Biznes i finanse

MI: Minister Dariusz Klimczak na posiedzeniu Rady ds. Transportu (komunikat)

Według badań terenowych, GeniusTracker 1P wymaga o 28% mniejszego nakładu prac konstrukcyjnych niż średni nakład dla trzech konkurencyjnych, popularnych trackerów 1P.

– Ministerstwo Infrastruktury ogłasza:

Ostatnie wyzwania polityki transportowej w Unii Europejskiej były głównym tematem nieformalnego posiedzenia Rady Ministrów ds. Transportu w Brukseli, które miało miejsce z udziałem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka. W agendzie posiedzenia, zorganizowanego przez prezydencję belgijską, znalazły się trzy kluczowe kwestie: ekologiczny transport, rozwój infrastruktury dla rowerów oraz poprawa połączeń kolejowych między europejskimi miastami.

Podczas pierwszej sesji ministerialnej omawiano kwestie związane z poprawą zrównoważonego transportu w Europie, a także przedyskutowano konkretne działania, które należy podjąć w tej kwestii.

Minister infrastruktury podkreślił znaczenie transportu rowerowego jako elementu strategii zrównoważonej mobilności w Polsce, zwłaszcza w obszarach miejskich, gdzie odgrywa on istotną rolę dla środowiska, zdrowia publicznego i mobilności.

Podczas dyskusji dotyczącej połączeń kolejowych między miastami w Europie omawiano różne kwestie, takie jak technologiczne, logistyczne i polityczne aspekty usług dotyczących pociągów dziennych i nocnych, międzynarodową kolej oraz bilety multimodalne.

Minister Dariusz Klimczak zasugerował, że aby kontynuować rozwój międzynarodowych połączeń kolejowych, należy rozważyć wykorzystanie funduszy UE na zakup taboru. Minister podkreślił konieczność zmiany sposobu finansowania zakupu używanego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzynarodowych.

W trakcie spotkania międzyinstytucjonalnego z udziałem Komisji Europejskiej, państw członkowskich UE (Rady), państw sąsiadujących i Parlamentu Europejskiego omawiano sposoby wzmacniania odporności europejskich sieci transportowych.

Minister Klimczak podkreślił aktywne wykorzystanie przez Polskę środków finansowych z instrumentu Łącząc Europę (CEF). Podkreślił, że kluczowe projekty, takie jak Via Baltica i Rail Baltica, otrzymały dofinansowanie unijne, co jest istotne z perspektywy infrastruktury podwójnego, cywilno-wojskowego zastosowania na wschodniej flance NATO.

Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że w kontekście rozmów o wieloletnich ramach finansowych Unii Europejskiej, konieczne jest znaczące wzmocnienie sektora transportu, aby zrealizować ambitne cele unijnej polityki transportowej w kolejnej perspektywie finansowej. Wydarzenia na Ukrainie jednoznacznie pokazały konieczność odporności infrastruktury transportowej na zdarzenia klimatyczne oraz mobilność wojskową. Inwestycje w ten obszar powinny być priorytetem dla wszystkich państw członkowskich UE, jako inwestycja we wspólne bezpieczeństwo Unii.

Podczas obrad Rady ministra infrastruktury D. Klimczak przeprowadził szereg spotkań dwustronnych, w tym z unijną komisarz ds. transportu Adiną Vălean, ministrem ds. cyfryzacji i transportu Niemiec Volkerem Wissingiem, ministrem transportu Francji Patrice Vergriete, ministrem ds. transportu Danii Thomasem Danielsenem, ministrem transportu Republiki Czeskiej Martinem Kupką oraz ministrem mobilności Belgii Georgesem Gilkinetem. Omawiali oni m.in. rewizję Umowy UE–Ukraina ws. transportu drogowego towarów, oprócz kwestii poruszanych podczas Rady.

UWAGA: Komunikaty publikowane na serwisie PAP są przedstawiane w formie oryginalnej dostarczonej przez nadawcę, bez jakichkolwiek zmian wprowadzanych przez PAP SA. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM