„Musimy wstawać z kolan i jako przedsiębiorcy dawać sobie radę. Przedsiębiorca musi pokazać, że daje radę, że jest silny. Reagować na kryzys tak, żeby pracownicy wiedzieli, że nie stracą pracy, że mają szefa, który przemyśli wiele aspektów i firma wyjdzie ze spowolnienia obronną ręką” – wskazuje Beata Drzazga. Według niej przedsiębiorcy dobrze orientują się w sytuacji rynkowej, nie powinni więc zaciągać zbyt dużych zobowiązań, czy inwestować nadmiernie, bez zapewnienia sobie opłacalności.
Ważną rolę we wsparciu przedsiębiorców odgrywają spotkania w gronie ekspertów np. w klubach przedsiębiorczości. To miejsca, w których osoby prowadzące firmy wymieniają się doświadczeniem. Bardziej doświadczeni biznesmeni mogą udzielać porad mniej doświadczonym.
Zdaniem Beaty Drzazgi dla odczuwających niepokój przedsiębiorców ważne jest zrozumienie, że obecnie nie dzieje się nic niezwykłego, że gospodarka ma cykle powtarzające się i że można przez nie przejść bez bankructwa, poradzić sobie nawet w niesprzyjającym otoczeniu gospodarczym.
„Przedsiębiorca musi mieć wizję i nie rezygnować z prowadzenia firmy, jeśli pojawia się ryzyko. Musi je rozważyć, a nie bać się prowadzenia biznesu” – podsumowuje Beata Drzazga.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl