Małopolska stara się rozwiązać problem wykluczenia komunikacyjnego poprzez rozwój transportu kolejowego i wsparcie dla autobusowych Miejskich Linii Dowozowych. Łukasz Smółka, Marszałek Województwa Małopolskiego, podczas debaty „Jak samorządy radzą sobie z wykluczeniem transportowym?” na Krynica Forum 2024, podkreślił gotowość udostępnienia projektów pilotażowych dla całego kraju.
POZNAŃ, Polska, 20 września 2024 r. /PRNewswire/ —
Grupa Żabka opublikowała raport na temat bieżącej realizacji Strategii Odpowiedzialności, prezentując silny, pozytywny wpływ jej działalności na rozwój polskiej gospodarki. Z opracowania wynika, że Żabka planuje wprowadzić nowy program „Porcja DobreGO!” mający na celu zmianę nawyków żywieniowych Polaków na lepsze.
Żabka stworzyła kompleksowy ekosystem convenience, który obejmuje zarówno fizyczne, jak i cyfrowe kanały sprzedaży. W ramach tego ekosystemu znajduje się 10,5 tys. sklepów Żabka, rosnąca sieć sklepów bezobsługowych Żabka Nano, a także rozwiązania q-commerce i e-commerce oraz catering dietetyczny. Produkty i usługi firmy cieszą się popularnością wśród ponad 3 mln klientów szukających wygody i oszczędności czasu. W 2023 r. Żabka rozpoczęła ekspansję międzynarodową, otwierając sieć sklepów pod marką Froo w Rumunii.
Silne wsparcie dla polskiej gospodarki jest jednym z głównych celów Strategii Odpowiedzialności Grupy Żabka. Opiera się ona na czterech filarach: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja oraz zielona planeta. Roczny Raport Odpowiedzialności, zgodny z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego i poddany zewnętrznej weryfikacji, podsumowuje postępy działań w każdym z tych obszarów.
Grupa Żabka konsekwentnie realizuje swoje założenia, dbając o zrównoważony rozwój i pozytywny wpływ na otoczenie. Roczny Raport Odpowiedzialności stanowi podsumowanie postępów w obszarach zrównoważonego stylu życia, odpowiedzialnej organizacji oraz działań na rzecz ochrony środowiska, które są kluczowe dla długofalowego rozwoju firmy.
W 2023 roku sieć sklepów Żabka kontynuowała ekspansję, otwierając ponad 1 tysiąc nowych placówek. Obecnie liczba sklepów prowadzonych przez około 9 tysięcy franczyzobiorców przekroczyła 10,5 tysiąca. Ten dynamiczny wzrost ma pozytywny wpływ na polską gospodarkę i rynek pracy – razem z franczyzobiorcami Grupa Żabka utrzymuje ponad 63 tysiące miejsc pracy. Łączna wartość dodana wytworzona przez Grupę Żabka i jej franczyzobiorców w 2023 roku wyniosła 9,1 mld PLN, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z rokiem 2022.
Dbamy o zdrowie i ochronę środowiska
Żabka koncentruje się na tworzeniu własnych produktów wspierających zdrowy styl życia poprzez redukcję szkodliwych składników, takich jak sól, cukier i olej palmowy, oraz wprowadzenie systemu etykietowania Nutri-Score. Program „Porcja DobreGO!” ma na celu wspieranie klientów w podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych.
„Nasza analiza trendów i oczekiwań konsumentów w obszarze żywienia pokazała, że nawet 70% żywności kupowanej w Polsce to gotowe dania. W odpowiedzi na tak duży popyt sklepy sieci Żabka oferują zbilansowane posiłki skomponowane przez dietetyka i zatwierdzone przez specjalistów od jakości. W rezultacie programu zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży produktów marek własnych z etykietami Nutri-Score A i B o 85%”.
Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka, wyjaśnia, że firma podejmuje działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i stara się, aby produkty jej marek własnych pochodziły z zrównoważonych źródeł.
Grupa Żabka wprowadza również Politykę Zrównoważonego Pozyskiwania Surowców Warzywnych, Ryb i Owoców Morza, która wymaga od dostawców produktów marek własnych posiadania odpowiednich certyfikatów dla towarów wrażliwych, aby zapewnić, że pochodzą one ze zrównoważonych źródeł.
Źródło: pap-mediaroom.pl