W ciągu najbliższych lat branża morskiej energetyki wiatrowej w Polsce będzie potrzebować nawet 60 tys. wykfalifikowanych specjalistów. Będą to zarówno pracownicy terminalu instalacyjnego, logistycy, serwisanci farm wiatrowych jak i menadżerowie. O perspektywach pracy w tej branży dyskutowali uczestnicy panelu ORLEN Neptun podczas gdańskich Edukacyjnych Targów Kariery Edu Offshore Wind, 2024.
Ministerstwo Infrastruktury przedstawia wyniki dyskusji ministrów i wiceministrów ds. transportu państw Grupy Wyszehradzkiej na temat funkcjonowania rynku przewozów drogowych w kontekście rosyjskiej agresji na Ukrainę oraz umowy Unia Europejska – Ukraina ws. transportu drogowego towarów.
Debata odbyła się w formule on-line z udziałem wiceministra infrastruktury Pawła Gancarza, ministra transportu Czech Martina Kupki, wiceministra transportu Słowacji Igora Chomy oraz wiceministra budownictwa i transportu Węgier Jánosa Kerékgyártó, zorganizowana przez Czechy, sprawujące obecnie prezydencję w Grupie V4.
Ministrowie V4 omówili stanowiska dotyczące projektu mandatu opublikowanego przez Komisję Europejską, dotyczącego rewizji umowy między UE a Ukrainą w sprawie liberalizacji rynku przewozów drogowych. Zmiany w umowie są rezultatem intensywnych starań polskiej strony, która podkreślała negatywny wpływ dotychczasowego funkcjonowania umowy na branżę przewozów drogowych w Polsce.
Wspólnie przekonaliśmy naszych partnerów do konieczności przeprowadzenia rewizji treści umowy, która od czerwca 2022 r. zniosła konieczność posiadania zezwoleń na przewozy komercyjne przez ukraińskich przewoźników. Istniejące problemy z funkcjonowaniem umowy budzą liczne zastrzeżenia transportowców nie tylko z Polski, ale także z państw Grupy Wyszehradzkiej. Naszym celem jest przywrócenie równowagi na rynku przewozów drogowych do i z Ukrainy, jednocześnie wspierając naszego sąsiada w walce z rosyjską agresją – powiedział Paweł Gancarz, wiceminister infrastruktury.
Ministrowie państw Grupy Wyszehradzkiej przeprowadzili wstępną dyskusję na temat propozycji zmian w umowie przedstawionych przez Komisję Europejską. Omówili również możliwe działania w tej sprawie. Stanowiska przekazane przez ministrów krajów Grupy V4 były zasadniczo zbieżne, równie krytyczne wobec dotychczasowej praktyki i skutków funkcjonowania przedmiotowej umowy.
UWAGA: Komunikaty publikowane w serwisie PAP są prezentowane w formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści. Zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe, nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl