Wiadomości Polska Biznes i finanse MF: Klienci KAS załatwią więcej spraw przez Internet i telefon (komunikat)
Biznes i finanse

MF: Klienci KAS załatwią więcej spraw przez Internet i telefon (komunikat)

DRUTEX, lider w produkcji okien, drzwi i rolet w Europie, wprowadza na rynek nową generację okien IGLO, ustanawiając nowe standardy w efektywności energetycznej i nowoczesnym designie. Okno IGLO EDGE rewolucjonizuje aranżację budynków.

Ministerstwo Finansów informuje o przeprowadzonym webinarium dotyczącym ułatwień w załatwianiu spraw podatkowych, które odbyło się we współpracy z Krajową Administracją Skarbową.

Podczas webinarium eksperci omawiali procedury związane z ustawieniem telePIN oraz korzystaniem z niego w celu uzyskania informacji objętych tajemnicą skarbową od konsultantów infolinii.

W trakcie prezentacji przedstawiono konkretne przykłady spraw, które można załatwić w pełni zdalnie w e-Urzędzie Skarbowym.

Eksperci przypominali również o możliwości skorzystania ze wsparcia stacjonarnego w urzędzie skarbowym dla klientów, którzy woleliby załatwić swoje sprawy osobiście.

Ministerstwo Finansów zauważa wzrost popularności załatwiania spraw urzędowych przez Internet i telefon, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Załatwianie spraw wymagających zachowania tajemnicy skarbowej w e-US jest możliwe dzięki logowaniu się z wykorzystaniem platformy login.gov.pl, a teraz również poprzez uwierzytelnienie się telePIN-em.

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa zorganizowały webinaria dla podatników (15 maja) oraz dla księgowych i doradców podatkowych (9 maja), aby przedstawić nowe możliwości uzyskiwania informacji przez telefon oraz promować rozwój elektronicznych form załatwiania spraw podatkowych.

Klienci mają możliwość wyboru między korzystaniem z usług internetowych, telefonicznych lub odwiedzeniem placówki.

W trakcie webinariów eksperci prezentowali różne sposoby ustawiania i zmiany telePIN, wyjaśniali proces uwierzytelniania się podczas rozmowy telefonicznej oraz przedstawiali przykłady spraw, które można załatwić za pomocą internetu lub telefonu.

Naszym celem jest stworzenie kompleksowego systemu obsługi klienta, w którym zarówno kanał telefoniczny, jak i internetowy będą się uzupełniać. Dzięki temu konsultant będzie mógł udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową, wyjaśniać klientowi wszystkie interesujące go kwestie, a następnie podpowiedzieć, jak załatwić daną sprawę samodzielnie, poprzez Internet logując się do e-Urzędu Skarbowego, lub umówić klientowi wizytę w stacjonarnym urzędzie skarbowym. Ostateczny wybór zależy od preferencji klienta – wyjaśnia Sylwia Zdebiak, dyrektor Departamentu Relacji z Klientami w Ministerstwie Finansów.

Rozwiązanie błędów związanych z wpłatą podatku

Jeśli popełniłeś błąd podczas wpłaty podatku, możesz skontaktować się z infolinią KAS i po uwierzytelnieniu się telePIN-em, uzyskać informację na temat błędu i jak go poprawić.

Konsultant może doradzić klientowi, aby napisał pismo do urzędu skarbowego w celu zmiany kodu podatku. Pismo można złożyć w e-Urzędzie Skarbowym, przesyłając informację „Wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty”. Potwierdzenie realizacji tej dyspozycji zostanie wysłane na konto w e-US, jeśli klient aktywował usługę e-korespondencji. W przeciwnym razie otrzyma informację zwykłą pocztą.

Przyjdź osobiście lub umów się online

Osoby, które preferują osobiście załatwić sprawy w urzędzie skarbowym, mogą przyjść w dogodnym dla siebie terminie lub umówić wizytę za pomocą formularza na stronie internetowej. Warto dodać komentarz, aby pracownik urzędu mógł lepiej przygotować się do spotkania, co pozwoli załatwić sprawę szybciej i sprawniej.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji, znajdziesz je w prezentacji dołączonej poniżej. Możesz także zapoznać się z relacją z webinarium skierowanego do księgowych i doradców podatkowych, dostępną pod poniższym linkiem: https://www.gov.pl/web/finanse/ksiegowi-i-doradcy-podatkowi-zalatwia-zdalnie-wiecej-spraw-klientow.

Aby uzyskać więcej przykładów i konkretnych wskazówek, zapraszamy do zapoznania się z prezentacją dołączoną poniżej. Dodatkowo, relację z webinarium skierowanego do księgowych i doradców podatkowych znajdziesz pod poniższym linkiem: https://www.gov.pl/web/finanse/ksiegowi-i-doradcy-podatkowi-zalatwia-zdalnie-wiecej-spraw-klientow.

Jeżeli chcesz obejrzeć nagrania z obu webinariów, to znajdziesz je pod adresem: https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/e-us-krok-po-kroku-zobacz-jak-to-dziala/.

UWAGA: Wszelkie komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu odpowiada za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version