Wiadomości Polska Polityka i społeczeństwo MSWiA: Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących dzieci ze specjalnym priorytetem – w Policji pilotażowy projekt (komunikat)
Polityka i społeczeństwo

MSWiA: Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących dzieci ze specjalnym priorytetem – w Policji pilotażowy projekt (komunikat)

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłasza, że Komenda Główna Policji rozpoczęła pilotażowy projekt, który umożliwia osobom zgłaszającym zaginięcie dziecka bezpośrednie połączenie telefoniczne z dyżurnym danej komendy wojewódzkiej Policji za pomocą specjalnego telefonu, tzw. „sztywnego łącza”.

Jednostki Policji w województwach małopolskim i opolskim zostały wyposażone w stacjonarne aparaty telefoniczne umożliwiające takie połączenie, w ramach pilotażu projektu uruchomionego 5 marca br.

W związku z niedawną tragedią w Andrychowie, Komenda Główna Policji postanowiła stworzyć specjalny zespół do opracowania nowych standardów obsługi sytuacji zagrażających życiu lub zdrowiu dzieci. Celem jest zapewnienie szybkiego i efektywnego przekazywania informacji. Projekt będzie oceniany przez okres 3 miesięcy, a następnie przedstawiona zostanie ocena i raport końcowy.

Nowy system telefonii dla Policji

Jednostki Policji w województwach małopolskim i opolskim otrzymały nowy system stacjonarnych telefonów, umożliwiający bezpośrednie połączenie z dyżurnym komendy wojewódzkiej Policji. Ten specjalny telefon, zwany „sztywnym łączem”, jest kluczowy w podejmowaniu szybkich działań przez Policję.

Nastąpi to, gdy:

Policja odmówi przyjęcia lub opóźni przyjęcie zawiadomienia o sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu dzieci (np. w przypadku przemocy domowej);

Policja spróbuje odesłać zgłaszającego zaginięcie dziecka do innej jednostki;

Policja opóźni podejmowanie działań poszukiwawczych po otrzymaniu zgłoszenia zaginięcia;

Brak kontaktu z prowadzącym sprawę, przy jednoczesnym braku informacji o postępie działań.

79 jednostek organizacyjnych Policji z całodobową służbą dyżurną będzie objętych pilotażem (59 w województwie małopolskim i 20 w województwie opolskim).

Informacyjna kampania

W Komendzie Głównej Policji opracowano plakat i ulotkę z informacjami o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje/organizacje, które udzielają wsparcia i pomocy młodym ludziom. Materiały te są dostępne w recepcjach wszystkich jednostek Policji oraz są przekazywane w szkołach podczas spotkań dotyczących profilaktyki społecznej oraz ds. nieletnich. Dodatkowo, na stronie policja.pl udostępniono zakładkę z telefonami zaufania oraz możliwość pobrania plakatu i ulotki informacyjnej.

Minister Marcin Kierwiński nagrywa komunikat dotyczący pilotażu projektu. Obejrzyj nagranie tutaj: https://x.com/MSWiA_GOV_PL/status/1764957824898027677?s=20

UWAGA: Komunikaty publikowane w serwisie PAP są bez zmian w treści, dostarczone przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version