Wiadomości Polska Nauka i technologie Praktyka inżynierska według Dr Gardyńskiego: jak uczyć się skuteczniej?
Nauka i technologie

Praktyka inżynierska według Dr Gardyńskiego: jak uczyć się skuteczniej?

Dr Leszek Gardyński z Politechniki Lubelskiej i jego studenci tworzą wyjątkowe pojazdy, które wymagają kompromisów podczas procesu projektowania. Przy tworzeniu tego typu projektów, najważniejszy jest bezpośredni kontakt z każdą częścią, aby zrozumieć jak się ze sobą łączą i współpracują.

Dr Gardyński wierzy, że poprzez udział w dodatkowych zajęciach młodzi ludzie będą mieli szansę na uzyskanie przydatnej wiedzy, która pomoże im w osiągnięciu sukcesu w ich przyszłym zawodzie. Co więcej, ciekawa formuła tych zajęć sprawi, że będą one stanowiły świetną okazję do zabawy i wspaniałej zabawy – zauważa profesor Politechniki Lubelskiej.

Politechnika Lubelska jest moją alma mater i bardzo chciałem, aby moi studenci mieli możliwość zdobywania doświadczenia i zarazem zabawy. Uważam, że ważnym składnikiem edukacji inżynierskiej jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznymi umiejętnościami, dlatego postanowiłem wspierać moich studentów w realizacji tych celów.

Leszek Gardyński był entuzjastą motoryzacji od samego początku, kiedy jeszcze był studentem. Jako pracownik uczelni stworzył Studenckie Koło Naukowego Inżynierii Materiałowej, w którym wielu studentów z zapałem włączyło się do jego inicjatyw związanych z remontami starych pojazdów, takich jak Polski Fiat 125p, Syrena 102 i SHL M11.

2012 rok był przełomowy dla naszego koła naukowego. Studenci mieli nadzieję, że będą w stanie stworzyć pojazd na Shell Eco Maraton, a władze Politechniki wspomogą ich działania. Po trzech mniej udanych startach w 2014 roku udało się nam zająć II miejsce, a sukces samochodzika CETAN był tak duży, że władze Politechniki wsparły nas finansowo, umożliwiając zakup materiałów, narzędzi i usług zewnętrznych.

Wywiad z dr. Gardynskim, który udzielił wywiadu naukawpolsce.pl, wskazuje na pozytywny wpływ praktycznych zajęć dla przyszłych inżynierów. Poprzez zajęcia praktyczne studenci mają szansę zdobycia wiedzy z zakresu technik inżynierskich, która w połączeniu z wiedzą teoretyczną może pomóc im w przyszłości w dziedzinie inżynierii.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version