Polska Organizacja Turystyczna i Michelin Guide łączą siły, aby promować polskie miasta na całym świecie poprzez ich umieszczenie w słynnym Przewodniku Michelin. Niezwłocznie w planach jest promowanie takich miast jak Warszawa, Kraków i Poznań, a także ich najbliższych okolic.
Polska Organizacja Turystyczna współpracuje z Przewodnikiem Michelin, by wybrać najlepsze polskie miasta i restauracje. Inspektorzy wyruszyli w podróż po całym kraju, by ocenić lokale i wybrać te, które zasługują na najwyższe wyróżnienie. Czerwiec przyniesie podsumowanie tego procesu, a zwycięskie restauracje znajdą się w elitarnym gronie dostosowującym się do wymagań Gwiazdek Michelin i Bib Gourmand.
„Polska, posiadająca bogate tradycje kulinarne, po raz pierwszy w historii pojawi się w Przewodniku Michelin. To projekt wspierający rozwój turystyki kulinarnej na rynku międzynarodowym. Znalezienie się w prestiżowym zestawieniu stanowi kolejny impuls rozbudowy polskiej marki. Światowe trendy pokazują, że podróże gastronomiczne cieszą się rosnącym zainteresowaniem, szczególnie u osób poszukujących autentycznych doświadczeń związanych z danym miejscem. Bez wątpienia, Polska słynąca z gościnności gwarantuje wyrafinowane kulinarne przeżycia” – przyznaje sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Andrzej Gut Mostowy – pełnomocnik prezesa RM ds. promocji polskiej marki.
Od 1900 roku Przewodnik Michelin jest uważany za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie. Jest on najbardziej ceniony za wysoką sprzedaż, jego znaczącą historię i wysoką reputację. Po raz pierwszy w tej edycji Przewodnik Michelin obejmuje swoim zasięgiem 62 regiony i miasta, z czego 30 znajduje się w Europie.
„Pragnę pogratulować Polskiej Organizacji Turystycznej podjęcia wyzwania i wprowadzenia Polski do grona krajów objętych selekcją Przewodnika Michelin. W pierwszym etapie w prestiżowym zestawieniu pojawią się trzy polskie regiony, a kolejne dołączą do nich w następnych latach. Z punktu widzenia sektora HoReCa to ogromna szansa, ale i motywacja do wprowadzenia turystyki gastronomicznej na jeszcze wyższy poziom, między innymi dzięki szkoleniom podnoszącym kwalifikacje i umiejętności szefów kuchni” – mówi prezydent Polskiej Akademii Gastronomicznej i wyłączny partner Przewodnika Michelin w Polsce Maciej Dobrzyniecki.
Czerwony Przewodnik Michelin wykorzystuje zaawansowany system symboli do opisywania każdego lokalu. Dodatkowo, te restauracje, które zostały oznaczone gwiazdką, zawierają także wykaz trzech ich specjalności kulinarnych. Przy tworzeniu przewodników Michelin stosowana jest anonimowa wizytacja, dzięki czemu nie są pobierane żadne opłaty za zamieszczenie obiektu, a każdy lokal jest kontrolowany średnio raz na 18 miesięcy, celem aktualizacji jego oceny.
Czerwony Przewodnik opierany jest na wymyślonym przez nich systemie symboli, które służą do opisywania każdego lokalu. Dodatkowo, restauracje, które otrzymały gwiazdkę, mają w swoim wykazie trzy specjalne dania. Przy tworzeniu przewodników Michelin zastosowano anonimową wizytację, bez pobierania opłat za zamieszczenie obiektu, a także dokonuje się regularnej wizytacji w celu aktualizacji oceny średnio raz na 18 miesięcy.
„To wielka chwila dla Polski, rodzimych miast i naszej branży turystycznej. Dołączenie Krakowa, Poznania i Warszawy do kulinarnej elity wpłynie na tworzenie standardów na poziomie krajowym oraz pozycjonowania Polski jako celu podróży gastronomicznych na globalnym rynku usług turystycznych. Przewodnik Michelin stanowi drogowskaz dla tych, którzy kierują się nie tylko niezapomnianymi doznaniami smakowymi, ale i przeżyciami turystycznymi. W czasach odbudowy przyjazdów do Polski gwarancja jakości oraz najwyższych standardów jest istotnym elementem branym pod uwagę przez gości zagranicznych. Wierzę, że współpraca z marką Michelin będzie motywacją do dalszej pracy dla całego sektora, co przyniesie wymierne korzyści gospodarcze” – twierdzi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke.
Polska Organizacja Turystyczna ściśle współpracuje z Przewodnikiem Michelin, aby zapewnić przyjezdnym z zagranicy jak najlepsze doświadczenie. Oprócz zapewnienia wygody i bezpieczeństwa w miejscach, do których podróżują, zaoferuje ona również przewodniki po lokalnej kulturze i tradycjach. Dzięki temu turyści nie tylko będą mogli cieszyć się pięknem Polski, ale również poznać jej wyjątkowość i bogactwo.
„Scena kulinarna Warszawy zawsze była dynamiczna i niezwykle kreatywna, co widać było szczególnie w czasie pandemii. Cechuje ją niezwykła różnorodność, która odnosi się do trzech elementów: miejsc – niektórych niezwykle kultowych; produktów – czyli dbałości restauratorów o najlepszych dostawców; ludzi – kreatorów i artystów warszawskiej gastronomii. Współpraca z przewodnikiem Michelin otwiera nowy rozdział w budowaniu jeszcze mocniejszej marki naszego miasta. Na pewno zwiększy ona świadomość turystów na temat jakości oferty turystycznej Warszawy – najlepszego europejskiego kierunku turystycznego 2023 r. Będzie też mieć znaczenie we wzmacnianiu zainteresowania destynacją jaką jest nasze miasto” – tłumaczy prezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej, Barbara Tutak.
Miasta w Polsce mają szansę nie tylko na prezentację swojej kultury kulinarnej, ale także na nawiązanie współpracy między lokalnymi restauracjami i producentami żywności, aby zapewnić najlepszych kucharzy i dostarczyć najwyższej jakości produkty.
Polskie miasta mają szansę wykorzystać swoje atuty, aby stać się areną dla międzynarodowych wydarzeń kulinarnych, tworząc tym samym szansę dla wszystkich lokalnych restauracji i producentów żywności. Dzięki temu możliwe stanie się zorganizowanie wyjątkowych konkursów kulinarnych, takich jak eliminacje do prestiżowego Bocuse d’Or lub Global Chefs Challenge.
Polskie miasta mogą wykorzystać swoją lokalną kuchnię i produkty do promowania współpracy między restauracjami i producentami żywności, aby zapewnić najlepszych kucharzy i najwyższej jakości produkty. To pozwoli stworzyć doskonałą okazję do zorganizowania międzynarodowych wydarzeń kulinarnych, takich jak eliminacje do Bocuse d’Or lub Global Chefs Challenge.
„Kraków – Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej 2019 – jako jedno z dwóch polskich miast pojawiło się już na kartach słynnego przewodnika Michelin. Niewątpliwie Kraków posiada liczne zasoby, które zapewniły ten sukces – historyczne przepisy, najwyższej jakości produkty pochodzące od lokalnych dostawców, a także gościnność i miłą atmosferę. Krakowskie genius loci jest obecne również w gastronomii na Rynku Głównym, nad Wisłą, w uliczkach Kazimierza – w historycznych wnętrzach potrawy smakują naprawdę wyjątkowo. Zacieśnienie współpracy z Przewodnikiem Michelin przyczyni się do intensyfikacji promocji Krakowa jako atrakcyjnej destynacji kulinarnej i zachęci miłośników kulinariów do odwiedzin naszego miasta” – mówi dyrektor Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa, Elżbieta Kantor.
Promocja międzynarodowego wydawnictwa w Warszawie, Krakowie i Poznaniu stworzy przestrzeń do rozwoju kadr gastronomicznych, które będą musiały systematycznie aktualizować swoją wiedzę i umiejętności, aby w pełni sprostać wymaganiom gości i inspektorów.
Korzyścią płynącą z promocji międzynarodowego wydawnictwa w Warszawie, Krakowie i Poznaniu będzie możliwość dalszego rozwoju kadr gastronomicznych. Odpowiednie kształcenie i szkolenie zapewni im wiedzę i umiejętności niezbędne do zadowolenia wszystkich klientów.
„Od wielu lat oferta kulinarna Poznania zyskiwała popularność i stawała się coraz ważniejszym elementem wyboru kierunku podróży. Dziś jest jednym z głównych argumentów przemawiającym za wizytą w naszym mieście i mamy wrażenie, że wkrótce stanie się tym wiodącym. Dlatego nie dziwi fakt, iż Poznań coraz częściej nazywany jest stolicą polskiej gastronomii” – dodaje prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Jan Mazurczak.
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl