Biznes i finanse

Nowe możliwości w Fabryce Izery: cyfryzacja w pełni zrealizowana

Dzięki zastosowaniu standardów Geely w fabryce, w której powstają polskie samochody elektryczne marki Izera, mamy pewność, że każdy produkt końcowy będzie doskonały. Technologia 5G, internet rzeczy i big data gwarantują najwyższą jakość, ponieważ wdrożone systemy inteligentnej produkcji pozwalają na kontrolowanie każdego etapu produkcji.

Od jesieni ubiegłego roku ElectroMobility Poland (EMP) – właściciel marki Izera – ściśle współpracuje z chińskim potentatem na rynku pojazdów elektrycznych Geely. W ramach współpracy w fabryce EMP w śląskim Jaworznie będą wdrażane standardy produkcji marki Zeekr, należącej do Geely.

„Geely oraz inni chińscy producenci samochodów odrobili swoją pracę domową i są teraz w światowej czołówce, jeśli chodzi o produkcję oraz jakość wykonywanych pojazdów” – mówi Paweł Kwaśniak, kierownik ds. inżynierii nadwozi ElectroMobility Poland.

„Jest w pełni zdigitalizowana, na bieżąco możemy śledzić procesy produkcyjne, dostawy materiałów do linii, weryfikować jakość produktu – mówimy tu o parametrach związanych z geometrią nadwozia, jakością lakieru czy na bieżąco śledzonymi parametrami procesu produkcyjnego dla każdego pojazdu” – opowiada Cyprian Gronkiewicz, dyrektor ds. uruchomienia produkcji ElectroMobility Poland.

„Na szeroką skalę stosujemy internet rzeczy, systemy rozpoznawania wizyjnego, rozszerzoną rzeczywistość. Monitorujemy produkcję w czasie rzeczywistym obserwując cyfrowy odpowiednik linii, a zebrane w ten sposób dane przetwarzamy w chmurze, co gwarantuje odpowiednią wydajność całości procesu” – mówi Hui Yang, director of manufacturing, Zeekr Intelligent Technology.

„Wszystkie standardy, które Geely wdraża w swoich zakładach będą również zaimplementowane w Polsce” – mówi Cyprian Gronkiewicz.

„W procesie tłoczenia, poprzez pełną automatyzację realizujemy w 100 proc. harmonogram produkcji, co pozwala nam maksymalnie zminimalizować pośrednie zapasy i w odpowiednim czasie wytwarzać odpowiednie komponenty” – mówi Yang.

„Także w dziedzinie logistyki, stosujemy 100 proc. automatycznego, bezzałogowego dostarczania komponentów na linię, aby osiągnąć nasz cel – wydział spawalni działa w pełni bez zaangażowania ludzi” – mówi dyrektor fabryki Zeekr.

„Zastosowanie tych rozwiązań spowoduje, że każdy samochód będzie powtarzalny, a tym samym jego jakość będzie na tym samym, wysokim poziomie” – podkreśla Cyprian Gronkiewicz.

„Wszyscy dążymy do ideału, ale – jak wiemy – ideałów nie ma, natomiast możemy się do niego bardzo zbliżyć” – mówi Paweł Kwaśniak.

„Mówimy tutaj też o częściach otwieranych, czyli drzwiach, klapach, które muszą mieć idealne szczeliny dookoła, nie może być tam rozbieżności. Nie może być różnicy między tylnymi drzwiami, a przednimi. Chodzi o to, żeby wywołać u klienta efekt >>wow<<, kiedy podchodzi do samochodu” – zaznacza Paweł Kwaśniak.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM