Biznes i finanse

S12: Kontynuacja przygód – kolejny odcinek powstaje!

Wojewódzki Sąd Administracyjny wstrzymał postępowanie związane ze skargami niemieckich, czeskich i polskich organizacji ekologicznych oraz miasta Zittau, które zakwestionowały decyzję środowiskową dla Kopalni Turów. Powodem wstrzymania postępowania były kwestie proceduralne dotyczące zakończenia postępowania w sprawie zmiany decyzji środowiskowej. Do tej pory Kopalnia Turów wydała na realizację zapisów decyzji środowiskowej ponad 42 mln zł.

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystosowała przetarg na budowę drogi ekspresowej S12, która połączy województwa łódzkie i mazowieckie. Droga będzie miała długość 94 km i będzie połączona z autostradą A1 pod Piotrkowem Trybunalskim. Co więcej, w realizacji jest już 70 z 75 km dalszego odcinka do granicy z Ukrainą.

Realizacja inwestycji w drogę ekspresową S12 przyniesie wymierne korzyści mieszkańcom i użytkownikom polskich dróg. Połączenie centralnej i wschodniej Polski zapewni większą spójność sieci drogowej, a także ograniczy ruch tranzytowy. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przypomniał, że inwestycje w infrastrukturę drogową są ważną częścią polskiego systemu bezpieczeństwa.

GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S12, który będzie liczył 14,4 km od granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego do Przysuchy. Trasa drogi przebiegać będzie przez obszary gmin Gielniów i Przysucha.

Inwestycja obejmie budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasem awaryjnym. Oddzielone będą one pasem rozdziału o minimalnej szerokości 5 metrów. Powstaną także dwa węzły drogowe: Gielniów i Przysucha. Dodatkowo, zostanie przebudowana infrastruktura drogowa zapewniająca bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom, a także obiekty inżynierskie, systemy odwodnienia oraz urządzenia ochrony środowiska.

Droga ekspresowa S12 otworzy nową możliwość szybkiego przemieszczania się z centrum kraju, przez Sulejów, Opoczno, Radom do Lublina i Chełma. Ułatwi podróż pomiędzy zachodnią i wschodnią granicą państwa, a tym samym pomiędzy krajami Unii Europejskiej a Ukrainą. Trasa przecinająca Polskę od autostrady A1 w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego do przejścia granicznego w Dorohusku będzie najkrótszą drogą komunikacyjną.

Nowa trasa DK12 ma za zadanie ograniczyć ruch tranzytowy w centrach wielu miejscowości, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa i wygody życia mieszkańców. Zmniejszenie hałasu i emisji spalin to tylko niektóre z korzyści wynikające z inwestycji.

S12 jest integralną częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, który zakłada zakończenie projektu do roku 2033.

GDDKiA ma już w planach ogłoszenie przetargu na budowę 15,1 km odcinka S12 z Przysuchy do Wieniawy w województwie mazowieckim.

Aby przygotować się do budowy S12, GDDKiA prowadzi procedury uzyskania decyzji środowiskowych dla odcinków od Piotrkowa Trybunalskiego (A1) do granicy województw łódzkiego i mazowieckiego (61,2 km) oraz odcinka na wschód od Radomia (ok. 67 km).

PAP SA zapewnia, że komunikaty publikowane w serwisie PAP są dostarczane bez żadnych zmian w ich treści. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za treść zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM