PKO Leasing odnotował dynamiczny wzrost sprzedaży w segmencie leasingu samochodów osobowych – aż o 30 proc. w ciągu trzech kwartałów. Firma zwraca uwagę na poprawę dostępności samochodów u dealerów, a także wyższą dynamikę w segmencie aut premium, w którym PKO Leasing ma wyjątkowe doświadczenie. Według ekspertów, końcówka 2023 r. zapowiada się jako okres wysokiej podaży i powrotu wyprzedaży. Największych rabatów można się spodziewać w segmencie aut premium, gdzie przeceny mogą dochodzić nawet do 20 proc.
Po 9 miesiącach PKO Leasing może pochwalić się znaczącym wzrostem finansowania samochodów osobowych, który wyniósł ponad 30 proc. w ujęciu r/r. Dane IBRM Samar potwierdzają także odbicie rynku samochodów osobowych, z rejestracją ponad 350 tys. pojazdów nowych od stycznia do września 2023 r. względem poprzedniego roku (+10,6 proc. r/r).
„Prognozujemy, że wzrosty zostaną z nami do końca tego roku. To w dużej mierze zasługa klientów instytucjonalnych, którzy odblokowali wstrzymane w zeszłym roku inwestycje i obecnie wymieniają firmowe floty. Poza tym wyraźnie poprawiła się dostępność samochodów. Nie tylko nowych, bo obserwujemy zwiększony ruch także w pojazdach pokontraktowych. Jesteśmy rynkowym liderem w obszarze aut używanych i stanowi on mocny punkt naszego tegorocznego wyniku. Co również istotne, utrzymuje się popyt na marki premium – luksusowe samochody świetnie radziły sobie w kryzysowych latach i to się w tym roku nie zmienia. W tym obszarze także należymy do rynkowej czołówki, a w ostatnich miesiącach kładziemy na niego wyjątkowo silny nacisk” – mówi Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.
Po długim okresie niedoboru, dealerzy i firmy leasingowe są w stanie oferować szerszy wybór samochodów, dzięki czemu klienci mogą skorzystać z lepszych ofert. Dealerzy mogą teraz oferować więcej używanych pojazdów, w tym również wyprzedaż roczników. Ponadto, dostępne są również atrakcyjne rabaty, które pozwalają klientom zaoszczędzić pieniądze, kupując samochód.
Klienci mają teraz większy wybór i lepszą jakość dostępnych samochodów, które są dostępne w atrakcyjnych cenach. Zwłaszcza wyprzedaż roczników i rabaty, oferowane przez dealerów i firmy leasingowe, są teraz szczególnie korzystne dla klientów. Oznacza to, że klienci mogą teraz zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy, kupując samochód.
Dzięki lepszej podaży i powrocie rabatów, klienci mogą teraz uzyskać większy wybór samochodów oraz lepsze oferty, co umożliwia im znalezienie idealnego pojazdu w korzystnej cenie. Jest to świetna okazja dla klientów, aby uzyskać korzyści z obecnego korzystnego otoczenia rynkowego.
„Widzimy, że na ostatniej prostej 2023 r. dealerzy chętnie sięgają po zgromadzone na placach zapasy i są otwarci na intensyfikację sprzedaży. Nawet jeżeli – jak wynika z danych IBRM Samar – średnia cena nowego samochodu osobowego wzrosła w pierwszych trzech kwartałach o 12 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem, to dzięki kilkunastoprocentowym rabatom klienci są w stanie tę różnicę „zbić”. Poza tym ceny wielu popularnych marek segmentów B i C rosną poniżej wspomnianego wzrostu, na który w dużej mierze wpływają wysokie ceny coraz popularniejszych elektryków oraz aut luksusowych. Myślę, że klienci pozytywnie odbiorą rabaty, zwłaszcza że widać, jak po niepewnym 2022 r. znów chętniej decydują się na finansowanie pojazdów leasingiem” – zauważa Maciej Matelski z PKO Leasing.
Segment premium wciąż pozostaje na szczycie listy najbardziej pożądanych samochodów. Wzrost cen paliw i jednoczesny spadek cen aut premium sprawiają, że są one teraz dostępne dla szerszego grona klientów. Dealerzy dostarczają tu nie tylko zniżki, ale także coraz więcej opcji finansowania, co dodatkowo przyciąga nowych klientów. Wśród luksusowych marek aut znaczenie zyskuje także recykling części i części zamiennych, czyli korzystanie z części pochodzących z samochodów używanych, co sprawia, że naprawy są tańsze i szybsze.
Wraz z wchodzeniem na rynek nowych modeli aut premium, producenci zapewniają także nowe technologie, które mają zapewnić bezpieczeństwo i wygodę użytkowania. Auta z segmentu premium są wyposażone w systemy wspomagające kierowcę takie jak systemy monitorowania martwego pola, systemy autonomicznego parkowania, systemy asystujące kierowcy, systemy ochrony przed kolizjami oraz wiele innych. Wszystko to sprawia, że segment premium wciąż ma się dobrze i nadal pozostaje na szczycie listy najbardziej pożądanych samochodów.
„W naszym portfelu marki premium przyrastają szybciej w porównaniu z rynkiem. Specjalizujemy się w finansowaniu aut z tego segmentu i ostatnie miesiące poświęciliśmy na jego odważny rozwój, co przekłada się na nasze bardzo dobre wyniki. Po trzecim kwartale 2023 r., w głównych markach premium, odnotowaliśmy wzrost dynamiki finansowania o ponad 40 proc. r/r. Zwiększyliśmy również nasze udziały rynkowe z ponad 10 proc. w 2022 r. do ponad 16 proc. w 2023 r. Przykładem dobrych decyzji biznesowych jest nasze partnerstwo z firmą Inchcape JLR Poland. W ramach współpracy oferujemy jej klientom finansowanie luksusowych marek: Jaguar, Range Rover, Defender i Discovery – mówi Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing. Rynek samochodów luksusowych suchą stopą przeszedł przez trudne ostatnie lata i nie zanosi się, żeby ta sytuacja miała się zmienić. Także na ostatniej prostej 2023 r. spodziewamy się dużego ruchu w tym obszarze” – podkreśla ekspert PKO Leasing.
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl