„Znalezienie oszczędności zaczyna się od optymalizacji wydatków domowych. Warto czasem zastanowić się, jak można wydawać mniej pieniędzy” – zauważa Robert Rusiecki, kierownik Działu Produktów Finansowych oraz rzecznik prasowy Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej.
Ministerstwo Infrastruktury ogłasza:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S11 Siemianice – Gotartów. Ten fragment 46-kilometrowej trasy połączy trzy województwa: opolskie, wielkopolskie i łódzkie. Konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia zrealizuje inwestycję o wartości 577,5 mln zł w ramach formuły „projektuj i buduj”.
Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że S11 w województwie opolskim ma kluczowe znaczenie nie tylko w skali regionu, ale także dla całego kraju. Planowana trasa będzie łączyć drogę ekspresową S8 z województwa wielkopolskim oraz autostradą A1 w województwie śląskim. Do 2030 roku cała S11 połączy Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z aglomeracją śląską. Minister podkreślił, że celem jest jak najszybsze zrealizowanie całej sieci dróg szybkiego ruchu, co przyczyni się do zwiększenia mobilności, poprawy atrakcyjności gospodarczej kraju oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.
Wykonawca ma 10 miesięcy na przygotowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Zgodnie z harmonogramem, prace budowlane powinny zostać zakończone przed wakacjami w 2028 roku. Umowy na realizację sąsiednich odcinków S11: Kępno – Siemianice oraz Gotartów – początek obwodnicy Olesna zostały już podpisane.
Planowana nowa droga S11 będzie miała przekrój 2×2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Odcinek o długości prawie 23 km, łączący Siemianice z Gotartowem, będzie częścią budowanej drogi S11 w województwie wielkopolskim. Nowa trasa będzie omijać miejscowości Gołkowice, Byczynę, Biskupice, Sarnów i Krzywiznę, a w okolicach Gotartowa połączy się z kolejnym odcinkiem S11, prowadzącym do obwodnicy Olesna. Na przecięciu z DW487 powstanie węzeł Byczyna.
W ramach inwestycji planowane jest rozbudowanie dróg lokalnych i serwisowych oraz modernizacja infrastruktury technicznej, w tym sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, gazowej, elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz urządzeń melioracyjnych. Ponadto, w ramach projektu planowane jest wybudowanie mostu na rzece Prośnie, wiaduktów, przejść dla zwierząt, a także przepustów. Projekt zakłada również instalację urządzeń poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz ochronę środowiska.
Wykonanie tej inwestycji nie tylko poprawi komfort podróży na tym odcinku, ale także usprawni infrastrukturę komunikacyjną w województwach wielkopolskim, łódzkim i opolskim. Dodatkowo umożliwi przekierowanie tranzytowego ruchu z miast na osi północ-południe.
Nowa trasa S11 ma długość 46 km i jest podzielona na trzy odcinki realizacyjne, od obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna.
Na tych odcinkach powstaną węzły drogowe: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe.
Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa, łącząc Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską.
Po zakończeniu budowy wszystkich odcinków S11 trasa będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem z S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km trasy (wliczając wspólny przebieg S6 i S11).
Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze.
Uwaga: Komunikaty publikowane w serwisie PAP są prezentowane w oryginalnej formie, bez żadnych zmian wprowadzanych przez PAP SA. Nadawca komunikatu jest odpowiedzialny za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Źródło informacji: pap-mediaroom.pl