Czy wiesz, skąd niebo jest niebieskie? Co wywołuje pojawienie się gwiazd? A co sprawia, że mrówki są tak aktywne? Dziecięce pytania są pełne inspiracji, a odpowiedzi na nie mogą stać się niezwykłą okazją do nauki. Obserwując świat oczami dziecka i wspierając jego naturalną ciekawość, możemy odkrywać niesamowite rzeczy i doświadczać nowych, ciekawych perspektyw.
Dziecięca ciekawość jest naturalnym instynktem, który wpływa na ich rozwój intelektualny i społeczny. Badania neurobiologiczne wykazują, że ciekawość dzieci jest wyrażana przez system nagród, który jest zakorzeniony w strukturach mózgu i wpływa na uwalnianie dopaminy. Dopamina to neurotransmiter, który odgrywa ważną rolę w uczuciu przyjemności i motywuje dzieci do dalszego poznawania otaczającego ich świata. Ma to szczególne znaczenie od najwcześniejszych lat życia, gdy dziecko wykazuje chęć zadawania pytań i szukania odpowiedzi.
Nauczyciele stają w obliczu wyzwań związanych z wykorzystaniem wiedzy na temat neuroplastyczności mózgu i wpływu środowiska edukacyjnego na umiejętności poznawcze uczniów. Muszą oni opracować strategie i techniki, które wykorzystają te informacje w sposób skuteczny i efektywny w celu zapewnienia uczniom najlepszych możliwych wyników.
Wyzwania edukacji
Neuroplastyczność mózgu oznacza zdolność ludzkiego mózgu do adaptacji do nowych bodźców i doświadczeń. W przypadku dzieci jest to szczególnie ważne, ponieważ ich mózgi są w stanie szybko się rozwijać. Badania wykazały, że odpowiednie środowisko edukacyjne może przyczynić się do zwiększenia umiejętności poznawczych, w tym do zwiększenia pamięci operacyjnej i zdolności do rozwiązywania problemów.
Aby w pełni wykorzystać potencjał neuroplastyczności i zapewnić uczniom jak najlepsze wyniki, nauczyciele muszą opracować skuteczne metody i narzędzia, których używają w swoich zajęciach. Wykorzystanie informacji na temat neuroplastyczności mózgu wpłynie na wdrażanie efektywnych metod edukacji i zapewni uczniom jak najlepsze wyniki.
„Wspieranie naturalnej ciekawości dziecka i tworzenie stymulującego środowiska do rozwoju – to jedne z kluczowych zadań, przed którymi stajemy jako rodzice i edukatorzy. Sięgając po narzędzia, które pozwalają rozbudzić entuzjazm dzieci, zachęcamy je nie tylko do zadawania pytań i eksperymentowania, ale w dłużej perspektywie – do nauki. Mówimy tu o podejmowaniu wspólnych projektów badawczych, angażowaniu się w zainteresowania dzieci i towarzyszeniu im w ich codzienności” – mówi Natalia Nowacka, dyrektor Centrum Nauczania Domowego.
W naszej kolejnej rozmowie zastanowimy się, jak wspierać dzieci w ich drodze do odnalezienia pasji. Przyjrzymy się także temu, jak wykorzystać te pasje do nauki nowych umiejętności i w jaki sposób zmieniać podejście do edukacji tak, by stała się ona inspirującą przygodą.
Zapraszamy do dyskusji, która ukaże, jak wykorzystać ciekawość dziecka do odkrywania nowych dróg i możliwości. Porozmawiamy o tym, jak wspierać dzieci w rozwijaniu ich pasji i jak wspólnie tworzyć z nimi perspektywę na przyszłość.
Czy Twoje dziecko pragnie wykorzystać swoją pasję w nauce? Czy jesteś zainteresowany/a, aby odkryć, jak zaprojektować edukację, aby stała się ona prawdziwą przygodą? Dołącz do nas na kolejnym live’ie i wspólnie odkryjmy drogę w kierunku pasji!
Uczestnictwo w naszym nadchodzącym live’ie to okazja do dowiedzenia się, jak wykorzystać pasję do nauki i jak wspierać dzieci w poszukiwaniu nowych możliwości. Zaprojektujemy razem edukację, która stanie się inspirującą podróżą, a kompetencje przyszłości dadzą Twojemu dziecku solidne podstawy do życia.
Przyjdź na nasz następny live i wspólnie pomóżmy Twojemu dziecku w odkrywaniu pasji i wytyczaniu jego własnej ścieżki. Odkryjemy razem, jak można wykorzystać pasje do rozwoju i jak stworzyć realną przyszłość dla Twojego dziecka.
„4 grudnia gościem rozpoczynającego się o 18:00 live’a z cyklu >>Domowy punkt widzenia<< będzie Anna Stańczak z GoITeens Polska. Spotkamy się, aby podyskutować o nauce odpowiedzialnego i wartościowego korzystania z najnowszych technologii – tak, aby przyniosła ona największe korzyści. Nie zabraknie również nawiązań do tematu nauki programowania, której konsekwencją jest wielokierunkowy rozwój, daleko wykraczający poza samo kodowanie” – mówi prowadząca rozmowę Monika Kamińska-Wcisło, na co dzień promująca misję Centrum Nauczania Domowego, opartą na założeniach edukacji 4.0 oraz edukacji przyszłości.
Anna Stańczak służy jako pedagożka i dydaktyczka w GoITeens Polska od 12 lat. Za jej pośrednictwem nauczyciele zyskują nowe umiejętności poprzez szkolenia i wsparcie pedagogiczne. Prowadzi ona również dział Study, w którym rozwija swoją pasję projektowania kursów i edukacji.
Anna Stańczak specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w GoITeens Polska od 12 lat. Jako pedagożka i dydaktyczka, zapewnia szkolenia, wsparcie pedagogiczne i innowacyjne metody edukacji, aby pomóc nauczycielom w rozwoju ich kompetencji. Anna jest również szefem działu Study, gdzie pracuje nad projektowaniem kursów i tworzeniem wyjątkowych doświadczeń edukacyjnych.
Centrum Nauczania Domowego ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w cyklu wywiadów – „Domowy punkt widzenia”. Od dwóch lat spotykamy się z ekspertami w różnych dziedzinach, od wychowania, psychologii dziecka i pedagogiki, po edukatorów technologicznych, autorów książek i poradników dla rodziców. Każdy z naszych gości z chęcią odpowiada na pytania i potrzeby rodziców. Wszystkie spotkania transmitowane są bezpłatnie w internecie, więc zapraszamy do wysłuchania kolejnych wywiadów.
„Misją Centrum Nauczania Domowego jest wspieranie rodziców, którzy edukują swoje dzieci w ramach nauczania domowego, ale nie tylko. Podczas naszych spotkań promujemy nowoczesną edukację i pokazujemy rozwiązania, które mogą zmieniać codzienność uczniów, rodziców i nauczycieli. Staramy się także pokazać rodzicom, jak łączyć nowe technologie z edukacją domową, jak wspierać kompetencje XXI w., jak wykształcić dziecko na miarę potrzeb przyszłego świata” – dodaje Natalia Nowacka, dyrektor Centrum Nauczania Domowego.
Wśród niedawnych gości projektu znaleźli się Dawid Łasiński, Pan Belfer – specjalista w dziedzinie Internetów, Aga Rogala – terapeuta rodzinny, Sylwia Bujko (Holimama) – certyfikowana w kursach dr Rossa W. Greene’a i Familylab® Jespera Juula; Angelika Talaga (GODMOTHER) – neurobiolog edukacji, trener rodziców; Krzysztof Maj – wykładowca na Wydziale Humanistycznym AGH, zajmujący się fantastyką i grami wideo; Katarzyna Mitschke – autorka książki pt. „Kiedy szkoła jest problemem?”; Wojciech Zaraś z Google for Education; Ewa Siemińska ze Zwolnionych z Teorii oraz Katarzyna Jaszczak-Bukowska – autoryzowany trener Autodesk Robot z projektu Sieć na kulturę.
Jeśli chcesz wziąć udział w wydarzeniu, skorzystaj z naszego linku rejestracyjnego, aby dołączyć do naszej ekscytującej podróży w nauce i edukacji – Domowy punkt widzenia: Edukacja z pasją, czyli uczenie się jako fascynująca podróż (clickmeeting.com).
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl