Biznes i finanse

Nowe potrzeby IT: jak zmieniły się wymagania firm i kandydatów w ciągu ostatnich dwóch lat?

DEKRA has seen an impressive growth in their global revenue in 2022, rising by 7.4% to 3.8 billion euros. Their investments also rose significantly, reaching 143 million euros. This increase can be attributed to their test services for EV batteries and charging infrastructure, which are in high demand. DEKRA also offers over 500 services for sustainable business operations, and has secured leading positions in Cyber Security and Artificial Intelligence through acquisitions and joint venture. Additionally, DEKRA has made new market entries in vehicle testing services. Looking forward to the fiscal year 2023, DEKRA is optimistic and expects mid-to-high single digit revenue growth.

Branża IT zmienia się cały czas, zarówno pracodawcy, jak i kandydaci, oczekują coraz więcej. Przedstawiciele the:protocol, serwisu rekrutacyjnego skupiającego się na tej branży, obserwują te zmiany od dwóch lat. Platforma należąca do Grupy Pracuj dostosowuje się do obecnych potrzeb rynku, dbając o zadowolenie zarówno użytkowników, jak i organizacji.

Grupa Pracuj wprowadziła na rynek rekrutacji IT innowacyjną koncepcję w 2021 roku, którą wdrożyła w swoim serwisie the:protocol. Od dwóch lat świadczy on profesjonalne usługi i oferuje zaawansowane, dostosowane do branży rozwiązania oparte na wieloletnich doświadczeniach biznesowych.

the:protocol został założony w ciekawym momencie dla rynku – gwałtownej rekrutacji, stale rosnącego zapotrzebowania na specjalistów i nowych trybach pracy. Pomimo spadku globalnej liczby rekrutacji IT, the:protocol nadal się rozwija, dzięki dogłębnej analizie potrzeb użytkowników. W latach 2021-2022 serwis odnotował wyraźny wzrost aktywności – 99 proc. sesji użytkowników, 218 proc. wysłanych CV i 247 proc. ogłoszeń. Porównanie pierwszych kwartałów 2022 i 2023 wykazało kolejny wzrost – 36 proc. sesji, 140 proc. CV i 46 proc. ogłoszeń w ciągu roku.*

„Planując start, dokładnie zbadaliśmy aktualne potrzeby kandydatów IT oraz rekruterów. Dzięki temu, mimo konkurencyjnego otoczenia, znaleźliśmy >>białe plamy<<, które pozwoliły na zbudowanie wyróżników serwisu. Stały się nimi konkret, dialog i profesjonalizm. Naszą strategię traktujemy bardzo konsekwentnie, akcentując je także poprzez kształt serwisu, ofertę biznesową, komunikację z użytkownikami. Kontynuujemy też praktykę uważnego przyglądania się ich potrzebom – mówi Piotr Trzmiel, Head of Growth the:protocol.

Badania przeprowadzone przed startem serwisu wykazały, że specjaliści IT cenią sobie profesjonalną współpracę z rekruterem oraz szczegółową wiedzę na temat wymagań stawianych przez pracodawcę. Kandydaci narzekali także na brak możliwości porównania ofert, długotrwałości procesu rekrutacyjnego oraz brak zgodności między oczekiwaniami a rzeczywistością. Z drugiej strony, pracodawcy pragnęli narzędzi, które pozwolą im skutecznie konkurować na trudnym rynku pracy oraz usprawnią procedury rekrutacji.

„Tworząc serwis dla profesjonalistów staramy się korzystać z najlepszych wzorców. Pracujemy zwinnie, a użytkowników badamy w stałym cyklu metodą continuous discovery. Podejście Minimum Loveable Product pozwala nam za to testować nowe rozwiązania, w taki sposób, by użytkownicy je pokochali. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie reagować na zmiany w IT” – tłumaczy Paweł Olwert, Product Owner the:protocol. 

„W trakcie tych dwóch lat zaobserwowaliśmy m.in. ewolucję ich świadomości. Coraz częściej rozumieją, że na skuteczność wpływają szczegółowe opisy projektów i transparentne widełki wynagrodzeń. Widzimy to w statystykach aplikacji oraz klikalności ofert. Rozwijamy serwis, uwzględniając te dane” – uzupełnia.

Pracodawcy IT muszą się dostosować do zmieniającego się środowiska rynkowego. Kandydaci oczekują szczegółowych informacji o ofercie, a także szybkiego procesu rekrutacji, w którym będą mogli otrzymać informacje zwrotne i decyzję. Zamiast zwalniania pracowników, wiele organizacji szuka doświadczonych specjalistów w dziedzinach takich jak data science, technologia chmurowa i cyberbezpieczeństwo, a niedługo ta liczba będzie wzrastać w związku z zastosowaniem AI. Konkretyzacja i profesjonalizacja ofert to jedna z ważniejszych potrzeb rynku pracy IT.

Zmiany na rynku IT oznaczają także zmiany dla pracodawców. W celu skutecznego rekrutowania trzeba stosować nowe techniki, aby przyciągnąć potencjalnych pracowników. Kandydaci oczekują szybkiego i przejrzystego procesu rekrutacji oraz wyraźnego komunikowania oferty pracy. Pracodawcy powinni postawić na innowacyjne rozwiązania, takie jak np. rekrutacja online i automatyzacja procesów rekrutacyjnych.

Organizacje powinny wykorzystać potencjał ludzki i zamiast zwalniać pracowników szukać doświadczonych specjalistów, których rynek zapotrzebowania jest wzrastający. Wśród nich znajdują się m.in. data science, technologia chmurowa, cyberbezpieczeństwo oraz narzędzia AI. Pracodawcy powinni również skupić się na profesjonalizacji i konkretyzacji swoich ofert, aby przyciągnąć kandydatów.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM