Biznes i finanse

Rozwój gospodarczy po ITE Hong Kong 2023: rosnąca frekwencja jako motywator

Eksperci uczestniczący w debacie „Czy pieniądze europejskie są też dla mojej firmy?” podczas Innovatorium Łukasiewicza’23 w Poznaniu podkreślili, że przedsiębiorcy mają dostęp do szerokiego zakresu możliwości pozyskiwania środków europejskich, jednak niezbędne jest wsparcie w procesie przygotowywania projektów i ich komercjalizacji na rynkach światowych oraz w Europie.

Z sukcesem zakończyła się trzecia edycja stacjonarnego ITE Hong Kong 2023 po pandemii, która odbyła się w dniach od 15 do 18 czerwca w Hong Kong Convention & Exhibition Centre (HKCEC). Wydarzenie miało formułę dwóch dni handlowych oraz dwóch dni dla zwiedzających.

Targi zgromadziły uczestników z 59 krajów i regionów zarówno z Azji, jak i z innych części świata, a także 499 wystawców, z czego 90% stanowili cudzoziemcy. Przestrzeń wystawiennicza (14 tys. metrów kwadratowych) oraz liczba gości (62 tysiące) podwoiła się w porównaniu do ubiegłego roku, osiągając poziom, który zaczyna zbliżać się do tego sprzed pandemii. Jest to jasny sygnał, że rynek nadal odczuwa silny popyt, który może jednak ulec zmianie w najbliższej przyszłości.

Badanie ankietowe przeprowadzone wspólnie przez organizatora ITE i Rady Branży Turystycznej Hongkongu udowodniło, że ponad 2100 odpowiedzi od zwiedzających ITE w kwietniu wskazuje na to, że 40% z nich planuje odbyć co najmniej 3 podróże zagraniczne w ciągu nadchodzącego roku, 6% nie planuje żadnych wyjazdów, a więcej niż dwie trzecie osób zamierza zwiększyć wydatki na podróże. Dodatkowo, 86% respondentów uznało atrakcyjność miejsca podróży jako ważniejszą niż cena, o którą zadeklarowało 77% osób.

Od 2019 roku obserwuje się znaczny wzrost liczby wyjazdów zagranicznych z Hongkongu. Według danych z 1 do 9 kwietnia tego roku odnotowano 2,55 mln wyjazdów, co stanowi 1,5 krotność względem stycznia i 15 razy więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Hongkong jest silnym graczem w globalnym rynku turystycznym. W 2019 roku, przed pandemią, Hongkong zajmował 11. lub 12. miejsce na świecie i 3. lub 4. pozycję w Azji jeśli chodzi o wielkość rynku docelowego, ocenianego według całkowitych wydatków na podróże zagraniczne, z wartością 26,9 mld dolarów. Stolica jest także jednym z najważniejszych ośrodków obszaru Greater Bay Area, obejmującego również miasta Shenzen i Guangzhou. W roku 2018 obszar ten zajmowałby 12. miejsce na liście najbogatszych gospodarek światowych, według produktu krajowego brutto (PKB).

Kongres ITE2023 przyciągnął odwiedzających z całej Azji, w tym aż 5932 kupujących i odwiedzających z sektora handlowego, czyli o 100% więcej niż w zeszłym roku. Region Greater Bay Area reprezentowali przedstawiciele biur podróży, podmiotów z branży organizacji spotkań, konferencji i wyjazdów motywacyjnych oraz korporacji. Targi cieszyły się dużym zainteresowaniem, co przełożyło się na liczbę zwiedzających – ponad 55 tysięcy, co oznacza wzrost o 80% w stosunku do zeszłorocznego wydarzenia. Większość odwiedzających korzystała z pakietów premium FIT.

Targi ITE organizowane są co roku przez TKS Exhibition Services Ltd. z silnym wsparciem Ministerstwa Kultury i Turystyki Chin, jak również Rady Turystyki Hongkongu. Są one unikatowym wydarzeniem branży turystycznej, które skupia w jednym miejscu wszystkie najważniejsze osobistości i firmy z tego sektora.

ITE Hong Kong 2024 odbędzie się w dniach 13-16 czerwca 2024 roku w hali 1 HKCEC i będzie składać się z dwóch dni konferencji handlowej i dwóch dni otwartych dla publiczności. Jeśli masz pytania dotyczące wystawy, reklamy lub rejestracji na targi, zapraszamy do kontaktu przez telefon +852 3155-0600, e-mail: travel@tkshk.com lub odwiedź naszą stronę internetową www.itehk.com.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM