Wiadomości Polska Biznes i finanse Polacy planują wydać na letnie wakacje ponad 4350 zł – wskazuje badanie Amazon.pl
Biznes i finanse

Polacy planują wydać na letnie wakacje ponad 4350 zł – wskazuje badanie Amazon.pl

Polacy planują wydać średnio 4 354 zł na tegoroczne wakacje, a na przygotowanie walizki – średnio 607 zł. Większość podróżujących z Polski preferuje spokojne pakowanie (80 proc.) i planowanie wyjazdu z wyprzedzeniem (61 proc.).

Według badań, konsumenci często decydują się na zakupów w sklepach internetowych, ponieważ są przyciągani obniżką ceny (64 proc.) i darmową dostawą bez minimalnej wartości zamówienia (56 proc.).

Już 16 i 17 lipca klienci Amazon Prime będą mieli okazję skompletować wakacyjną walizkę podczas jednego z największych festiwali okazji Amazon.pl – Prime Day. W trakcie tego wydarzenia będą mieli dostęp do tysięcy okazji, w tym na produkty polskich i zagranicznych marek.

Każdy, kto nie ma jeszcze abonamentu Amazon Prime, ma możliwość skorzystania z bezpłatnego, 30-dniowego okresu próbnego i wzięcia udziału w tegorocznym Prime Day. Więcej informacji na stronie Amazon.pl/primeday.

Warszawa, 26 czerwca 2024 – Amazon.pl we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przeprowadził badanie, które miało na celu zbadanie przygotowań Polaków do wakacji oraz planowanego budżetu na wyposażenie się w potrzebne rzeczy. Badanie to zostało zrealizowane z okazji zbliżającego się festiwalu okazji Prime Day, który odbędzie się 16-17 lipca.

Klienci Prime będą mogli skorzystać z tysięcy promocji obejmujących wszystkie kategorie produktów, w tym również niezbędne na lato. Badanie wykazało, że większość osób preferuje planowanie wakacji z wyprzedzeniem, pakowanie się spokojnie i tworzenie listy zadań przed wyjazdem. Średni wydatek Polaków na tegoroczne wakacje wynosi 4 354 zł, a na skompletowanie wakacyjnej walizki 607 zł.

Wakacje: last minute czy z wyprzedzeniem?

Według badania przeprowadzonego przez Amazn.pl, większość Polaków planuje tegoroczny wyjazd wakacyjny. 73% respondentów zamierza spędzić wakacje z partnerem lub partnerką, 41% z dziećmi, 24% z przyjaciółmi lub znajomymi, a tylko 6% wybierze podróżowanie solo.

Okazuje się, że nie tylko polscy urlopowicze pakują walizki w ostatniej chwili. Większość z nich planuje wyjazd i pakowanie z wyprzedzeniem (61 proc.), przygotowuje listę zadań (48 proc.), pakuje się na spokojnie (80 proc.) i raczej nadmiarowo niż minimalistycznie (52 proc.). Jednak wyniki wskazują, że to starsze generacje są bardziej uporządkowane w tej kwestii, podczas gdy młodsze pokolenie (Gen Z) jest bardziej spontaniczne, pakuje się na ostatnią chwilę i częściej zapomina coś zabrać [1].

Najczęściej wybieranym modelem wakacji przez Polaków jest wypoczynek na plaży, co deklaruje aż 37 proc. respondentów. Jednak największą popularnością wśród wakacji marzeń cieszy się wyjazd na rajską wyspę, o który marzy 40 proc. badanych, chociaż tylko 8 proc. zrealizowało już taki urlop. Ponadto, 33 proc. Polaków pragnie spędzić wakacje na zwiedzaniu miast i zabytków, a 23 proc. marzy o poznawaniu nowych, egzotycznych miejsc i kultur.

Przygotowania do podróży wymagają nie tylko kosztów związanych z samą podróżą, ale także dodatkowych wydatków na zakup niezbędnego wyposażenia. Średnio, Polacy planują wydać 4 354 zł na wyjazd oraz dodatkowo 607 zł na skompletowanie bagażu. Osoby w wieku 25-29 wydają najmniej, zarówno na wakacyjny wyjazd, jak i na zakupy związane z bagażem, podczas gdy przedstawiciele Gen Z, czyli ludzie w wieku 18-24 lat, nadal często korzystają z wsparcia finansowego rodziców.

Statystyki pokazują, że Polacy inwestują nie tylko w samą podróż, ale również w odpowiednie wyposażenie. Średnio, na wyjazd planują wydać 4 354 zł, a dodatkowo 607 zł na zakupy związane z bagażem. Jest to wydatek, który dotyczy różnych grup wiekowych – osoby w wieku 25-29 wydają najmniej, a najwięcej na potrzebne produkty przeznaczają przedstawiciele Gen Z, czyli ludzie w wieku 18-24 lat, którzy często korzystają z wsparcia finansowego rodziców.

Choć zakupy stacjonarne wciąż cieszą się popularnością – 86 procent osób robi je przed wakacjami, to ponad połowa Polaków (57 procent) preferuje sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów, takie jak Amazon.pl. Polacy uwielbiają zakupy online, ponieważ są wygodne – tak uważa 65 procent badanych. Wśród najważniejszych zalet kupowania w sieci polscy konsumenci cenią sobie promocyjne ceny (64 procent) oraz darmową dostawę bez względu na wartość zamówienia (56 procent).

„Wyjazd wakacyjny to dla wielu Polaków znacząca pozycja w budżecie domowym, ponieważ oprócz kosztów podróży i zakwaterowania, musimy także uzupełnić walizkę. Aby ułatwić sobie przygotowania, szukamy sklepów z szeroką ofertą produktów, szybką dostawą i okazjami, które pozwalają zaoszczędzić. Tak właśnie jest w przypadku Amazon.pl, gdzie klienci Prime mogą skorzystać z licznych benefitów m.in. z bezpłatnych dostaw milionów produktów niezależnie od wartości zamówienia oraz specjalnych wydarzeń zakupowych, takich jak Prime Day. Nachodzący Prime Day to doskonała okazja, aby mogli zakupić upatrzone wcześniej rzeczy w atrakcyjnych cenach – to na pewno wielka zaleta dla osób, które lubią planować i z wyprzedzeniem myślą o swoich wydatkach” – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Lead Amazon.pl

Co Polacy zazwyczaj kupują przed podróżą?

Badanie wykazało, że Polacy, planując wyjazd na wakacje, najczęściej kupują kosmetyki do opalania i ochrony przed słońcem (61%), leki i opatrunki (54%), ubrania, obuwie oraz stroje plażowe (96%). Natomiast ci, którzy spędzają lato w domu, decydują się na letnią odzież (48%), sprzęt i akcesoria do grilla (36%), leżaki i kosmetyki do opalania (34%), oraz gry, filmy i książki (26%).

Prime Day to coroczne wydarzenie zakupowe na Amazon.pl, które oferuje tysiące okazji na produkty od globalnych i lokalnych marek ze wszystkich kategorii. Klienci Amazon Prime mogą skorzystać z szybkich, darmowych i nielimitowanych dostaw za jedyne 49 zł rocznie. Aby wziąć udział w Prime Day, można dołączyć do Amazon Prime w ramach 30-dniowego okresu próbnego na stronie amazon.pl/primeday i skorzystać z okazji.

16 i 17 lipca odbędzie się tegoroczny Prime Day, podczas którego klienci Prime będą mieli okazję zaoszczędzić i znaleźć interesujące produkty idealne na wakacyjne zakupy.

Nasz badania

Przeprowadzony raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany podróżne i zakupy Polaków został wykonany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS w dniach 17-24 maja 2024 roku. Badanie obejmowało reprezentatywną próbę Polaków w wieku od 18 do 65 lat, N=1016, metodą CAWI.

Amazon Prime to kompleksowa subskrypcja, która zapewnia oszczędności, wygodę i rozrywkę. Ponad 200 milionów klientów na całym świecie korzysta z szybkich i darmowych dostaw, ekskluzywnych okazji oraz szerokiego wyboru produktów. W Polsce klienci Prime mogą cieszyć się dostępem do darmowych dostaw, bogatego katalogu filmów i seriali w Prime Video, gier w Prime Gaming oraz ekskluzywnych wydarzeń zakupowych. Można wypróbować Prime przez 30 dni za darmo, a następnie skorzystać z subskrypcji za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Z Amazon Prime każdy dzień staje się lepszy. Dzięki jednej subskrypcji można zaoszczędzić, cieszyć się wygodą oraz bogatą rozrywką. W Polsce klienci Prime mają dostęp do szybkich i darmowych dostaw, szerokiego wyboru filmów i seriali w Prime Video, gier w Prime Gaming oraz ekskluzywnych wydarzeń zakupowych. Subskrypcję można wypróbować za darmo przez 30 dni, a następnie skorzystać z niej za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Amazon to firma, która kładzie nacisk na koncentrację na klientach, innowacyjne rozwiązania, doskonałość operacyjną i myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie.

Firma Amazon wprowadziła wiele innowacyjnych produktów i usług, takich jak opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle oraz wiele innych. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe i śledź nas na mediach społecznościowych.

Według badań, starsze generacje (Milenialsi, Gen. X i starsi) częściej niż młodsza generacja (Gen Z) planują swój wyjazd z wyprzedzeniem oraz tworzą listę zadań, podczas gdy Gen Z jest bardziej skłonny do spontanicznych decyzji i pakowania się w ostatniej chwili.

[2] Badanie wykazało również, że starsze generacje rzadko zapominają o ważnych rzeczach podczas wyjazdu, podczas gdy Gen Z częściej przyznaje się do zapominania o zabraniu czegoś.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version