ukrywam, że zeszłoroczna edycja plebiscytu postawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Dlatego z niecierpliwością i jednocześnie dużą ciekawością czekamy na tegoroczne zgłoszenia.” – mówi Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro.

Najlepszy e-marketing, której partnerem jest Ceneo

Kategoria promująca kobiety pasjonatki marketingu, które w ciągu ostatnich 26 miesięcy wymyśliły, zaplanowały i zrealizowały efektywną i ciekawą kampanię online, która pomogła zwiększyć widoczność firmy w Internecie oraz zwiększyła sprzedaż.

Innowacja w e-commerce, której patronuje InPost

Kategoria, w której wyróżniamy kobiety wizjonerki z innowacyjnym podejściem do biznesu internetowego, które wymyśliły lub są na etapie tworzenia nowatorskich rozwiązań. Wprowadziły nowe usługi online, innowacje w sklepach internetowych lub w pomysłowy sposób pomagają rozwijać branżę e-commerce.

Technologia dla e-commerce, w której nagrodę wręczy przedstawiciel firmy Audioteka

Kategoria dla kobiet zajmujących są wdrożeniami lub optymalizacją sklepów internetowych, wprowadzeniem różnego typu narzędzi i aplikacji wspierających rozwój sprzedaży online.

„Poprzednia edycja konkursu Kobieta e-commerce pokazała, że wiedza, zaangażowanie i kompetencje kobiet w polskim biznesie są na bardzo wysokim poziomie. Towarzyszące im innowacyjne podejście do sprzedaży on-line ma ogromy wpływ na rozwój całego sektora od wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych po sprawne działania marketingowe. Audioteka zaś to połączenie kultury i e-commerce, więc wszystkie innowacyjne usługi prowadzone w tym obszarze są nam tym bardziej bliskie. Bardzo cieszymy się, że kolejny rok z rzędu możemy być partnerem Konkursu i życzymy powodzenia tegorocznym nominowanym!” – mówi Arkadiusz Seidler, prezes Audioteka S.A.

Odpowiedzialny e-commerce, której patronem jest Modivo

Nagroda przyznawana za pomysły na wsparcie ekologii poprzez wdrażanie lub promowanie działań pozwalających na prowadzenie zrównoważonego biznesu online.

Najlepszy start-up e-commerce, której partnerem są Przelewy24

Kategoria dla kobiet, które w ostatnich 2 latach rozpoczęły działalność w formie prowadzenia własnego sklepu internetowego (platformy do sprzedaży online) lub pracują w nowym start-up-owym e-commerce.

Przedsiębiorcza mama w e-commerce, której patronuje Fundacja Kobiety e-biznesu

W tej kategorii szansę na nagrodę mają przedsiębiorcze kobiety, które umiejętnie łączą rolę młodej mamy z budowaniem i rozwijaniem biznesu online.

oraz rozwijająca się kategoria The best influencer for e-commerce

W tej kategorii nominowane mogą być Influencerki, które kreują trendy, wpływając na decyzje zakupowe setek tysięcy Polaków za pośrednictwem swoich kanałów społecznościowych.

Nagrody internautów

Ponadto w drodze ogólnopolskiego głosowania internetowego spośród wszystkich nominowanych zostanie wyłoniona największą liczbą głosów internautów Kobieta e-commerce w kategorii Wybór Internautów.

Nagrody i gala finałowa konkursu

Na laureatki konkursu „KOBIETA E-COMMERCE 2023” czekają wyjątkowe statuetki nawiązujące projektem do kobiecego biznesu online. Zwyciężczyni głosowania internautów otrzyma dodatkowo nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych.

Nazwiska laureatek konkursu poznamy podczas gali finałowej, która odbędzie się 18 maja 2023 r. w Villi Intrata (Pałac Wilanów) w Warszawie.

Organizatorzy konkursu

Organizatorem konkursu Kobieta e-Commerce 2023 jest Fundacja Kobiety e-biznesu we współpracy z Partnerami: Allegro, MODIVO, CENEO, InPost, Audioteka, Przelewy24, Progressivo.

Patroni medialni

Wp.pl, Money.pl, Meloradio, Polki.pl, Glamour, Home&Market, egospodarka.pl, nowymarketing.pl, ecommerceportal.pl, ladybussiness.pl, businesswomanlife.pl, kobietyprzykawie.pl, allaboutlife.pl

Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy: www.kobietaecommerce.pl

Fundacja

Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się edukacją z zakresu e-commerce oraz prowadzenia działalności online. Jednym z celów Fundacji jest też poprawa życia kobiet i ich rozwój zawodowy głównie w branży e-commerce. Założycielki Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chcą pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych. Misją fundacji jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w Internecie.

Więcej na: www.kobietyebiznesu.pl 

Przebieg i ważne daty konkursu

Konkurs trwa od dnia 27 stycznia 2023 r. do dnia 18 maja 2023 r.

Konkurs podzielony jest na następujące etapy:

Etap I: 27 stycznia 2023 r. do 19 marca 2023 r. do godz. 23:59 – trwać będzie przyjmowanie zgłoszeń i nominacji poprzez wypełnienie on-line formularza zgłoszeniowego lub Formularza nominacji dostępnego na stronie internetowej www.kobietaecommerce.pl.

Etap II: od 19 marca 2023 r. do 21 marca 2023 r. – trwać będzie weryfikacja i ocena zgłoszeń konkursowych pod względem formalnym przez Jury Konkursu i Kancelarię Prawną

Etap III: od 22 marca 2023 r. do 26 marca 2023 r. – trwać będzie ocena kandydatek Konkursu przez Jury Konkursu i wybór nominowanych Uczestniczek do nagród i tytułów.

Etap IV: 27 marca 2023 r. – nastąpi opublikowanie na stronie internetowej www.kobietaecommerce.pl nominowanych uczestniczek we wszystkich kategoriach konkursu. Liczba nominowanych w kategorii zależna jest od jakości zgłoszeń, nie może jednak przekroczyć 10 nominacji w jednej kategorii.

Etap V: od 27 marca 2023 r. do 7 maja 2023 r. – trwać będzie głosowanie Internautów poprzez oddanie głosu na stronie www.kobietaecommerce.pl pod wybraną nominacją.

Etap VI: do 9 maja 2023 r. – odbędą się obrady Jury, wyłonienie Laureatek w poszczególnych kategoriach Konkursu i głosowaniu Internautów.

Etap VII: 18 maja 2023 r. – odbędzie się ogłoszenie Laureatek Konkursu na stronie internetowej. www.kobietaecommerce.pl, www.kobietyebiznesu.pl oraz Gala Finałowa Konkursu, gdzie zostaną wręczone nagrody oraz statuetek Laureatkom Konkursu.

Źródło informacji: Fundacja Kobiety e-Biznesu

 


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM