Biznes i finanse

Transformacja technologiczna w usługach finansowych na EKF 2023 – podwyższenie efektywności jako główny cel

Nowe technologie, takie jak boty, znacząco zmieniają sposób działania firm ubezpieczeniowych. Boty nie tylko udzielają podstawowych odpowiedzi, ale także uczestniczą w procesie likwidacji szkód i pomagają w wyborze odpowiedniej polisy. Na Europejskim Kongresie Finansowym eksperci dyskutowali o tym, jak nowe innowacje wpływają na branżę ubezpieczeniową i bankową.

Podczas panelowej dyskusji na temat „Wykorzystanie nowoczesnych technologii: oczekiwania a rzeczywistość w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i bankowych”, liderzy z wiodących instytucji ubezpieczeniowych i bankowych omówili wpływ nowoczesnych technologii na rynek finansowy. Podzielili się własnym doświadczeniem i wiedzą na temat zmian, jakie przynosi automatyzacja marketingu, personalizacja i sztuczna inteligencja.

„Nakłaniamy klienta, aby poruszał się bardziej samodzielnie w kanale online. W tej chwili wystarczy, że poda on tylko dwie dane i otrzyma ofertę. Tworzymy system multikanałowy, takie organizacje w przyszłości będą miały przewagę. Sensem transformacji jest podwyższenie efektywności” – przekonywał Michał Chyczewski, wiceprezes LINK4 TU.

Andrzej Pyka, dyrektor transformacji bankowości detalicznej Santander Bank Polska, zauważył, że pomimo postępu technologicznego, sukces w branży usług finansowych zależy także od tego, jak zostaną wykorzystane nowe technologie. Jak podkreślał ekspert, projekt, który wydaje się obiecujący na początku, po wdrożeniu może nie przynieść oczekiwanych efektów. Z drugiej strony, zauważył, że nieoczekiwane rozwiązania mogą okazać się wyjątkowo skuteczne.

Jakub Bogusz, dyrektor ING Banku Śląskiego, wskazał na wyjątkową wartość człowieka, której sztuczna inteligencja nie jest w stanie dostarczyć – empatię. „To właśnie ta cecha, wzbogaca doświadczenia klienta” – podkreślił dyrektor ING.

„Mówimy o bardzo poważnym potencjale, po który warto sięgnąć i inwestować. Ubezpieczenia nie są produktami pierwszej potrzeby, więc ważne jest, aby dotrzeć z nimi w momencie, gdy taka potrzeba akurat się pojawia. Technologia w tym pomaga” – przekonywał Artur Maliszewski.

Sztuczna inteligencja to technologia, która może znacznie usprawnić wiele procesów bankowych i ubezpieczeniowych. Jednakże, jak wskazuje Artur Maliszewski, prezes zarządu TU Europa, ta technologia ma również swoje minusy. Może ona bowiem zwiększyć liczbę oszustw, dlatego wymaga szczególnej ostrożności.

Aby w pełni wykorzystać potencjał technologii cyfrowych, firmy ubezpieczeniowe muszą dostosować swoje produkty do potrzeb różnych grup klientów. Zmiana pokoleniowa ma tu mniejsze znaczenie niż rozbieżność między mieszkańcami miast a wsi. Coraz większa konkurencja jest spowodowana tym, że coraz więcej firm technologicznych wchodzi na rynek usług finansowych.

Korzystanie z usług ubezpieczeniowych wymaga odpowiedzialności, zarówno od klientów, jak i od firm. Jest to konieczne, aby uniknąć nadużyć, które mogą mieć miejsce przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM