Według 6. edycji badania EKObarometr, przeprowadzonego przez instytut badawczy SW Research we współpracy z Nextbike Polska, 56% Polek i Polaków uważa, że reklamy na miejskich rowerach publicznych są skutecznym sposobem na ograniczenie tradycyjnych reklam, które często zagrażają przestrzeni publicznej. Jednocześnie 44% respondentów uważa, że tego rodzaju reklama może być szczególnie efektywna w promocji ekologicznych produktów i usług.
Według badań Nextbike i SW Research przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie 1500 Polaków w wieku od 16 do 80 lat, ponad 40% respondentów uważa, że firma może być uznana za ekologiczną, jeśli stosuje ekologiczną formę reklamy, na przykład na ekologicznych nośnikach. Według większości badanych, transport publiczny, takie jak autobus miejski (41%), przystanek (39%) czy tramwaj (31%), jest najbardziej odpowiednim miejscem na umieszczenie reklam ekologicznych produktów i usług.
„Najnowsze wyniki badania EKObarometr pokazują, że komunikacja marketingowa może odbywać się na warunkach konsumentów i czasem warto wsłuchiwać się w ich propozycje. Można powiedzieć, że badani dają ekologicznej reklamie warunkowe zielone światło, o ile ta będzie autentyczna, spójna z nośnikiem, a przede wszystkim nie będzie zanieczyszczała przestrzeni publicznej” – komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research, kierownik zespołu badawczego EKObarometr.
Badania wykazały silną zależność między zrównoważoną komunikacją marketingową a ekologicznym środkiem transportu, takim jak miejski rower publiczny. Tylko jeden na trzech Polaków uważa rower za ekologiczny nośnik reklamowy, jednak aż 52% konsumentów uważa, że reklamy na rowerach powinny być zarezerwowane dla marek aktywnie angażujących się w działania na rzecz środowiska.
„Z zebranych odpowiedzi wynika, że reklama na rowerach ma ogromny potencjał zasięgowy. Aż 15% ankietowanych Polek i Polaków deklaruje codzienne korzystanie z miejskich rowerów publicznych, dojeżdżając często tam, gdzie tradycyjna reklama nie mogła by zawitać z różnych względów: środowiskowych, przestrzennych czy prawnych np. w kontekście ustawy krajobrazowej. Warto podkreślić, że reklamy na rowerach stanowią nie tylko ekologiczne rozwiązanie marketingowe, ale pozostają społecznie użytecznym rozwiązaniem dla mieszkańców” – komentuje Marcin Sałański, Head of Communications, Nextbike Polska.
Badani uważają, że rower miejski może przyczynić się do ochrony środowiska, poprawy zdrowia publicznego, zmniejszenia ruchu samochodowego i korków oraz zmniejszenia hałasu w mieście.
Według ankietowanych, publiczny rower miejski może mieć pozytywny wpływ na życie w mieście poprzez ochronę środowiska, poprawę zdrowia publicznego, zmniejszenie ruchu samochodowego i korków oraz zmniejszenie hałasu w mieście.
„To są ważne czynniki, szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że współczesne, innowacyjne miasto to ekosystem technologii i odpowiednich praktyk, które na różnych poziomach podnoszą nasz codzienny dobrostan” – dodaje Sałański z Nextbike.
Badanie wykazało, że rower miejski zajmuje ważne miejsce w świadomości Polaków jako istotny element miejskiej przestrzeni i dbałości o środowisko. Większość ankietowanych uważa, że korzystanie z rowerów miejskich może pozytywnie wpłynąć na nasze nawyki i styl życia, dlatego popiera inwestycje w rozwój systemów miejskich rowerów publicznych.
Ponadto, 70% osób chce, aby polskie samorządy zaczęły inwestować więcej środków finansowych w rozwój systemów miejskich rowerów publicznych, a nawet 61% osób, które nie korzystają na co dzień z tej formy komunikacji, popiera tego typu inwestycje.
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl