Od momentu uruchomienia kantoru internetowego PKO Banku Polskiego skorzystało już 2 miliony klientów, którzy dokonali łącznie ponad 47 milionów transakcji. W kantorze PKO BP dostępnych jest dziewięć walut, a największym zainteresowaniem cieszy się euro.
Od początku 2018 roku, klienci indywidualni PKO Banku Polskiego mogą korzystać z kantoru internetowego dostępnego w serwisie internetowym iPKO. Po półtora roku, posiadacze aplikacji mobilnej IKO również zyskali możliwość dokonywania transakcji walutowych za pomocą swojego smartfona. W sumie, liczba dokonanych transakcji wyniosła ponad 47 milionów, z czego według danych z ubiegłego roku 61 proc. stanowili Polacy, a blisko 39 proc. – obcokrajowcy.
PKO BP oferuje wymianę aż dziewięciu różnych walut w swoim internetowym kantorze, w tym EUR, USD, GBP, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF.
Najwięcej transakcji dotyczy wymiany pary euro/złoty, co stanowiło aż 70 proc. operacji w 2023 r. Na drugim miejscu znalazła się para dolar/złoty, która osiągnęła 12 proc. wynik, a na podium z wynikiem 9 proc. znalazły się waluty skandynawskie. Najpopularniejszym okresem dokonywania wymiany są wakacje, gdy obrót walutami stanowił prawie 17 proc. rocznego obrotu klientów w całym 2023 roku, głównie w lipcu i sierpniu.
Kantor dla indywidualnych klientów PKO BP umożliwia korzystanie z IKO i iPKO 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dostępne funkcje to m.in. śledzenie online wykresów walutowych oraz otrzymywanie powiadomień SMS i push, gdy kurs waluty osiągnie ustalony poziom. Klient może także zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy osiągnie ona określoną wartość. Realizacja transakcji w kantorze nie generuje dodatkowych opłat. Kantor stanowi jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO BP, który obejmuje również konto walutowe i kartę wielowalutową.
Pawel Placzek, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim, zauważa, że ponad dwa miliony klientów świadczą o ich uznaniu dla nowoczesnych i wygodnych funkcji oferowanych przez największy polski bank w IKO i iPKO.
„W połączeniu z produktami, takimi jak konto walutowe i karta wielowalutowa, kantor pozwala szybko obsługiwać codzienne płatności w walutach obcych po atrakcyjnych kursach, na przykład teraz podczas zagranicznych wyjazdów na ferie” – wskazał.
PKO Bank Polski to największa instytucja bankowa w Polsce, obsługująca 11,9 miliona klientów. Bank posiada aktywa o wartości 473 miliardów złotych. W ciągu trzech kwartałów 2023 roku zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 miliarda złotych.
Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl