Biznes i finanse

Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL obsłuży nawet milion paczek dziennie

Międzynarodowe Centrum Logistyczne (MCL) DHL oficjalnie otwarto pod Poznaniem. Jest to jeden z największych obiektów tego typu w Europie. Wyposażone w trzypoziomowy sorter, może obsłużyć do 45 tys. paczek na godzinę i przyjąć nawet 1200 transportów liniowych dziennie. Obecnie MCL obsługuje ponad sto polskich i zagranicznych destynacji.

DHL wybrało lokalizację swojej najnowszej inwestycji bardzo strategicznie, znajduje się ona pod Poznaniem, gdzie krzyżują się główne szlaki komunikacyjne naszego kraju: droga ekspresowa S11, autostrada A2 oraz trasa S5. Nowy hub jest oddalony o 310 kilometrów od Warszawy, 270 km od Berlina i zaledwie 15 kilometrów od centrum Poznania.

„Kolejnym argumentem za wyborem okolic Poznania na jedno z naszych największych globalnych centrów logistycznych był dynamiczny wzrost wartości polskiej i europejskiej branży e-commerce, który w ostatnich latach przekraczał 20 proc. Otwarcie centrum stanowi również istotny krok w realizacji naszej strategii rozwoju na rynku usług crossborder (red. sprzedaż za granicę)” – tłumaczył podczas uroczystego otwarcia MCL dr Tobias Meyer, prezes zarządu DHL Group.

Nowa jednostka DHL ma możliwość obsługi operacji logistycznych zarówno dla klientów polskich, jak i zagranicznych, dzięki bliskości granicy polsko-niemieckiej. Przesyłki z całej Polski i naszego regionu Europy trafiają tutaj, a po szybkim sortowaniu są wysyłane do hubów DHL w Niemczech i dalej do odbiorców w całej Europie Zachodniej.

Nowa jednostka DHL umożliwia obsługę operacji logistycznych dla klientów polskich i zagranicznych, wykorzystując bliskość granicy polsko-niemieckiej. Tutaj trafiają przesyłki z całej Polski i regionu Europy, które po szybkim sortowaniu są wysyłane do hubów DHL w Niemczech i dalej do odbiorców w Europie Zachodniej.

„Międzynarodowe Centrum Logistyczne to swoisty portal do przyszłości biznesu naszych klientów – wyznaczamy tu bowiem nowe, najwyższe standardy dla branży logistycznej i wysyłkowej. Do późnych godzin nocnych wydłużyliśmy czas naszej pracy oraz okno składania zamówień dla branży e-commerce, aby maksymalnie wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych partnerów” – wyjaśniała Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL eCommerce Polska.

Obiekt magazynowy jest imponujący ze względu na swoją powierzchnię wynoszącą ponad 30 000 m2. Wyposażony w trzypoziomowy sorter typu cross belt, który posiada 1500 czujników i 800 kamer, umożliwiających śledzenie paczek od momentu przyjęcia do załadowania na samochód. Zastosowana innowacyjna technologia sortowania pozwala na uwzględnienie różnych kryteriów sortowania, takich jak waga, wymiary czy informacje na etykiecie.

Przesyłki przemieszczają się po labiryncie taśmociągów oraz konstrukcjach przypominających zjeżdżalnie basenowe. Dziennie 1200 transportów podjeżdża do 44 linii rozładunkowych, a nad całością pracuje około 500 specjalistów DHL.

„Tradycyjnie olbrzymią wagę przywiązujemy do standardów ESG. Na dachu obiektu umieściliśmy panele fotowoltaiczne mogące pokryć nawet 1/3 jego zapotrzebowania na energię elektryczną, a na zewnątrz znajdują się stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych, MCL posiada również własną flotę zeroemisyjnych pojazdów terminalowych, w obiekcie zainstalowaliśmy także system inteligentnego oświetlenia. Pod Poznaniem połączyliśmy ultranowoczesne technologie z troską o zrównoważony rozwój i środowisko” – dodała Agnieszka Świerszcz.

„Europa Środkowo-Wschodnia zyskuje najnowocześniejszy hub logistyczny, nie tylko skracający do minimum czas dostawy danej przesyłki, ale również gwarantujący bezpieczeństwo i jakość jej transportu. W kontekście rosnącego znaczenia e-commerce oraz połączeń międzynarodowych dla rozwoju gospodarczego państw i regionów tego typu infrastruktura nabiera strategicznego znaczenia” – zauważył Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce.

DHL representatives pointed out a number of benefits resulting from the launch of the MCL – both for the Polish and European economy.

The investment is also of crucial importance for our entrepreneurs. Germany remains the largest recipient of goods from Poland – with a 27.9% share of total exports for 2023. Last year, we sent goods worth 98.1 billion euros to Germany, improving the previous year’s result by 1.7%.

„Funkcjonowanie MCL niezwykle przybliża nasze przedsiębiorstwa również do nieco mniejszych, ale także istotnych z perspektywy polskich firm rynków, chociażby czeskiego czy słowackiego” – podkreśliła Agnieszka Świerszcz.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM