Analizując skalę inwestycji firm z Korei Południowej w Polsce, trudno uwierzyć, że oba te kraje dzieli niemal 8 tys. km: na naszym rynku działa ok. 700 przedsiębiorstw z Kraju Nadbrzeżnego, realizując najbardziej innowacyjne projekty infrastrukturalne. Ich symbolem jest budowa odcinka Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a Ostrawą, realizowana przez grupę DOHWA Engineering.
Po 11 latach od podpisania strategicznego partnerstwa pomiędzy Koreą Południową a Polską, nasza współpraca nadal się rozwija, obejmując kluczowe obszary dla bezpieczeństwa i dobrobytu naszych krajów. Jednym z tych obszarów jest rozbudowa infrastruktury, któremu poświęcone było Forum Współpracy Infrastrukturalnej DOHWA Polska w Warszawie.
„Połączenie naszych potencjałów oznacza dynamiczny rozwój i wzrost, co możemy obserwować w wielu istotnych dziedzinach, takich jak obronność czy energetyka. Ufam, że podobne efekty przyniesie nasze zaangażowanie w projektowanie i wykonywanie ambitnych i wielkoskalowych inwestycji infrastrukturalnych” – deklarował Seung-Woo Park, prezes zarządu (CEO) DOHWA Engineering.
Podczas Forum mieliśmy okazję wymienić doświadczenia i wiedzę na temat transferu najbardziej innowacyjnych technologii między Koreą a Polską w obszarach transportu, energetyki, infrastruktury komunalnej, inżynierii środowiska (woda i ścieki) oraz rozwoju obszarów miejskich. Eksperci z firmy DOHWA zaprezentowali swoje flagowe inwestycje, które obejmują wszystkie rodzaje infrastruktury na całym świecie. W dziedzinie energetyki przedstawili farmy fotowoltaiczne, technologie wiatrowe oraz przetwarzania odpadów w energię. W transporcie skupili się na nowoczesnych portach lotniczych oraz rozwiązaniach z obszaru tzw. smart cities. W tematyce wody i ścieków miejskich inżynierowie DOHWA przybliżyli uczestnikom Forum swoje autorskie opracowania inteligentnych systemów zarządzania wodą (SWM), sposoby na redukcję współczynnika NRW oraz rozwiązania w zakresie produkcji energii odnawialnej z produktów ubocznych w oczyszczalni ścieków.
Forum stanowiło doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i wiedzy na temat transferu najbardziej innowacyjnych technologii między Koreą a Polską w obszarach transportu, energetyki, infrastruktury komunalnej, inżynierii środowiska (woda i ścieki) oraz rozwoju obszarów miejskich. Eksperci z firmy DOHWA zaprezentowali swoje flagowe inwestycje, które obejmują wszystkie rodzaje infrastruktury na całym świecie. W dziedzinie energetyki przedstawili farmy fotowoltaiczne, technologie wiatrowe oraz przetwarzania odpadów w energię. W transporcie skupili się na nowoczesnych portach lotniczych oraz rozwiązaniach z obszaru tzw. smart cities. W tematyce wody i ścieków miejskich inżynierowie DOHWA przybliżyli uczestnikom Forum swoje autorskie opracowania inteligentnych systemów zarządzania wodą (SWM), sposoby na redukcję współczynnika NRW oraz rozwiązania w zakresie produkcji energii odnawialnej z produktów ubocznych w oczyszczalni ścieków.
W wydarzeniu wzięło udział wielu ważnych gości, w tym przedstawiciele Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, rządów Węgier oraz Rumunii, główne polskie spółki państwowe, korpus dyplomatyczny, a także przedsiębiorcy i samorządowcy. Dla wielu z nich spotkanie z przedstawicielami DOHWA stanowiło doskonałą okazję do nawiązania kontaktów i wymiany cennej wiedzy.
DOHWA Engineering to firma inżynieryjno-konsultingowa założona w 1957 roku, która obecnie działa na 77 rynkach i zatrudnia ponad 3 tys. wysoko kwalifikowanych pracowników. Firma ma w swoim portfolio kilkanaście tysięcy zrealizowanych projektów infrastrukturalnych, w tym budowę Kolei Dużych Prędkości w Korei. Dzięki swojemu doświadczeniu DOHWA Engineering wygrała przetarg na budowę 70-kilometrowego odcinka KDP w Polsce, łączącego Katowice z czeską Ostrawą. Ten strategiczny projekt zniweluje wykluczenie komunikacyjne w tej części Śląska, obejmując aż 3,6 mln mieszkańców tego regionu i stając się integralną częścią ogólnokrajowego systemu błyskawicznych połączeń kolejowych.
„Już teraz DOHWA Engineering posiada tutaj spółkę DOHWA Polska, w której zatrudnia ponad 70 polskich inżynierów. To jednak dopiero początek: w planach firmy Polska zajmuje miejsce swoistego hubu zarządzającego jej ekspansją na pozostałe, europejskie rynki” – tłumaczył Kim Shik, zastępca szefa misji z ambasady Republiki Korei w Polsce.
System Kolei Dużych Prędkości ma pozytywny wpływ nie tylko na życie jednostek, ale także na logistykę i gospodarkę kraju. Dodatkowo, jego rozbudowa i utrzymanie przyczyniają się do tworzenia nowych miejsc pracy i generowania zamówień dla krajowych podwykonawców, co wzmacnia krajowy łańcuch wartości.
Poprawa jakości życia, usprawnienie logistyki i wzmacnianie polskiego rynku pracy są tylko niektórymi z korzyści, jakie niesie ze sobą System Kolei Dużych Prędkości. Jego budowa i konserwacja mają także pozytywny wpływ na gospodarkę kraju, generując nowe zamówienia dla rodzimych podwykonawców i tworząc tysiące miejsc pracy.
„Kluczowa jest również nasza otwartość na dzielenie się swoimi technologiami i wiedzą z partnerami biznesowymi. Nie tylko dostarczamy gotowe produkty, ale także inwestujemy w wymianę doświadczeń, transfer wiedzy oraz zostawiamy know-how na miejscu, aby procentował w kolejnych latach i dekadach” – zauważa Jeong, Soo-dong, prezes dywizji transportu DOHWA Engineering.
Eksperci uważają, że pierwszy odcinek KDP może przynieść Polsce nowe inwestycje i impuls do rozwoju. Polska ma strategiczne położenie i dynamicznie rozwijającą się gospodarkę, co stwarza szansę na modernizację i rozbudowę infrastruktury w różnych dziedzinach, takich jak energetyka, inżynieria środowiska, usługi komunalne i rozwój inteligentnych miast. Angażowanie się w tak kompleksowe projekty stanowi jeden z filarów strategii DOHWA Polska.
Tworzenie pierwszego odcinka KDP może być dla Polski impulsem do kolejnego skoku inwestycyjnego. Polska ma strategiczne położenie i dynamicznie rozwijającą się gospodarkę, co daje możliwość modernizacji i rozbudowy nie tylko infrastruktury transportowej, ale także innych kluczowych dziedzin, takich jak energetyka, inżynieria środowiska, usługi komunalne i rozwój inteligentnych miast. Dlatego zaangażowanie w te wielobranżowe projekty stanowi istotny element strategii DOHWA Polska.
„Doskonałe skomunikowanie zarówno największych metropolii, jak i mniejszych ośrodków to jeden z fundamentów sukcesu gospodarczego Korei Południowej. System ten jest również możliwy do zbudowania w Polsce, która, pomimo ogromnego skoku rozwojowego w ostatnich dekadach, ma w tym obszarze wciąż wiele do zrobienia. Liczymy, że z naszymi doświadczeniami i technologiami zrealizujecie swoje cele również w tym obszarze” – dodaje przedstawiciel największego i najstarszego biura projektowego w Korei.
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl