Biznes i finanse

Allegro wkracza na rynek słowacki i otwiera nowe możliwości dla polskich sprzedawców

Allegro rozszerza swoją obecność na rynku europejskim o Słowację, udostępniając domenę allegro.sk. Ta ekspansja pozwoli nie tylko wzmocnić pozycję marki jako wiodącej platformy e-commerce w Europie, ale także otworzyć nowe możliwości eksportowe dla sprzedawców z Polski i Czech.

Allegro jest jednym z najbardziej popularnych serwisów e-commerce w Polsce. W maju ubiegłego roku firma uruchomiła swoją pierwszą zagraniczną domenę, allegro.cz, a niedługo potem Słowacy będą mieli również swoją własną platformę e-commerce pod szyldem Allegro.

Słowacy zainteresowani zakupami na Allegro

Allegro uważa, że rynek słowacki ma duży potencjał rozwoju. Platformy e-commerce cieszą się tam dużą popularnością, zaraz po zakupach w sklepach internetowych i aplikacjach mobilnych.

„Jak wynika ze zrealizowanego przez nas badania [1], blisko połowa Słowaków wykazała się wspomaganą znajomością marki Allegro. To obiecujący punkt wyjścia z naszą ofertą na rynek, na którym 77% badanych już korzystało z zakupów w modelu marketplace. Co więcej, ankietowani deklarują otwartość na poznanie i przetestowanie Allegro: 82% Słowaków zamierza odwiedzić naszą domenę, a 79% jest zainteresowanych zakupami na naszej platformie” – Matthias Frechen, Chief Commercial Officer w Allegro.

Według badań przeprowadzonych przez Perfect Crowd [2], słowaccy klienci preferują zakupy online ze względu na atrakcyjne oferty w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi. Największą uwagę zwracają na ceny, koszty wysyłki, dostępność darmowej dostawy i promocje.

Allegro zadebiutowało na słowackim rynku, oferując lokalnym użytkownikom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu, co stanowi dziesięciokrotnie więcej niż jakikolwiek inny sklep internetowy działający w Słowacji [3]. Oprócz specjalnych kampanii promocyjnych, klienci mogą korzystać z bezpiecznych transakcji w ramach Allegro Protect, Gwarancji Najniższej Ceny oraz nielimitowanych dostaw i darmowych zwrotów dzięki pakietowi Allegro Smart, które już zdobyły uznanie klientów w Polsce i Czechach.

Według raportu „Cross-border e-commerce. Marka bez granic” e-Izby i Allegro, polscy sprzedawcy coraz chętniej eksplorują rynki zagraniczne poprzez cyfrową sprzedaż transgraniczną. Aż 60% zbadanych e-sklepów zadeklarowało, że prowadzą sprzedaż zarówno w kraju, jak i za granicą.

Raport pokazuje, że polscy sprzedawcy są otwarci na nowe możliwości i chętnie eksplorują zagraniczne rynki poprzez e-commerce. Coraz więcej z nich rozważa rozpoczęcie sprzedaży transgranicznej lub już odważnie działa na rynkach zagranicznych.

Allegro wprowadziło wiele nowych rozwiązań, które mają ułatwić sprzedaż transgraniczną. Podobnie jak w Czechach, nowa platforma w Słowacji działa na zasadzie „wystaw raz, sprzedawaj wszędzie”, dzięki czemu zarejestrowani sprzedawcy mogą łatwo zarządzać swoimi ofertami na różnych domenach za pomocą znanego im panelu do zarządzania sprzedażą.

Firmy z Polski i Czech, które chcą wejść na rynek słowacki poprzez Allegro, mogą skorzystać z różnych rozwiązań, takich jak międzynarodowa wysyłka z Allegro Smart! czy oferty w ramach “Wysyłam z Allegro”. Dostawy z Polski do Słowacji będą realizowane przez zaufanych partnerów: Packetę, DHL i DPD. Dodatkowo, polscy sprzedawcy mają możliwość skorzystania z usługi One Fulfillment by Allegro, która obejmuje magazynowanie produktów, pakowanie, obsługę zapytań klientów i zwroty, a także szybką i wygodną dostawę – wszystko po to, aby zapewnić klientom allegro.sk jak najlepsze doświadczenia zakupowe.

Badanie „International Platforms And Marketplaces In Slovakia” zostało przeprowadzone przez Perfect Crowd w styczniu 2024 r. na zlecenie Allegro. Ankietowano 1012 osób w wieku od 18 do 60 lat, które dokonują zakupów online. Ankiety przeprowadzono online (CAWI) i były reprezentatywne dla populacji Słowaków.

[2] Wyniki badania pokazały, że najpopularniejszymi platformami zakupowymi wśród Słowaków są Allegro, Amazon i eBay. Ponad 70% respondentów dokonuje zakupów za pośrednictwem tych platform co najmniej raz w miesiącu. Ponadto, 45% respondentów preferuje zakupy na platformach międzynarodowych ze względu na większy wybór produktów.

Tutaj

Allegro.sk oferuje znacznie większy wybór produktów niż jakakolwiek inna platforma zakupowa w Słowacji. Spośród 140 tysięcy najlepiej sprzedających się produktów na allegro.sk, aż 87% jest tańszych lub ma taką samą cenę w porównaniu z 69 popularnymi słowackimi sklepami internetowymi, według danych z dnia 29.02.2024.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM