Biznes i finanse

Niezwykły smak Szwedzkiego Grzanego Wina – Odkryj go!

Szwedzki glogg cieszy się coraz większą popularnością wśród polskich konsumentów. To czerwone, grzane wino jest szczególnie doceniane jesienią i zimą, a w szczególności w okresie Bożego Narodzenia. Polacy zauważają, że jest to napój, który może z powodzeniem zastąpić bardziej tradycyjne alkohole.

Glogg to słodkie wino, które swoje korzenie ma w Szwecji i jest szeroko rozpowszechnione w całej Skandynawii. Przygotowuje się je z czerwonego wina, miodu, przypraw takich jak cynamon i imbir oraz skórki pomarańczy. Ten zwyczaj picia wina sięga aż średniowiecznych czasów.

Glogga to napój, który można przyrządzić samodzielnie zgodnie z tradycją lub kupić gotowy w sklepie. Najlepiej można go znaleźć w hipermarketach i supermarketach, aczkolwiek są również dostępne warianty na bazie rumu. Przygotowany zgodnie z tradycją glogg jest szczególnie popularny wśród spragnionych smacznego napoju.

„Tradycyjnego glogga wybierają osoby starsze i zazwyczaj to jest ten sam klient, który sięga po polskiego grzańca. Natomiast glogga na bazie rumu, który może służyć np. jako baza do drinków, kupują nieco bardziej wtajemniczeni konsumenci, poszukujący oryginalnych trunków. Wśród nich jest wielu znawców win” – podkreśla Adrian Skutela, doradca klienta B2B/B2C, TiM S.A. (https://tim-wina.com.pl/poznaj-nas).

Glögg, napój pochodzący z północnego regionu Europy, stał się ostatnio popularnym napojem na polskim rynku. Jest to pożywny, ciepły grzaniec, który ma szeroki zakres smaków i zapachów, tworząc tym samym wyjątkowe doświadczenie dla smakoszy tego napoju.

Glögg to napój, który zdobył serca wielu Polaków. Jego zróżnicowany smak i aromat zachęca do próbowania i delektowania się każdym łykiem. Sprzedaż glogg wzrosła w porównaniu do sprzedaży konkurencyjnych napojów z grupy grzańców, a jego popularność stale rośnie.

„Sprzedaż tych napojów wciąż rośnie. Polacy chętnie je kupują na jarmarkach świątecznych, gdzie z roku na rok przybywa punktów z grzanym winem. Rośnie również sprzedaż grzańców – w tym glogga – dla firm, które robią z nich świąteczne zestawy prezentowe” – tłumaczy Adrian Skutela.

Sezon świąteczny już się zaczął, co udowodniły wzrastające zamówienia w firmie TiM S.A. Od sierpnia wzrosła sprzedaż glogga, ponieważ klienci chcieli przygotować prezenty na czas. „Klienci pytają o glogga już od sierpnia, aby uniknąć niepotrzebnych pośpiechów w ostatnich dniach przed świętami – mówi doradca klienta TiM S.A.

Firmy zaczęły już planować prezenty świąteczne. W TiM S.A. wzrosła sprzedaż glogga, gdyż klienci zaczęli przygotowywać prezenty wcześniej niż zwykle. „Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, wielu klientów zdecydowało się na wcześniejsze zakupy, żeby uniknąć pośpiechu przed świętami – wyjaśnia doradca klienta TiM S.A.

„Zmienia się nastawienie Polaków do alkoholu. Kiedyś pili wyłącznie słodkie wina, teraz coraz więcej sprzedaje się win wytrawnych i półwytrawnych. Nie tylko białych i czerwonych, ale także różowych. Rośnie popyt na wina z Nowego Świata: Chile, RPA, Nowa Zelandii. Ale także ze Skandynawii” – tłumaczy Adrian Skutela.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM