KGHM Polska Miedź S.A. zapewniła Polsce i Europie dostęp do surowców o strategicznym znaczeniu poprzez swoje inwestycje na rynkach światowych w Chile, USA i Kanadzie. Prezes Tomasz Zdzikot wyraził przekonanie, że dzięki tym aktywom międzynarodowym, firma generuje zyski w wysokości kilkuset milionów dolarów rocznie, a także staje się ważnym nośnikiem wiedzy o polskiej gospodarce.
Ogłoszenia o pracy z różnych branż, m.in. marketingu, sprzedaży, finansów, HR i obsługi klienta wymagają od pracodawców przedstawienia informacji o widełkach płacowych. Portal No Fluff Jobs, który od początku istnienia stawia na jawność płac, wprowadza bezpłatną możliwość publikacji ogłoszeń w wybranych kategoriach do końca października, a także wsparcie dla przygotowania siatek płac w ramach kampanii edukacyjnej „Widełki wszędzie”. Zgodnie z najnowszym badaniem aż 90 proc. Polek i Polaków uważa, że taka jawność jest ważna, a jedynie 12 proc. ma zaufanie do pracodawców, którzy tego nie robią.
Polityka wynagrodzeń i narzędzia do jej uporządkowania to kluczowe zagadnienia dla zapewnienia uczciwego wynagrodzenia i zatrudnienia. Proces ten wymaga wsparcia, aby pracodawcy i kandydaci i kandydatki mieli jasny i przejrzysty obraz tego, jakie wynagrodzenie można oczekiwać na danym stanowisku.
Organizacje i pracodawcy będą musieli przygotować się do wprowadzenia nowych regulacji, mających na celu uczciwe wynagradzanie pracowników. Aby to osiągnąć, będą musieli zidentyfikować i określić wynagrodzenie dla każdego stanowiska pracy na podstawie zarówno rynkowych uwarunkowań, jak i potrzeb i oczekiwań pracowników. W ten sposób unijne regulacje będą miały pozytywny wpływ na rynek pracy w całej UE.
Widełki płacowe są szczególnie ważne dla młodego pokolenia. Z badania wynika, że już 92 proc. osób w tym przedziale wiekowym uważa, że podanie stawki w ofercie pracy jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Co więcej, połowa badanych i badanych deklaruje, że zdecydowanie odrzuca oferty niezawierające informacji na ten temat.
No Fluff Jobs wychodzi naprzeciw wciąż rosnącemu zapotrzebowaniu na przejrzyste zarobki i wprowadza kilkanaście nowych kategorii ogłoszeń, w których dostępne będą informacje o widełkach wynagrodzeń. Usprawnienia sprawiają, że portal jest jeszcze bardziej przyjazny dla potencjalnych pracowników i oferuje bardziej zrównoważone warunki zatrudnienia.
No Fluff Jobs udostępnił nowe kategorie ogłoszeń, w których dostępne są informacje o widełkach wynagrodzeń. W ten sposób firma wzmacnia swoje zaangażowanie w walce o zmniejszenie nierówności płac i oferuje lepsze warunki zatrudnienia.
Aby zapewnić jeszcze większą przejrzystość wynagrodzeń, No Fluff Jobs wprowadziło kilkanaście nowych kategorii ogłoszeń, w których dostępne są informacje o widełkach wynagrodzeń. Za swoje zaangażowanie w walce o równość w zatrudnieniu portal otrzymał prestiżową nagrodę Employer Branding Excellence Awards.
„Nasza akcja >>Szanuj siebie – nie aplikuj bez widełek<< trafiła do 6 mln ludzi w Polsce. Do nas za to trafiły słowa wsparcia i głośno wyrażana potrzeba pojawienia się portalu z widełkami w innych branżach – komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs – Te dwie rzeczy złożyliśmy w całość i otworzyliśmy się na kilkanaście nowych kategorii np. marketing, sprzedaż, finanse, HR, obsługa klienta. Obecnie mamy około 5 tys. ofert pracy spoza sektora IT, a dziś jesteśmy już nr 1 w liczbie ofert pracy w marketingu z widełkami płacowymi. To pokazuje, że rynek cały czas potrzebuje więcej transparentności.
No Fluff Jobs, świadomy problemów polskich przedsiębiorstw związanych z opracowywaniem siatek wynagrodzenia, postanowił zainspirować firmy do działania. Akcja edukacyjna „Widełki wszędzie” ma na celu uświadomienie firmom, jak ważne jest, aby wszyscy pracownicy mieli dostęp do informacji o wynagrodzeniach. Według naszych badań tylko 30% firm posiada siatkę wynagrodzeń, która jest znana pracownikom. Z kolei 12% osób ma zaufanie do pracodawców, którzy informują o wynagrodzeniach w ogłoszeniach o pracę. Chcemy pomóc w tworzeniu równej szansy dla wszystkich i zachęcić do tego, aby otwarcie informowali o wynagrodzeniach.
„Chcemy przygotować pracodawców i pracodawczynie w Polsce na zmiany w prawie, dlatego nasza kampania skupia się na edukowaniu i pokazywaniu dobrych praktyk – tłumaczy Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff Jobs – Od lat jesteśmy ambasadorami transparentnych wynagrodzeń w Polsce i Europie. Jako jedyny z dużych portali ogłoszeniowych na rynku umożliwiamy publikowanie ogłoszeń tylko ze wskazanym wynagrodzeniem. Działamy tak sukcesywnie od samego początku i chętnie podpowiadamy, że to najlepsze wyjście, by zdobyć przychylność kandydujących i trafić na dopasowaną osobę w procesie rekrutacyjnym”.
Wiemy, że pracodawcy mają dużo do zrobienia i czasem trudno im znaleźć czas na szukanie nowych talentów. Dlatego oferujemy darmowe publikowanie ogłoszeń na No Fluff Jobs do końca października. To świetna okazja, by pokazać się przyszłym pracownikom i zachęcić ich do złożenia aplikacji.
Nie przegap tej szansy! Do końca października oferujemy darmowe publikowanie ogłoszeń z widełkami wybranych kategoriach. Więcej informacji o promocji na naszej stronie: tutaj.
Oferujemy to gratisowe narzędzie, aby pomóc pracodawcom w znalezieniu najlepszych kandydatów. Zarejestruj się na No Fluff Jobs i wykorzystaj tę okazję, aby dotrzeć do najlepszych kandydatów!
Metodą badawczą była ankieta online, którą wypełniali respondenti samodzielnie. Ankieta zawierała pytania dotyczące społeczno-demograficznych i ekonomicznych cech respondentów oraz ich zdania na temat ogłoszeń o pracę na zlecenie No Fluff Jobs.
Metodyka badań
Firma Omnisurv by IQS przeprowadziła w sierpniu 2023 roku badanie oceny ogłoszeń o pracę na zlecenie No Fluff Jobs na grupie 1000 aktywnych zawodowo Polek i Polaków w wieku 18-64 lat.
Metodą badawczą była ankieta online, zawierająca pytania dotyczące społeczno-demograficznych i ekonomicznych cech respondentów oraz ich opinii na temat ogłoszeń o pracę na zlecenie No Fluff Jobs. Każdy z respondentów wypełniał ankietę samodzielnie.
Fieldstat przeprowadził badanie w czerwcu 2023 r. na próbie 700 specjalistów/ek z pięciu najbardziej popularnych dziedzin IT: Backend, Frontend, Fullstack, Testing oraz Zarządzania Projektami, w celu zbadania ich doświadczenia na rynku pracy na zlecenie oferowanym przez No Fluff Jobs.
No Fluff Jobs to międzynarodowa platforma, która w 2014 roku została założona w celu ułatwienia procesu szukania pracy dla specjalistów IT. Od początku swojego istnienia firma dąży do tego, aby ich portal był zawsze dostępny w najlepszej jakości i w różnych językach. Obecnie No Fluff Jobs jest dostępny w 6 krajach i 8 językach, wymaga publikacji widełek wynagrodzeń w każdym ogłoszeniu. We wrześniu 2019 roku firma otworzyła swój oddział w Budapeszcie, a w ciągu następnych trzech lat pojawiły się wersje w językach czeskim, ukraińskim i słowackim, a w 2022 portal wszedł na rynek holenderski.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl