Zastosowania mechaniki kwantowej do przetwarzania informacji i uzyskiwania wydajnej energii

Fizycy z całego świata starają się wykorzystać odkrycia z dziedziny mechaniki kwantowej do pozyskiwania pracy mechanicznej w szybszy i bardziej efektywny sposób. Polski fizyk udowodnił, że narzędzia matematyczne mogą z powodzeniem zastosować się do badania termodynamiki kwantowej i pomóc w jej eksperymentalnym zbadaniu.

Niedawno została opublikowana praca dr. Kamila Korzekwy z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz dr. Matteo Lostaglio, która wzbudziła ogromne zainteresowanie w świecie fizyki. To właśnie ta praca otrzymała dwa wyróżnienia od redakcji „Physical Review Letters” – jednego z najbardziej cenionych na świecie czasopism fizycznych.

Dr Korzekwa próbuje odkryć, jak na poziomie kwantowym wygląda druga zasada termodynamiki. Według tej zasady nie można uzyskać pracy bez poświęcenia energii. To oznacza, że nie można zmniejszyć entropii systemu bez zużycia energii, ponieważ zawsze występuje wzrost entropii w całym Wszechświecie. Z tego powodu nie można „porządkować” układu bez zużywania energii, co z kolei powoduje wzrost entropii w innym miejscu.

Druga zasada termodynamiki jest fundamentem, który leży u podstaw Wszechświata. Ta zasada mówi, że wszystko zmierza ku upadkowi i zniszczeniu. Możemy zobaczyć to w akcji na poziomie praw fizyki kwantowej – jest to niezbite potwierdzenie tego, że wszystko ma swój koniec. Jednak w tej zasadzie kryją się też tajemnice, na które wciąż staramy się odpowiedzieć.

Naukowcy wykazali, że mechanika kwantowa może być wykorzystana do efektywnego przetwarzania informacji. Odkryli oni, że stosując zasadę superpozycji, można przekształcać informacje w przydatny sposób bez potrzeby ich kopiowania. Oznacza to, że wykorzystanie mechaniki kwantowej do przetwarzania danych może przynieść wymierne korzyści, takie jak szybsze i bardziej efektywne przetwarzanie danych.

Badacze dowiedli, że zasada superpozycji może być wykorzystana do skutecznego przetwarzania informacji w mechanice kwantowej. Oznacza to, że dane nie muszą być kopiowane w celu przetworzenia. Zamiast tego, informacje mogą być przekształcone za pomocą superpozycji, co jest szybsze i bardziej efektywne niż tradycyjne przetwarzanie danych. W skrócie, wykorzystanie mechaniki kwantowej do przetwarzania danych może być korzystne dla przedsiębiorstw i użytkowników końcowych.

Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl