Wiadomości Polska Biznes i finanse Grupa eSky – Przewodząc w rozwoju sektora turystycznego na Bałkanach
Biznes i finanse

Grupa eSky – Przewodząc w rozwoju sektora turystycznego na Bałkanach

Platforma do rezerwacji podróży cieszy się dużym powodzeniem na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a jej właściciel aktywnie inwestuje w te regiony. Szczególnie imponujące wyniki osiągnięto w Chorwacji, Grecji i Serbii, gdzie średnia wartość transakcji wzrosła o ponad dwie trzecie, a skumulowane wzrosty sprzedaży na każdym z tych rynków wyniosły co najmniej 150 proc. w ciągu ostatnich czterech lat.

Grupa eSky ma zamiar kontynuować swoją strategię na lata 2022-2027, aby zająć pozycję platformy pierwszego wyboru do rezerwacji podróży w Europie Środkowo-Wschodniej. Zgodnie z ostatnimi raportami finansowymi, firma konsekwentnie realizuje swoje cele, a kluczowe rynki w tym procesie to Chorwacja, Grecja i Serbia.

Według danych z 2023 roku, podróżnicy z Adriatyku dokonali 190% więcej rezerwacji niż w pierwszych trzech kwartałach rekordowego roku 2019. Łączna wartość sprzedaży, mierzona wskaźnikiem Total Transaction Value (TTV), wzrosła o 275%, do 39,6 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku.

Grupa eSky osiągnęła znakomite wyniki sprzedaży w ciągu ostatnich czterech lat, zwłaszcza w Grecji, gdzie odnotowano 93 proc. wzrostu liczby transakcji w porównaniu z 1-3 kw. 2019 r. Przychody generowane przez portal eSky.gr w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 r. wyniosły 88,8 mln zł i były o 146 proc. wyższe niż w analogicznym okresie w 2019 roku.

Serbia nadal pozostaje jednym z mniej nasyconych rynków podróżniczych, jednak szybko się rozwija. Według statystyk, liczba obsłużonych rezerwacji na eSky.rs w ciągu trzech kwartałów 2023 roku wzrosła o 147%, a w ciągu 4 lat osiągnęła dynamikę 230%, dochodząc do 36,7 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku.

„Wszystkie trzy rynki mają ogromny potencjał dla biznesu turystycznego. Z naszych badań wynika, że mieszkańcy tych krajów coraz chętniej szukają alternatyw dla tradycyjnych biur podróży, gdyż zależy im na większej elastyczności, bardziej zróżnicowanej ofercie lotów i hoteli, a także produktach typu ubezpieczenia czy bilety na atrakcje. My dajemy takie możliwości, i to w jednym miejscu, stąd się właśnie bierze rosnące zapotrzebowanie na nasze usługi w tych krajach” – tłumaczy Łukasz Neska, wiceprezes ds. rozwoju w Grupie eSky.

1. Grupa eSky, wiodący dostawca usług turystycznych na Bałkanach, została niedawno sklasyfikowana jako marka o najwyższym poziomie świadomości w trzech krajach.

2. W Grecji wskaźnik świadomości marki wyniósł 59 punktów, a w Chorwacji i Serbii – 62 punkty.

3. Badania wykazały, że w ciągu ostatniego roku poziom świadomości wzrósł o 12 punktów w Grecji, 18 punktów w Chorwacji i 16 punktów w Serbii.

4. Świadomość marki jest uznawana za wyznacznik sukcesu w branży turystycznej, a Grupa eSky została sklasyfikowana jako jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w regionie.

Z danych platformy Ahrefs.com wynika, że domeny z portfolio Grupy eSky cieszą się coraz większą popularnością wśród internautów. Na przykład w okresie styczeń-sierpień 2023 roku odwiedzalność strony eSky.hr była dwa razy większa niż innych lokalnych portali do planowania podróży. Ponadto w porównywalnym czasie wygenerowała ona 88 proc. więcej odsłon niż grecki portal Airshop.gr. Dodatkowo, liczba odwiedzających eSky.rs była o 93 proc. większa niż na stronie Jeftineaviokarte.rs, a trzy razy większa niż na Fibula.rs.

„Nasze produkty, w tym flagowe pakiety City Break i Wakacje dają klientom elastyczność i różnorodność w rezerwacji podróży, a jednocześnie napędzają rozwój, co pozwala nam obejmować dominującą pozycję na coraz to nowych rynkach. Dzięki przemyślanej strategii szybko zostaliśmy liderem w naszym segmencie w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w awangardzie tego wzrostu są właśnie Chorwacja, Grecja i Serbia. Doświadczenia z tych rynków przekładamy na Polskę, aby użytkownicy mieli szansę zorganizować sobie odpoczynek tak, jak robią to lokalsi” – podkreśla Łukasz Neska.

Paragraf 1:

Grupa eSky jest wiodącą platformą do organizacji podróży w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jednym z czołowych graczy na rynkach Ameryki Południowej. Usługi firmy są obecnie dostępne w ponad 50 krajach na całym świecie. Oferujemy naszym klientom szeroki wybór usług, w tym loty, noclegi, city break, wakacje w formie pakietów z lotem i noclegiem, a także produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe oraz atrakcje.

Paragraf 2:

Grupa eSky osiągnęła rekordowy wynik EBITDA w 2022 roku, przekraczając 90 mln zł. Jesteśmy członkiem grupy agentów International Air Transport Association (IATA), a naszym celem jest zapewnienie najwyższej jakości usług naszym klientom na całym świecie.

Paragraf 3:

Grupa eSky oferuje kompleksową platformę one-stop-shop dla wszystkich potrzeb podróży i wypoczynku. Nasza szeroka gama produktów i usług daje klientom możliwość zorganizowania całej podróży za jednym razem, oszczędzając czas i pieniądze.

Paragraf 4:

Grupa eSky ciągle się rozwija, tworząc wyjątkowe doświadczenia podróżnicze dla naszych klientów. Jesteśmy dumni z naszych wyjątkowych usług i wszelkich wysiłków, które wkładamy w zapewnienie bezpieczeństwa i wygody podróży naszym klientom.

Inwestycja MCI Capital w Grupę eSky była jednym z największych private equity w Polsce w 2021 roku. Podpisana umowa obustronna zobowiązuje MCI Capital do dostarczenia spółce eSky dodatkowej kwoty 100 milionów złotych w formie dokapitalizowania. Dzięki tej dokapitalizacji Grupa eSky może skalować swoje operacje i wesprzeć planowane akwizycje.

MCI Capital ugruntował swoją pozycję jako jeden z najważniejszych private equity w Polsce w 2021 roku, inwestując w Grupę eSky kwotę 157 milionów złotych i stając się akcjonariuszem posiadającym 55% udziałów w akcjonariacie spółki. Umowa obustronna zobowiązuje MCI Capital do dostarczenia spółce eSky dodatkowej kwoty 100 milionów złotych w formie dokapitalizowania.

Wyposażona w środki finansowe Grupa eSky ma teraz możliwość szybszego rozwoju i skalowania działalności na już istniejących rynkach, jak i penetracji w nowych. Inwestycja pozwala również na wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług, a także zwiększenie zasięgu działalności poprzez akwizycje.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version