Polityka i społeczeństwo

Rowerowy szlak kolejowy: dłuższy niż kiedykolwiek!

Inwestycja w gminach Białogard, Karlino, Będzino, Świeszyno i Mielno została zakończona. Jest to trzeci etap budowy Starego Kolejowego Szlaku, istotnego fragmentu regionalnej trasy rowerowej na woj. zachodniopomorskim. Koszt tej inwestycji wynosił 7 mln zł, a finansowanie zostało częściowo zrealizowane ze środków Unii Europejskiej.

Kolejowy Szlak to długa trasa, która rozciąga się od północy do południa wschodniej części województwa. Łączy ona środkowe wybrzeże z pojezierzem zachodniopomorskim, licząc łącznie ponad 30 km. Na jego początku znajduje się Mielno koło Koszalina oraz Kołobrzeg, gdzie odnogi kolei łączą się w Białogardzie. Część kołobrzeska biegnie wzdłuż dawnej linii kolejowej, która częściowo została rozebrana, a jej nasyp porasta las. Później szlak zahacza o uzdrowiskowy Połczyn-Zdrój i Drawski Park Krajobrazowy.

Jeżdżenie na rowerze po szlakach na Pomorzu Zachodnim to wspaniały sposób na wyciszenie się po trudnym dniu i połączenie się z pięknem natury. Trasy rowerowe są coraz dłuższe, a ich liczba stale rośnie, co sprawia, że jazda na rowerze staje się coraz bardziej atrakcyjna. Marszałek Olgierd Geblewicz zachęca, aby wykorzystać ten niezwykły sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Trzeci etap inwestycji został zakończony i oznakowano 30-kilometrową trasę, która obejmuje m.in. Mielno, Wronie Gniazdo, Klępino i Karlino. Przystosowano ją do pojazdów rolniczych i samochodów Lasów Państwowych, stawiając na solidną, bitumiczną nawierzchnię o szerokości 3 metrów oraz utwardzone pobocza. Wszystkie odcinki są oznakowane, dzięki czemu łatwo je odnaleźć.

Rozpoczęcie prac budowlanych na trzecim etapie budowy szlaku rowerowego ma miejsce po zakończeniu poprzedniego etapu. Inwestycja, która została ukończona w 2020 roku, obejmowała oznakowanie i częściową budowę odcinka Białogard-Złocieniec. Warto wspomnieć, że powstała wówczas 5-kilometrowa trasa rowerowa wzdłuż nasypu kolejowego dawnej linii kolejowej Świdwin – Połczyn-Zdrój. Obecnie trwają prace nad kontynuacją tego projektu – wykonawca został już wybrany do realizacji odcinka Złocieniec – Wałcz.

Połączenie Karlino – Białogard zaawansowanym szlakiem rowerowym o nazwie Stary Kolejowy Szlak jest już blisko zakończenia. Wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj zapewnia, że niedługo wszyscy będą mogli wygodnie i szybko pokonywać tę trasę.

Inwestycja pn. Trzeci etap Starego Kolejowego Szlaku została sfinansowana w całości za pośrednictwem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Łączny koszt projektu wyniósł 8,2 mln zł, z czego blisko 7 mln zł stanowiło dofinansowanie z funduszy unijnych.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM