Biznes i finanse

100 sklepów Maxi Zoo w Polsce – radość dla miłośników zwierząt

Maxi Zoo obchodzi 11-letnią obecność na polskim rynku, zainaugurując ostatnią z 100 placówek w Łódzkiej Manufakturze. Założyciel i prezes Torsten Toeller oraz dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska, Wojciech Kamiński, opowiedzieli o swoich planach na dalszy rozwój sieci sklepów dla zwierząt w Polsce.

Maxi Zoo ma na celu budowanie zintegrowanego i szerokiego ekosystemu otoczonego dobrym samopoczuciem zwierząt i ich właścicieli. W celu wprowadzenia szerszej gamy usług dla naszych klientów, idziemy dalej niż tylko dostarczanie żywności i akcesoriów dla zwierząt drogą stacjonarną i online. Jednym z naszych innowacyjnych przedsięwzięć jest wprowadzenie gabinetów weterynaryjnych w naszych sklepach.

„Szczęśliwsze zwierzęta, to szczęśliwsi ludzie” – skwitował Torsten Toeller, tłumacząc gruntowne przemiany strategii Maxi Zoo.

Życie naszych pupili wydłuża się z każdym dniem, co wymusza dostosowanie asortymentu branży retail do nowych realiów. Wśród usług, które zyskują na znaczeniu, znajduje się także grooming czyli profesjonalna pielęgnacja. Prezes Maxi Zoo potwierdza, że Polska należy do jednego z największych rynków w Europie, a aż 63% gospodarstw domowych posiada jakieś zwierzęta.

Jednocześnie rośnie popularność usług świadczonych przez handel detaliczny, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom właścicieli zwierząt. Coraz więcej sklepów oferuje produkty przeznaczone dla czworonogów, a także różnego rodzaju usługi pielęgnacyjne. Polska plasuje się wśród najbardziej dochodowych rynków w Europie, co wynika z dużej liczby gospodarstw domowych, w których występują zwierzęta.

Ubiegły rok był wyjątkowo udany dla polskich sklepów Maxi Zoo. Sprzedaż poszybowała w górę o 53%, a obecny rok czeka na zamknięcie obrotami na poziomie 136 mln euro. W planach sieci na najbliższe lata znajduje się ekspansja wraz z remodelingiem istniejących sklepów. W ciągu 3 lat Maxi Zoo planuje otworzyć 25-30 nowych placówek, a w ciągu najbliższych 4 lat celuje w osiągnięcie liczby 115 sklepów i sprzedaży na poziomie 1 mld zł. Wojciech Kamiński opowiedział nieco więcej o planach rozwoju sieci oraz modernizacji 15 sklepów rocznie.

Maxi Zoo stawia na ekologię i zrównoważony rozwój. Firma wymienia tradycyjne oświetlenie na energooszczędne, a także naciska na dostawców, aby dostarczali produkty w ekologicznych opakowaniach. Sieć umożliwia także zakupy w sklepie internetowym, który w Polsce został uruchomiony w 2019 r. Obecnie Maxi Zoo zatrudnia 750 osób, a w 2026 r. ilość ta ma się podwoić. Ponadto, klienci będą mieli dostęp do szerokiej gamy usług, takich jak tracker GPS, abonament na karmę, ubezpieczenie, weterynarz online, a także kącik zdrowia w nowych sklepach.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM