Itel zapowiedział rewolucyjne podejście do segmentu „inteligentnego życia” na rynkach o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego, zmieniając swoje logo i tożsamość marki. To sprawia, że staje się międzynarodową spółką specjalizującą się w rozwiązaniach z tego zakresu.
Ministerstwo Infrastruktury ogłasza, że polska delegacja wzięła udział w spotkaniu koordynacyjnym Grupy Wyszehradzkiej, a następnie w dniu 4 grudnia 2023 roku udała się do Brukseli na oficjalne posiedzenie Rady Unii Europejskiej w zakresie transportu, telekomunikacji i energii.
Delegacja Polski wraz z ministrem Infrastruktury zaprezentowała w Brukseli swoje stanowisko dotyczące planowanych działań na rzecz rozwoju infrastruktury transportowej w Europie.
Weber podkreślił, że polski rząd jest gotowy do działania, aby zapewnić sektorowi transportu drogowego w Unii Europejskiej, w tym w Polsce, sprawiedliwą konkurencję. Zaproponował dalsze działania w celu zapewnienia sprawiedliwości, w tym m.in. wsparcie dla kierowców ukraińskich w zakresie uzyskania stosownej zgody oraz wprowadzenie jasnych przepisów dotyczących kontroli transportu.
Minister infrastruktury Alvin Gajadhur wdrożył kontrole ciężarówek po polskiej stronie granicy w celu złagodzenia skutków protestów. Jednakże, jak zauważył R. Weber, aby zapobiec powtarzaniu się podobnych incydentów, Komisja Europejska musi podjąć działania dotyczące umowy Unia Europejska-Ukraina odnoszącej się do sektora transportu. Dlatego też powołanie komitetu w celu zbadania skutków jej obowiązywania jest niezbędne.
Wiceszef resortu infrastruktury wyraził przekonanie, że Polska będzie mogła liczyć na poparcie państw Grupy Wyszehradzkiej w realizacji swojej inicjatywy.
Dane z końca października 2023 r. wskazują, że udział polskich przedsiębiorców w transporcie drogowym Polska-Ukraina uległ znacznemu obniżeniu – z 38 proc. w 2021 r. do zaledwie 8 proc. w 2023 r., przy jednoczesnym wzroście udziału przewoźników z Ukrainy do 92 proc.
Rada ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii zebrala się w celu omówienia propozycji aktów prawnych dotyczących transportu drogowego i morskiego. Dyskusja na ten temat będzie trwać cały dzień, a dla każdego zagadnienia będą zaproponowane odpowiednie rozwiązania.
– Dyrektywa wprowadzająca zmiany w dyrektywie dotyczącej obciążeń i wymiarów niektórych pojazdów drogowych,
– Rozporządzenie zmieniające przepisy o przerwach i odpoczynku w sektorze okazjonalnego przewozu osób,
– Dyrektywa dotycząca praw jazdy,
– Dyrektywa wprowadzająca zmiany w zakresie transgranicznej wymiany informacji na temat przestępstw lub wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu ruchu drogowego,
– Dyrektywa modyfikująca dyrektywę związaną z kontrolą przeprowadzaną przez państwo portu,
– Dyrektywa zmieniająca dyrektywę dotyczącą zanieczyszczeń pochodzących ze statków,
– Dyrektywa wprowadzająca zmiany w zakresie zgodności z wymaganiami dotyczącymi państwa bandery,
– Dyrektywa modyfikująca dyrektywę dotyczącą prowadzenia dochodzeń w odniesieniu do wypadków w sektorze transportu morskiego.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA żadnych zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl