Biznes i finanse

Program utrzymania kolei na lata 2023-2028: Długoterminowe plany bezpieczeństwa i wydajności

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza, że 7 listopada 2023 roku Rada Ministrów zatwierdziła wieloletni program „Rządowy program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2028 roku”, który został zaproponowany przez Ministra Infrastruktury.

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza, że 7 listopada 2023 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę dotyczącą wieloletniego programu „Rządowy program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2028 roku”, przedstawionego przez Ministra Infrastruktury.

Rząd zapewnił ponad 49 mld zł wsparcia na realizację programu dotyczącego infrastruktury kolejowej do 2028 r. Środki te będą przeznaczone na utrzymanie i remonty infrastruktury.

Programy utrzymaniowe w Ministerstwie Infrastruktury są niezwykle istotnymi inwestycjami, które zapewniają stabilne środki finansowe na naprawy i remonty infrastruktury kolejowej do 2023 roku.

Dzięki naszemu 5-letniemu programowi wsparcia, zarządcy infrastruktury kolejowej mają zapewniony dostęp do niezbędnych środków finansowych. Minister Andrzej Adamczyk podkreśla znaczenie działań Programu utrzymaniowego, który zapewnia zarządcom infrastruktury kolejowej niezbędne środki do utrzymania i remontów.

Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, podkreślił, że program utrzymaniowy przyjęty przez Radę Ministrów będzie służył nie tylko nadrobieniu zaległości w zakresie napraw, remontów i prac konserwacyjnych na liniach kolejowych, ale także modernizacji infrastruktury kolejowej w dłuższej perspektywie.

Cieszymy się, że możemy zaproponować nasz program czterem firmom: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oraz Euroterminal Sławków Sp. z o.o.

Program zawiera zaktualizowane dane finansowe zarządców infrastruktury kolejowej oraz zestaw porównywalnych wskaźników monitorowania dla wszystkich zarządców infrastruktury, biorących udział w projekcie. Znajduje się w nim także prognoza kosztów zarządców infrastruktury związanych z utrzymaniem i remontami infrastruktury kolejowej, obejmująca lata 2029-2035. Program prezentuje również jednolite wskaźniki dla wszystkich zarządców infrastruktury biorących udział w programie, które dotyczą infrastruktury, kosztów, prędkości, punktualności i bezpieczeństwa.

PAP SA nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych komunikatów, jednakże zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe, nie wprowadza żadnych zmian w ich treści. Wszelkie odpowiedzialności za treść publikowanych komunikatów ponosi ich nadawca.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM