Biznes i finanse

Dekady umiędzynarodowienia przynoszą rezultaty w postaci rozpoznawalności marki UnionPay na całym świecie

Według raportu Grupy Capitea, odzyski z portfeli wierzytelności za rok 2023 wyniosły 167,1 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu do roku 2022, kiedy wyniosły 166,4 mln zł. W IV kwartale 2023 roku odzyski osiągnęły poziom 39,5 mln zł.

UnionPay, jedna z największych na świecie marek usług płatniczych, ogłosiła dzisiaj zwiększenie swojego międzynarodowego zasięgu akceptacji do 183 krajów i regionów oraz przekroczenie progu 230 milionów wydanych kart poza Chinami kontynentalnymi. To nowy rozdział w rozwoju marki, który otwiera przed nią nowe perspektywy.

Po dwudziestoletnim okresie działalności na rzecz globalizacji, firma jest teraz w stanie wprowadzić więcej innowacyjnych rozwiązań chińskich do sektora usług płatniczych na całym świecie.

18 stycznia 2004 r. UnionPay uzyskała zgodę Ludowego Banku Chin i rozpoczęła świadczenie usług kart płatniczych w Hongkongu, otwierając nowy rozdział w międzynarodowym rozwoju chińskich marek kart płatniczych.

W 2012 roku powstała spółka UnionPay International, która skupia się na działalności międzynarodowej. Jej strategia międzynarodowa ewoluowała z fokusa na „usługi kart płatniczych podążających wszędzie, gdzie udają się Chińczycy” do bardziej wszechstronnego hasła „globalna sieć, międzynarodowa marka”, aby lepiej wspierać decyzje Chin dotyczące większego otwarcia się na świat i ustanowienia wysokich standardów w sektorze usług płatniczych.

Usługi kart płatniczych UnionPay niedawno zostały wprowadzone w Salwadorze, co zwiększa globalny zasięg akceptacji płatności tymi kartami do 66,4 milionów punktów sprzedaży internetowych i tradycyjnych poza Chinami kontynentalnymi. Karty UnionPay są obecnie wydawane w 81 krajach i regionach poza Chinami kontynentalnymi, a UnionPay International współpracuje z ponad 2 600 instytucjami na całym świecie.

Najlepszy wybór dla turystów

Chińska branża usług płatniczych uległa dynamicznym zmianom w ciągu ostatnich dwudziestu lat, a UnionPay International aktywnie rozwija swoją sieć, oferując zróżnicowane produkty i udoskonalone metody płatności, aby zapewnić wysokiej jakości usługi płatnicze zarówno dla mieszkańców Chin, jak i dla osób prowadzących działalność handlową i współpracujących z innymi krajami.

Podczas chińskiego noworocznego święta, turyści z Chin mogą zauważyć charakterystyczne trójkolorowe logo w różnych miejscach na całym świecie, od Hongkongu i Makau, po punkty handlowe w Bangkoku, Tokio, Abu Dhabi i wielu innych miejscach.

Według raportu Nilson Report, UnionPay stała się najbardziej akceptowaną międzynarodową marką kart na całym świecie. Od pierwszej transakcji kartą UnionPay w Hongkongu, karty te są teraz akceptowane w 183 krajach i regionach na całym świecie, z obsługą produktów płatności mobilnych UnionPay w 99 z nich. Wskaźniki akceptacji kart i produktów UnionPay w regionie Azja-Pacyfik, w Europie i Ameryce Północnej oraz w innych regionach wzrosły do około 80 procent.

W Hongkongu i Makau setki tysięcy przedsiębiorców, miliony w Korei Południowej oraz niemal wszystkie punkty handlowe akceptujące płatności za pośrednictwem kodów QR w Malezji i Sri Lance, obsługują transakcje realizowane w aplikacji UnionPay.

UnionPay International działa na wielu frontach, aby zapewnić praktyczne rozwiązania płatnicze. Współpracuje z różnymi branżami, aby stworzyć wszechstronny ekosystem płatności UnionPay, który umożliwia posiadaczom kart łatwe i wygodne dokonywanie płatności.

W 2023 roku biura turystyczne z Australii, Południowej Afryki, Singapuru, Tajlandii i Arabii Saudyjskiej, takie jak międzynarodowa grupa sprzedaży bezcłowej DFS, platforma usług turystycznych Trip.com i agencja podatkowa Planet Tax Free, nawiązały współpracę z UnionPay International w celu wzmocnienia swoich możliwości płatniczych w zakresie rezerwacji noclegów, transportu, gastronomii i handlu detalicznego.

UnionPay oferuje swoje usługi płatnicze w ponad 5 000 szkołach zagranicznych, 10 największych międzynarodowych sieciach hoteli, renomowanych liniach lotniczych oraz firmach świadczących usługi transportowe, takich jak China-Laos Railway oraz usługi transportu publicznego w popularnych miejscowościach turystycznych.

Nawiązanie ścisłej współpracy pomiędzy komercyjnymi bankami a UnionPay International w zakresie płatności transgranicznych umożliwiło stworzenie spersonalizowanej oferty dla mieszkańców. W rezultacie, wiele banków komercyjnych wprowadziło unikatowe produkty obejmujące karty UnionPay, takie jak karty umożliwiające zwrot środków (cashback) w ramach płatności transgranicznych, Prestige Asia, karty tematyczne „Podróżuj po Korei Południowej” i wiele więcej, aby spełnić różnorodne potrzeby klientów. Dodatkowo, po podłączeniu do Platformy Sieci Płatności aplikacji UnionPay, aplikacje bankowe mogą również bezpośrednio korzystać z kodów QR UnionPay do akceptacji płatności poza granicami kraju.

Ekspansja na rynku globalnym

Po przywróceniu transgranicznego ruchu, międzynarodowe wydarzenia, jak Targi Kantońskie czy China International Import Expo, odbywają się z sukcesem w Chinach, co sprawia, że świadczenie wysokiej jakości usług płatniczych dla zagranicznych gości stało się kluczowym elementem.

UnionPay wydał ponad 230 milionów kart poza Chinami kontynentalnymi, obejmując 81 krajów i regionów, oraz wprowadził 180 lokalnych portfeli UnionPay w 35 krajach i regionach. Te różnorodne produkty płatnicze oferują wiele funkcji, w tym czytniki kart, wypłatę gotówki i spełniają potrzeby zarówno w codziennym życiu, jak i w płatnościach transgranicznych. Dzięki temu UnionPay stał się preferowaną marką usług płatniczych wśród osób odwiedzających Chiny.

Historia UnionPay rozpoczęła się w chińskim Hongkongu, gdzie Bank of China (Hongkong) w 2005 roku wydał pierwszą lokalną kartę UnionPay. To wydarzenie stanowiło początek ekspansji UnionPay International na rynki międzynarodowe i rozwój usług płatniczych dla klientów z różnych części świata.

W Regionie Wielkiej Zatoki Guangdong-Hongkong-Makau zostało wydanych łącznie 30 milionów kart UnionPay, a w krajach i regionach zaangażowanych w Inicjatywę Pasa i Szlaku (Belt and Road Initiative) łączna liczba kart wynosi 170 milionów. W krajach takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kenia, Mongolia, Singapur i Kazachstan, UnionPay stała się popularną kartą płatniczą, preferowaną przez lokalnych studentów, pracowników i nauczycieli, co sprawiło, że jest częścią codziennego życia tamtejszych społeczności.

Te karty są akceptowane w Chinach praktycznie we wszystkich terminalach POS i mogą być używane do płacenia za usługi transportu publicznego, zakupy w aplikacji Taobao, rezerwacje biletów w serwisie Trip.com, zamawianie przejazdów w aplikacji Didi i jedzenie w aplikacji Meituan.

UnionPay stale rozwija swoją ofertę mobilnych usług płatniczych dla użytkowników spoza Chin, korzystając z doświadczeń zdobytych na krajowym rynku związanych z promocją płatności za pomocą kodów QR.

W 2018 r. została wprowadzona nowa wersja aplikacji UnionPay dostępna w Hongkongu i Makau. UnionPay International rozpoczęła innowacje w modelach współpracy, umożliwiając użytkownikom korzystanie z zagranicznych portfeli i przypisywanie do nich kart UnionPay, a także wydawanie wirtualnych kart UnionPay za pośrednictwem aplikacji partnerów. Dzięki temu użytkownicy mogą płacić za pomocą znanych lokalnych produktów płatniczych w Chinach kontynentalnych bez potrzeby zakładania dodatkowego konta czy pobierania aplikacji dostępnej na rynku tego kraju. Uwierzytelnienie może być dokonywane za pośrednictwem instytucji lokalnych, eliminując konieczność udostępniania wrażliwych danych osobowych na zewnętrznych platformach.

UnionPay International oferuje wysokiej jakości usługi płatnicze dla cudzoziemców w Chinach poprzez współpracę z bankami centralnymi, krajowymi sieciami płatniczymi i stowarzyszeniami instytucji płatniczych z różnych krajów. Dzięki temu opracowuje standardy techniczne dla sieci płatniczych, kodów QR i kart z chipami, dostarczając więcej „chińskich rozwiązań” do globalnego sektora usług płatniczych.

Zaangażowanie w globalny sektor usług płatniczych

UnionPay International nieustannie dąży do zapewnienia wysokiej jakości usług płatniczych dla cudzoziemców w Chinach poprzez współpracę z bankami centralnymi, krajowymi sieciami płatniczymi i stowarzyszeniami instytucji płatniczych z różnych krajów. Ich praca nad opracowaniem standardów technicznych dla sieci płatniczych, kodów QR i kart z chipami ma na celu dostarczenie więcej „chińskich rozwiązań” do globalnego sektora usług płatniczych.

UnionPay International koncentruje się na dostosowywaniu się do dynamicznie rozwijających się trendów w branży, aktywnie poszukując nowych strategii mających na celu rozbudowę globalnej sieci poprzez rozwój zarówno płatności kartami, jak i płatności mobilnych.

W ostatnich latach wiele krajów zwiększyło tempo budowy lokalnych sieci płatniczych i promuje interoperacyjność między różnymi sieciami. Od 2023 roku, UnionPay International prowadzi współpracę z lokalnymi sieciami w 15 krajach i regionach w celu umożliwienia interoperacyjności kodów QR. Wdrożono lub rozpoczęto szesnaście projektów, obejmujących sieci płatnicze z krajów Azji Południowo-Wschodniej, takich jak PayNet w Malezji, NAPAS w Wietnamie, Bakong w Kambodży i LAPNet w Laosie. Akceptacja płatności za pośrednictwem kodów QR UnionPay poza Chinami kontynentalnymi wzrosła do 6,5 miliona punktów handlowych w 45 krajach i regionach, co stanowi ogromną przewagę produktom płatniczym UnionPay w regionie Azji-Pacyfiku.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM