Polityka i społeczeństwo

SG WP: Budowa mostów tymczasowych o dużej nośności andndash; strategiczne przedsięwzięcie wojsk inżynieryjnych w ramach operacji Feniks (komunikat)

– Wojsko Polskie we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad realizuje operację Feniks, w ramach której buduje mosty tymczasowe o dużej nośności. Te konstrukcje są kluczowe dla zapewnienia ciągłości transportu w regionie dotkniętym powodzią, umożliwiając dostawy niezbędnych towarów i sprzętu na obszary, które utraciły istniejące przeprawy.

– Sztab Generalny Wojska Polskiego informuje, że wojska inżynieryjne zaangażowane w operację Feniks realizują przedsięwzięcia związane z budową mostów tymczasowych o dużej nośności, we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Budowane mosty mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia ciągłości transportu w regionie dotkniętym powodzią, umożliwiając dostawy niezbędnych towarów i sprzętu na obszary, które utraciły istniejące przeprawy.

W ramach przedsięwzięcia budowy mostu tymczasowego, proces składa się z kilku etapów, w tym:

1. Przygotowanie terenu: usuwanie skutków powodzi i sprzątanie obszaru. Pierwszym krokiem w procesie budowy mostu jest dokładne sprzątanie terenu z wszelkich pozostałości po powodzi. Żołnierze, wspierani przez władze lokalne i mieszkańców, usuwają zniszczenia, gruz i inne przeszkody, aby przygotować obszar do dalszych prac budowlanych.

2. Demontaż starych i uszkodzonych elementów mostu będzie przeprowadzony we współpracy z poprzednim wykonawcą konstrukcji oraz Ministerstwem Infrastruktury. Wymaga to precyzji i koordynacji, aby upewnić się, że teren jest gotowy na postawienie nowej konstrukcji.

3. Przygotowanie przyczółków. Kolejnym etapem jest staranne przygotowanie przyczółków, czyli fundamentów, na których oparta będzie konstrukcja. Teren jest równany, utwardzany i zabezpieczony, aby zapewnić stabilność nowego mostu, który będzie musiał wytrzymać nawet intensywny ruch ciężkich pojazdów transportowych.

4. Montaż konstrukcji przęsłowej to intensywny etap, który zazwyczaj trwa od trzech do czterech dni. Dzięki doświadczeniu wojsk inżynieryjnych oraz nowoczesnym technologiom, most jest montowany w sposób zapewniający szybki i bezpieczny postęp prac.

Po zakończeniu budowy konstrukcji, most przechodzi przez szereg testów i odbiorów technicznych, które przeprowadzają inspektorzy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwa Infrastruktury w celu oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa. Po spełnieniu wymaganych warunków technicznych, most zostaje dopuszczony do ruchu.

Informujemy, że komunikaty publikowane na naszym serwisie są prezentowane w oryginalnej formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez nas jakichkolwiek zmian w treści. Odpowiedzialność za treść komunikatu ponosi nadawca, zgodnie z postanowieniami ustawy prawo prasowe. (PAP)


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM