Podsumowanie
- Kluczowe wyniki:
- Aktywa wyniosły 431 mld zł
- Liczba klientów wzrosła do 11,7 miliona
- Wzrost dochodów z działalności podstawowej wyniósł 17,5 proc.
- Zysk netto w 2022 r. wyniósł 3,3 mld zł.
- Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł 45,3 proc.
- Podsumowując, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego w 2022 roku potwierdziła swoją pozycję filara polskiego systemu bankowego.
Inwestycje Banku
PKO Bank Polski w 2022 r. zainwestował ponad 1,5 mld zł w różne projekty, m.in. w rozbudowę sieci placówek, modernizację systemów informatycznych oraz w nowe produkty i usługi. Bank wprowadził także udogodnienia dla klientów np. w zakresie wpłat gotówkowych oraz udostępnienia usługi P2P i pożyczek hipotecznych.
- Odbyło się to jednocześnie przy zwiększeniu się liczby klientów do 11,7 mln i przyroście 0,5 mln liczby nowych rachunków.
- Bank wprowadził także udogodnienia dla klientów np. w zakresie wpłat gotówkowych oraz udostępnienia usługi P2P i pożyczek hipotecznych.
Wyniki finansowe Grupy PKO Banku Polskiego są dowodem na to, że bank skutecznie realizuje swoją strategię i rozwija się, dostosowując potrzeby klientów oraz wykorzystując szanse rynkowe. Bank wciąż się rozwija, dostosowując produkty i usługi do potrzeb klientów oraz inwestując w nowe technologie, dzięki którym może on oferować swoim klientom wygodę i bezpieczeństwo. PKO Bank Polski pozytywnie wpływa na rozwój gospodarczy Polski, dostarczając klientom produkty i usługi finansowe na najwyższym poziomie.
Korzystając z okazji, warto wspomnieć, że w związku z rozwojem sieci placówek bankowych, PKO Bank Polski w zeszłym roku otworzył swoje pierwsze placówki w Azji, aby jeszcze lepiej służyć swoim klientom. Jest to kolejny krok banku w kierunku globalnego rozwoju i wykorzystania wszystkich możliwości jakie niesie za sobą rosnąca globalizacja.
Udoskonalenia w bankowości PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski w ostatnim roku wprowadził wiele usprawnień w swojej ofercie. Najważniejsze z nich to:
- Aplikacja IKO – liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO wzrosła w ciągu ostatniego roku o 1,1 mln i przekroczyła 7,2 mln.
- PKO Płacę później – w 2022 r. PKO Bank Polski w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów finansowaniem płatności za zakupy w formule „kup teraz, zapłać później” wprowadził usługę „PKO Płacę później”.
- Asystent głosowy IKO – wykonał ponad 2,5 mln rozmów z klientami, a w samym 2022 roku liczba rozmów przeprowadzonych za pośrednictwem wszystkich voicebotów wyniosła ponad 18 mln.
Dzięki powyższym udoskonaleniom, PKO Bank Polski jest w stanie zapewnić klientom szybkie i sprawne korzystanie z oferty banku.
Paweł Gruza, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, stwierdził: „W 2023 r. będziemy pracować z optymizmem według przyjętych założeń strategii na lata 2023 – 2025. Mamy solidny wynik finansowy i stabilną pozycję do finasowania gospodarki oraz Polek i Polaków”.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
PKO Bank Polski nieustannie zapewnia swoim klientom usługi na najwyższym poziomie, starając się zaspokoić ich potrzeby. Bank systematycznie wprowadza nowe udoskonalenia, które poprawiają jakość usług i umożliwiają klientom wygodną i bezpieczną obsługę.
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl