Biznes i finanse

Ochrona Bioróżnorodności w Polsce – Warsztaty i Nasadzenia z Lidl Polska i Fundacją WWF Polska

Lidl Polska i Fundacja WWF Polska współpracują w celu opracowania skutecznych i trwałych działań na rzecz ochrony środowiska. Akcja nasadzeń śródpolnych i warsztaty edukacyjne są przedsięwzięciami, które pozwolą nam przeciwdziałać zanikającej bioróżnorodności i zapewnią lepszą przyszłość dla przyszłych pokoleń. Poprzez współpracę z rolnikami i producentami współpracującymi z siecią Lidl Polska i Fundacja WWF Polska mają szansę na odnowienie krajobrazu rolniczego w Polsce.

Lidl Polska wspiera inicjatywę Fundacji WWF Polska i realizuje pilotażowy projekt zadrzewienia pól w gminie Grodzisk Wielkopolski. W ciągu 4 dni posadzono aż 300 drzew, które pozytywnie wpłyną na bioróżnorodność tego obszaru. Prace nasadzeniowe wykonał Patryk Kokociński, laureat konkursu Rolnik Roku regionu Morza Bałtyckiego 2021, organizowanego przez Fundację WWF Polska. Drzewa, które zostały posadzone, pochodzą z lokalnych gatunków naturalnie występujących w Polsce.

„W nasadzeniach śródpolnych wprowadzamy rodzime gatunki drzew i krzewów, charakterystyczne dla danego regionu, by dopełniały sieć połączeń ekologicznych i biologicznych. Wykorzystujemy przede wszystkim dwa gatunki lipy i trzy gatunki klonów – mówi Patryk Kokociński, Rolnik Roku 2021 w podcaście Naturalnie z WWF. – Unikamy drzew mających duże zapotrzebowanie na wodę oraz rozległy system korzeniowy, ponieważ mamy w Wielkopolsce problem z wodą i nie chcemy go potęgować. Nasadzenia śródpolne to trend, który warto promować. Poza ochroną przed suszą, erozją i wiatrem, wspierają lokalną bioróżnorodność, zapewniają pożytek owadom oraz cień zwierzętom na pastwiskach” – dodaje Patryk Kokociński.

Aby zmaksymalizować korzyści płynące z tworzenia szpalerów drzew, utworzono je wzdłuż cieków, pol i pomiędzy polami uprawnymi. Te nasadzenia mają wiele korzyści – stworzą one siedliska dla zwierząt i roślin, zmniejszą negatywny wpływ wiatru na uprawy i glebę, wychwytywać wilgoć z powietrza i zapewniać ochronę dla zapylaczy. Dodatkowo, te szpalery drzew będą wspierać zrównoważony rozwój i zachowanie różnorodności biologicznej.

„W dzisiejszym świecie wspieranie bioróżnorodności jest niezwykle ważne, bowiem przyszłość jest z nią ściśle związana. Ponad 80 proc. gatunków roślin uprawnych, jest mniej lub bardziej zależna od zapylania, głównie przez owady. Jeśli chcielibyśmy przejąć rolę zapylaczy, musielibyśmy wydawać na to niemal 15 miliardów euro rocznie” – mówi Dariusz Gatkowski, ekspert ds. różnorodności biologicznej w WWF Polska.

Lidl Polska i Fundacja WWF Polska zapraszają rolników do wzięcia udziału w warsztatach tematycznych, które przybliżą im walkę z kryzysem klimatycznym. Dodatkowo, współpracujący dostawcy otrzymają wsparcie i porady, by ich sposób pracy również wspierał bioróżnorodność. Aby zachęcić klientów i inne osoby zainteresowane tematem, Lidl Polska przygotowało podcasty „Naturalnie z WWF” oraz „Dobry temat!”, które uświadomią im znaczenie bioróżnorodności i wpływu zadrzewienia śródpolnego.

„Wspieranie bioróżnorodności jest dla nas bardzo ważne, bo ma ona bezpośredni wpływ na nasze życie. W dzisiejszych czasach różnorodność biologiczna jest mocno zachwiana i wielu gatunkom grozi wyginięcie. Dlatego podejmujemy szereg działań, aby temu zapobiec – ochrona bioróżnorodności jest jednym z sześciu filarów naszej strategii CSR. Akcja nasadzeń śródpolnych oraz warsztaty ze zrównoważonej produkcji dla dostawców Lidl Polska to nasze kolejne działania na rzecz ochrony planety” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Lidl prowadzi szeroko zakrojone działania w celu ograniczenia wpływu swojej działalności na środowisko. W najnowszych działaniach, sieć skupia się na redukcji emisji CO2 związanych z operacjami i łańcuchami dostaw. Ostatnio Lidl ogłosił, że wycofał w pełni transport lotniczy zagranicznych warzyw i owoców, by ograniczyć wpływ na środowisko.

Lidl podejmuje kroki w kierunku ochrony środowiska poprzez redukcję emisji CO2. Sieć podjęła decyzję o zaprzestaniu transportu lotniczego warzyw i owoców z zagranicy, co ma na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Lidl wprowadził także inne działania, mające na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w swoim łańcuchu dostaw.

Pierwszy podcast „Dobry temat!” to kolejny krok w budowaniu relacji z klientami. W każdym odcinku zapraszamy Was do dyskusji na tematy dotyczące codzienności, które mają wpływ na nas wszystkich. Słuchajcie, dzielcie się własnymi opiniami i inspirujcie się nawzajem!

Jeśli szukasz inspiracji, to podcast „Dobry temat!” jest właśnie dla Ciebie. Możesz wysłuchać go na kanale Youtube Lidl Polska, na którym pojawiają się nowe tematy i dyskusje. Przygotuj się na szereg ciekawych pytań, odważne opinie i wiele przydatnych informacji.

Lidl Polska to jedna z największych sieci sklepów w Europie i USA. W jej skład wchodzą niezależne spółki, których historia sięga lat 30. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów sieci Lidl, w tym ponad 850 w Polsce.

Podcast „Dobry temat!” to wyjątkowe połączenie inspiracji i dyskusji. Na kanale Youtube Lidl Polska możesz wysłuchać różnorodnych tematów, które dotyczą wszystkich nas. Każdy odcinek pozwoli Ci zdobyć wiedzę i zachęci do wymiany poglądów.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu „Dobry temat!” na kanale Youtube Lidl Polska. Ciesz się interesującą rozmową, odkrywaj nowe fakty i poznaj ciekawe poglądy innych słuchaczy.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM