Wiadomości Polska Nauka i technologie Wykorzystanie sztucznej inteligencji w dziennikarstwie – jak skorzystać?
Nauka i technologie

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w dziennikarstwie – jak skorzystać?

Łukasz Świerżewski uważa, że dziennikarze nie powinni czuć się zagrożeni przez sztuczną inteligencję. Aby stworzyć materiały dziennikarskie, potrzebna jest ludzka wiedza i informacje pozyskiwane od uczestników wydarzeń – o czym mówił podczas V Konferencji Media Przyszłości.

Sztuczna inteligencja to niezwykłe narzędzie, które wprowadza zupełnie nowe możliwości do świata dziennikarstwa. Jak zauważył Łukasz Świerżewski, pozwala ona na tworzenie nie tylko treści dziennikarskich, ale też tworzenie tzw. kontentu, czyli dowolnych tekstów, fotografii, wideo i grafik.

Sztuczna inteligencja stanowi więc dla dziennikarzy wspaniałe narzędzie pracy. Jednakże w niektórych przypadkach może ona również być dla nich konkurencją, a w wyniku szerokiego wykorzystywania technologii dziennikarze znaleźć mogą się w trudnej sytuacji zawodowej.

„Na razie jednak uspokajamy, dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Sztuczna inteligencja wytworzy tylko tyle, ile wcześniej dostanie materiału wsadowego. A ten muszą zapewnić ludzie, którzy na miejscu opisywanego wydarzenia będą bezpośrednio rozmawiać z innymi ludźmi” – przekonywał Łukasz Świerżewski. 

Wiceprezes PAP uważa, że sztuczna inteligencja może stać się dla dziennikarzy przydatnym wsparciem, a agencjom prasowym i domom mediowym – narzędziem optymalizującym procesy pracy redakcyjnej, umożliwiającym efektywniejszą realizację zadań.

Sztuczna inteligencja to także możliwość dostosowania treści do oczekiwań odbiorców, dlatego PAP – jako lider w sektorze mediów – będzie konsekwentnie wykorzystywać sztuczną inteligencję w swojej działalności.

Wiceprezes PAP podkreśla, że sztuczna inteligencja jest dla dziennikarzy wsparciem, a dla agencji prasowych i domów mediowych – narzędziem optymalizacji, pozwalającym na efektywną realizację zadań. Dodatkowo, dzięki sztucznej inteligencji możliwe jest dostosowanie treści do oczekiwań odbiorców, dlatego PAP będzie w dalszym ciągu wykorzystywać AI w swojej pracy.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version