Nauka i technologie

Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku andndash; 61 proc. pracowników w Polsce już wykorzystuje generatywną AI w codziennej pracy

„Produkcja wodoru z energii pozyskiwanej z morskich farm wiatrowych będzie kluczowym elementem w naszym koszyku energetycznym. Korzyścią wynikającą z produkcji wodoru – nie tylko z morskich farm wiatrowych, ale także z innych procesów – jest szybka dekarbonizacja” – podkreśliła Żaneta Kłostowska, dyrektorka Klastra Technologii Wodorowych podczas H2POLAND & NetZero Forum. Jej zdaniem integracja wodoru z offshorem stanowi duże wyzwanie, zwłaszcza w kontekście legislacyjnym.

Dane z najnowszego raportu Microsoft Work Trend Index jasno wskazują, że sztuczna inteligencja rewolucjonizuje nie tylko sposób wykonywania pracy, ale również rynek pracy jako całość. W Polsce aż 61 proc. pracowników korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji na co dzień. Ponadto, prawie 70 proc. liderów uważa, że ich firma musi zaimplementować sztuczną inteligencję, aby pozostać konkurencyjną, a użytkownicy AI w Polsce są aż o 149 proc. bardziej skłonni do eksperymentowania z różnymi sposobami korzystania ze sztucznej inteligencji. Teraz, dzięki dostępności języka polskiego w takich usługach jak Copilot dla M365, mogą to robić także w języku ojczystym. Nowy raport, przygotowany we współpracy z LinkedIn, bazuje na wnioskach zebranych wśród 31 000 ankietowanych osób w 31 krajach.

Ostatnio, sztuczna inteligencja zaczęła odgrywać coraz większą rolę w życiu społecznym, a ludzie zaczęli zmieniać swoje sposoby interakcji z technologią jak nigdy dotąd, od czasu pojawienia się smartfonów.

Wprowadzenie sztucznej inteligencji do miejsc pracy jest coraz bardziej popularne. Jednak większość użytkowników AI robi to na własną rękę, co niesie ze sobą ryzyko dla organizacji.

Dane z Work Trend Index pokazują, że liderzy firm uważają wdrożenie AI za konieczne, ale obawiają się braku planu i wizji jej implementacji. Istnieje również ryzyko utraty prywatnych danych i obniżenia standardów cyberbezpieczeństwa.

„Przyszłość pracy to nie tylko nowe technologie, ale przede wszystkim ludzie i ich kompetencje. W erze AI konieczne jest ciągłe rozwijanie umiejętności, które pozwolą nam wykorzystać pełen potencjał narzędzi, jakie oferuje nam cyfrowa transformacja. Copilot dla Microsoft 365 to nie tylko wsparcie w codziennych zadaniach, ale również platforma do rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Rola przywództwa w tej zmianie jest kluczowa. Liderzy muszą być gotowi nie tylko prowadzić swoje zespoły przez technologiczne innowacje, ale również inspirować do tworzenia kultury organizacyjnej opartej na współpracy, zaufaniu i ciągłym uczeniu się. To właśnie takie podejście pozwoli nam na skuteczne adaptowanie się do zmieniającego się świata pracy i wykorzystanie możliwości, jakie niesie ze sobą era AI” – mówi Dominika Bettman, dyrektor generalna polskiego oddziału Microsoft.

Według badania, przeprowadzonego w Polsce, ponad połowa (53 proc.) liderów firm stwierdziła, że nie zatrudniłaby pracowników bez umiejętności w dziedzinie sztucznej inteligencji. Globalnie odsetek ten wynosi 66 proc. Z kolei 55 proc. z nich wyraziło preferencję dla mniej doświadczonego kandydata z umiejętnościami AI niż bardziej doświadczonego kandydata bez takich kwalifikacji.

Polski biznes z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Liderzy firm w Polsce dostrzegają konkretną wartość z zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie. Nest Bank wykorzystuje rozwiązania oparte na generatywnej AI i dostrzega istotny potencjał tej technologii. W organizacji wiele zmian odbywa się oddolnie, a pomysły dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce pochodzą także od pracowników.

„Nasi pracownicy mają wysoki poziom świadomości zachodzących zmian, doceniają ułatwienia, które przynosi AI. Jest to wynikiem wdrożonej w Nest! kultury innowacji, profilu osób, jakie rekrutujemy i działań edukacyjnych. Copilot znajduje się na liście cenionych przez pracowników narzędzi. Czasem można nawet od niektórych usłyszeć, że nie wyobrażają sobie pracy w poprzednim trybie. Wciąż mamy wąską grupę zwolenników tradycyjnych narzędzi, ale nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że dobre praktyki z czasem zakorzeniają się w każdym procesie i na każdym stanowisku pracy” – mówi Karolina Mitraszewska, wiceprezeska zarządu Nest Banku.

„O ile na razie nieliczne banki decydują się na powierzanie sztucznej inteligencji bezpośredniego kontaktu z klientem, o tyle powszechne w sektorze bankowym staje się eksperymentowanie z rozwiązaniami, które mogą poprawić efektywność procesów wewnętrznych. Do takich narzędzi należy Copilot dla M365, który pozwala wykonać pracę szybciej i dokładniej, podnosząc w ten sposób efektywność realizacji niektórych czasochłonnych czynności. Jego zaletą jest również to, że pozwala oswoić się z nową technologią – pracując z tym narzędziem nie czujemy się zastępowani, a bardziej wspierani przez robota. Ponadto, doświadczenia w pracy z Copilotem można wykorzystać także w innych narzędziach. Dla przykładu w Banku Pocztowym budujemy asystenta, podobnie jak Copilot działającego w oparciu o tzw. prompty, który sprawdzi poprawność wybranych dokumentów. W efekcie nasi pracownicy nauczą się tworzenia promptów, co przyda im się przy wykorzystywaniu innych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji” – mówi Michał Leski, wiceprezes Banku Pocztowego. 

Bank Pocztowy wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji do tworzenia innowacyjnych rozwiązań dla klientów, nie bojąc się eksperymentów.

Najnowsze dane z raportu Work Trend Index pokazują, że pracownicy w Polsce chętniej uczestniczą w szkoleniach, zwłaszcza dotyczących zastosowania sztucznej inteligencji. Użytkownicy M365 mogą korzystać z wirtualnego asystenta Copilot dla M365, który skraca czas wykonywania powtarzalnych zadań. W Microsoft Teams asystent ułatwia prowadzenie spotkań, przypisuje akcje do odpowiednich osób oraz pomaga w przygotowaniu prezentacji w PowerPoint, redagowaniu e-maili w Outlook i generowaniu tekstu w Wordzie.

Język polski to tylko początek. Oto nowości w Copilot dla Microsoft365:

  • Automatyczne uzupełnianie „polecenia” (promptu) w Copilot dla M365 przyspieszy pracę i zapewni nowe pomysły na wykorzystanie narzędzia.
  • Nowa funkcja „redagowania” w Copilot za jednym kliknięciem zamienia podstawowe polecenie w bogatą podpowiedź.
  • Catch Up, nowy interfejs czatu, wyświetla osobiste spostrzeżenia na podstawie ostatniej aktywności i oferuje responsywne rekomendacje, takie jak „Masz spotkanie z wiceprezesem ds. sprzedaży w czwartek. Przygotujmy się – kliknij tutaj, aby uzyskać szczegółowe notatki”.
  • Copilot Lab to miejsce, gdzie możliwe będzie tworzenie, publikowanie i zarządzanie „poleceniami” dostosowanymi do pracy zespołu.

Wszystkie nowe funkcje będą dostępne w nadchodzących miesiącach, a niebawem to sam Copilot będzie proponował użytkownikowi polecenia, które pozwolą uzyskać najlepsze efekty w powierzonych zadaniach.

AI PCs – urządzenia zoptymalizowane pod kątem wykorzystania Copilota

Microsoft Surface prezentuje nową serię komputerów stworzonych specjalnie dla biznesu, które wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję w roli asystenta. Copilot pomaga pracownikom w wykonywaniu powtarzalnych zadań, ułatwia komunikację z klientami i wewnątrz firmy, oraz wspiera w przygotowywaniu prezentacji i analizie danych. Dodatkowo, komputery wyposażone są w specjalizowaną jednostkę NPU Intel AI Boost, współpracującą z zaawansowanymi algorytmami uczenia maszynowego.

Cały raport Work Trend Index jest dostępny do pobrania na stronie TUTAJ. Dodatkowo, wszystkie powiązane z ogłoszeniami blogi, materiały wideo i inne zasoby można znaleźć na stronie TUTAJ.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM