Biznes i finanse

Rozwój T-Mobile Polska w pierwszym kwartale 2023 r

17 maja 2023 r. odbędzie się w Warszawie ważna konferencja poświęcona polityce surowcowej państwa. Organizatorami są Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Państwowy Instytut Geologiczny wraz ze swoimi zadaniami państwowej służby geologicznej. Premier Mateusz Morawiecki objął konferencję swoim honorowym patronatem.

• zwiększył liczbę klientów konwergentnych o 21,9%,

• zanotował wzrost ARPU o 3,2% (r/r).

W pierwszym kwartale 2023 r. T‑Mobile Polska cieszył się znacznym wzrostem przychodów oraz wzrostem liczby klientów korzystających z usług konwergentnych. Przychody całkowite wzrosły o 10,3% (r/r), pomimo niższych przychodów z interconnect. Przychody z usług mobilnych wzrosły o 1,1% (r/r), a wskaźnik EBITDA AL utrzymał się na poziomie -2,9%, pomimo wzrostu kosztów w środowisku wysokiej inflacji (ze szczególnym uwzględnieniem wzrostu kosztów energii +170%). Liczba klientów konwergentnych wzrosła o 21,9%, a ARPU o 3,2% (r/r).

T-Mobile Polska zapewnił znaczące zyski w pierwszym kwartale 2023 r. Przede wszystkim, konsekwentnie utrzymał niski wskaźnik churn (odejść klientów) dla klientów kontraktowych na poziomie 0,7%. Ponadto odnotował wzrost bazy klientów o 708 tysięcy użytkowników (+6%, rocznie do roku), osiągnął pozytywny wynik przenośności numerów na poziomie +13,9 tys. klientów, zanotował wzrost liczby klientów korzystających z szerokopasmowego dostępu do internetu do poziomu 182 tys. (wzrost o 91 tys., podwojenie rok do roku). Ponadto z myślą o sukcesywnym zmniejszaniu śladu węglowego wdrożył kolejne rozwiązanie – pierwszy w Polsce hybrydowy system zasilania stacji bazowych. Firma kontynuowała także modernizację sieci, by nieustannie oferować klientom najwyższą jakość usług.

Nowa wersja pierwszego paragrafu:

T-Mobile wciąż inwestuje w jakość sieci, aby zapewnić swoim klientom najlepsze oferty i usługi. W pierwszym kwartale tego roku, jako pierwszy w Polsce, wdrożył hybrydowy system zasilania stacji bazowych. Dzięki temu, zgodnie z planami związanymi z ochroną środowiska, T-Mobile osiąga najwyższe wskaźniki satysfakcji klientów.

Nowa wersja drugiego paragrafu:

Inwestycje w infrastrukturę sieciową T‑Mobile skutkują wysokim poziomem usług, jakie może zaoferować klientom. Dzięki wdrożeniu hybrydowego zasilania stacji bazowych, firma nie tylko dba o środowisko naturalne, ale również cieszy się uznaniem klientów.

„Z początkiem 2023 r. Grupa Deutsche Telekom, której jesteśmy częścią, została uznana w raporcie Brand Finance Global 500 za najcenniejszą markę w Europie. Nie mam wątpliwości, że działania T-Mobile Polska również przyczyniły się do tego osiągnięcia. Ale to nie nagrody stawiamy na pierwszym miejscu, a naszych klientów. To dla nich każdego dnia dbamy o najwyższą jakość sieci, usług i ich satysfakcję. I to z myślą o nich wprowadzamy kolejne innowacje, aby to właśnie klienci T-Mobile jako pierwsi korzystali z niezawodnych rozwiązań, które poprawiają ich technologiczne doświadczenia. W tym kwartale jako pierwszy operator w Polsce wdrożyliśmy hybrydowy system zasilania stacji bazowych, ale również darmowe testy nielimitowanego internetu T-Mobile dzięki e-SIM bez zmiany operatora. Mogę przy tym zapewnić, że nie jest to nasze ostatnie słowo w budowaniu satysfakcji obecnych i przyszłych klientów T-Mobile” – powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.

Koniec pierwszego kwartału 2021 roku okazał się bardzo udany dla T‑Mobile, którego baza klientów zwiększyła się o 708 tysięcy rok do roku, osiągając 12,5 miliona. Warto również zauważyć, że wskaźnik rezygnacji w segmencie kontraktowym utrzymał się na niskim poziomie 0,7%. Raport przenośności numerów Urzędu Komunikacji Elektronicznej wykazał, że T‑Mobile osiągnął najlepszy wynik wśród operatorów infrastrukturalnych, notując pozytywne saldo MNP na poziomie 13,9 tys. nowych użytkowników.

T-Mobile odnotowało imponujący wzrost liczby klientów we wszystkich segmentach, od kontraktowego, przez przedpłacony, po prywatny i biznesowy. Szczególnie wyróżnia się wzrost liczby użytkowników korzystających z szerokopasmowego dostępu do internetu – aż o 91 tys. od poprzedniego roku, sięgając tym samym liczby 182 tys. r/r. Dzięki ofercie konwergentnej liczba klientów indywidualnych nieustannie rośnie.

„W pierwszym kwartale 2023 r. wciąż obserwowaliśmy zmaganie się gospodarki z dwucyfrowym poziomem inflacji i wysokimi cenami energii, której koszty w przypadku T-Mobile wzrosły aż o 170%. Mimo tych trudnych warunków zewnętrznych osiągnęliśmy wzrost przychodów całkowitych o ponad 10% i zwiększyliśmy bazę naszych klientów do poziomu ponad 12,5 mln. Wpływu na ten pozytywny wynik upatrujemy w kilku obszarach. To przede wszystkim duże zainteresowanie klientów naszymi usługami szerokopasmowego dostępu do internetu oraz bardzo wyraźny wzrost sprzedaży urządzeń. Nie mam przy tym wątpliwości, że nasze solidne wyniki to również efekt troski o najwyższą jakość sieci, satysfakcję klienta, konsekwentne wdrażanie strategii rynkowej i dbałości o stabilność finansową firmy” – powiedział Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile ds. finansowych.

1. Klienci w coraz większym stopniu wybierają oferty konwergentne. T-Mobile wdrożyło w 2022 roku swoją ofertę telewizji linearnej, która okazała się bardzo popularna. Powodem tego jest stale rosnące zainteresowanie ofertą Magenta Dom oraz jej poszczególnymi komponentami, a także balans przenośności numerów.

2. W celu ułatwienia dostępu do usług T-Mobile, operator wprowadził możliwość bezpłatnego testowania nielimitowanego internetu przez 3 miesiące za pomocą e-SIM, bez zmiany operatora i podpisywania umowy. Co więcej, istnieje możliwość przetestowania każdej usługi przez 30 dni.

3. T-Mobile postawiło również na rozwój segmentu prepaid – w ramach Heyah na kartę wprowadzono ofertę z nielimitowanymi połączeniami do Ukrainy oraz ofertę T-Mobile na kartę z największą paczką 4800 GB ekstra, dostępną przez rok.

4. Aby umożliwić klientom wypróbowanie usług T-Mobile, operator oferuje bezpłatne testowanie nielimitowanego internetu przez 3 miesiące oraz 30 dniowe testowanie poszczególnych usług. Ponadto, oferuje on również oferty prepaid z nielimitowanymi połączeniami do Ukrainy oraz dużym pakietem GB ekstra.

W kolejnych miesiącach 2023 roku T-Mobile zamierza kontynuować wzrosty w segmencie biznesowym poprzez rozszerzenie oferty MagentaBiznes o opcje sprzętowe oraz wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych przeznaczonych dla klientów biznesowych. Oprócz tego operator planuje szeroko zakrojone działania marketingowe, które mają przyciągnąć nowych klientów i utrzymać dotychczasowych, a także wesprzeć sprzedaż przenośnych numerów.

Kontynuacja wzrostu w segmencie biznesowym

Pierwszy kwartał 2023 r. w segmencie biznesowym T-Mobile przyniósł pozytywne wyniki, w postaci wzrostu przenośności numerów o +28% oraz dwucyfrowego wzrostu sprzedaży najwyższych ofert L/VIP i umów na światłowód. Przyczyniły się do tego działania komunikacyjno-sprzedażowe oferty MagentaBiznes oraz wdrożenia oferty MagentaBiznes VIP skierowanej do biur. Dodatkowo w tym okresie zauważono znaczną liczbę zamówień smartfonów z najwyższej półki.

T-Mobile przygotowało kompleksowy plan działań, który ma na celu kontynuację wzrostu w segmencie biznesowym. Wśród nich znajdują się m.in. poszerzenie MagentaBiznes o nowe opcje sprzętowe oraz wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych, kampanie marketingowe mające na celu pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych, a także wsparcie sprzedaży przenośnych numerów.

T-Mobile postanowił zadbać o potrzeby swoich klientów, tworząc wspólnie z nimi innowacyjne rozwiązania. Pojawiły się trzy nowe usługi: „Bezpieczny Internet”, „Internet Biznes Pro” oraz „Workspace as a service”. „Bezpieczny Internet” zabezpiecza łącza internetowe T-Mobile bez konieczności modyfikacji infrastruktury klienta. „Internet Biznes Pro” umożliwia szybkie wprowadzanie zmian w sieciach lokalnych, zapewniając jednocześnie cyberochronę i dostęp do sieci gościnnych. Natomiast dzięki „Workspace as a service” klienci mogą skorzystać z odpowiednio skonfigurowanego sprzętu oraz wsparcia IT, płacąc jedynie opłatę miesięczną, a nie ponosząc kosztów inwestycyjnych.

Rok 2023 zaczął się z wielkim sukcesem dla T-Mobile – operator nawiązał dwie ważne współprace. Współpraca z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie ma pomóc wykształcić przyszłych specjalistów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa poprzez udział w specjalistycznych studiach podyplomowych. Natomiast współpraca z firmą Siemens pozwoli oferować klientom szerszy zakres usług dotyczących sieci przemysłowych (campus networks).

W I kwartale 2023 T-Mobile dba o to, aby klienci mieli dostęp do najwyższej jakości usług. Zwiększony popyt na transfery danych spowodował 3% wzrost w porównaniu do czwartego kwartału 2022 i 30% w porównaniu rok do roku. Aby sprostać tym wyzwaniom, T-Mobile wyposażył 300 stacji bazowych w technologię 5G, która jest dostępna na ponad 5620 stacjach bazowych i zapewnia zasięg 47% populacji kraju. Ponadto, w celu usprawnienia sieci, operator w 2022 roku wyłączył technologię 3G w wielu rejonach Polski. W efekcie, T-Mobile zarówno zapewnia klientom wyższą jakość usług, jak i przyczynia się do ograniczenia zużycia energii elektrycznej w sieci.

T-Mobile nieustannie inwestuje w modernizację sieci w celu zapewniania najwyższej jakości usług. W I kwartale 2023 operator wyposażył 300 stacji bazowych w technologię 5G, dzięki czemu usługi są dostępne na ponad 5620 stacjach bazowych obejmujących 47% populacji kraju. Inwestycje te są związane z rozwojem 4G/LTE i 5G oraz wygaszaniem technologii 3G, która została całkowicie wyłączona w wielu rejonach Polski. Modernizacja sieci przyczynia się do podniesienia jakości usług i jednoczesnego ograniczenia zużycia energii elektrycznej.

Operator nieustannie stara się realizować swoje zobowiązania w zakresie ESG, mające na celu osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2040 roku. W tym kontekście wdraża innowacyjne rozwiązania polegające na wykorzystaniu energii odnawialnej do zasilania stacji bazowych. W wyniku tego T-Mobile wprowadził hybrydową instalację, łączącą panele słoneczne i wiatrowe, która jako pierwsza została zainstalowana w Brudzowicach. Operator planuje wprowadzenie tego systemu w innych lokalizacjach w Polsce.

Konsekwentnie ku neutralności klimatycznej

T-Mobile od dłuższego czasu wprowadza innowacyjne rozwiązania w zakresie działań odpowiedzialnego biznesu. Jako pierwszy operator wprowadził na rynek opakowania wykonane z nadających się do recyklingu materiałów. Dzięki temu rozwiązaniu firma oszczędza około 8 ton tworzyw sztucznych rocznie. W swoich działaniach T-Mobile zmierza również w stronę neutralności klimatycznej. Na znak swojego pełnego zaangażowania w działania na rzecz wspierania neutralności klimatycznej, operator wykorzystał najnowszą technologię, aby przeprowadzić audyt energetyczny w swojej głównej siedzibie. Zmiany wprowadzone w budynku pozwoliły zaoszczędzić 12 % energii i 33% ciepła z sieci miejskiej w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Dodatkowo wprowadzone zmiany w flocie samochodowej pomogły zredukować emisyjność o 35% i zaoszczędzić 900 ton CO2.

Firma w ostatnim kwartale prowadziła również działania skierowane do osób starszych. Okazją do przypomnienia o kampanii „Sieć Pokoleń” i bezpłatnym kursie z zakresu technologii był Dzień Babci i Dziadka. Natomiast w lutym operator wprowadził specjalne rozwiązanie – „8 dla seniora”. Teraz seniorzy mają dostęp do wielu udogodnień, wystarczy wybrać numer 8 w Biurze Obsługi Klienta.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM