W czym tkwi istota tej inicjatywy? To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomość Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Działania wspierają rodzimy rynek muzyczny i podkreślają rolę muzyki w życiu każdego z nas.
Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii chcemy promować częstsze słuchanie polskiej muzyki. Chcemy również wyrazić wdzięczność artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą.
„Dzień Polskiej Muzyki to także święto autorek i autorów. To oni tworzą dla nas niezapomnianą muzykę i teksty – piosenki, które często towarzyszą nam przez lata, w chwilach radości i wzruszeń. Dlatego wspieramy akcję już od 4 lat i bardzo się cieszymy, że takie święto powstało” – mówi Miłosz Bembinow, prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
Organizatorzy serdecznie dziękują miłośnikom muzyki, którzy w tym roku mają szczególne powody do dumy.
Dane pokazują, że Polacy kochają swoją muzykę i wyrażają tę miłość, słuchając jeszcze więcej muzyki w streamingu, rozgłośniach radiowych, na koncertach i na nośnikach fizycznych. W pierwszej połowie tego roku Polacy kupili aż o ponad 74% więcej płyt CD i winyli z polską muzyką niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ta miłość fanów do muzyki przyczyniła się do rozwoju całego rynku, który kolejny rok z rzędu odnotowuje wzrost. Polska w ciągu zaledwie 5 lat awansowała z 22. na 18. miejsce największych rynków fonograficznych świata, a prognozy pokazują, że mamy potencjał do podbijania kolejnych miejsc.
„Cieszymy się, że kampania Dzień Polskiej Muzyki, w ramach której zachęcamy Polaków do częstszego słuchania polskiej muzyki i sięgania po zakup płyt, biletów na koncerty czy streamingu, dokłada cegiełkę do poprawy kondycji polskiego rynku muzycznego” – mówi Anna Ceynowa, prezeska Fundacji EMPOWER POLAND, organizatorka kampanii.
Hasłem kampanii jest „Muzyka łączy WSZYSTKICH”. Podczas Dnia Polskiej Muzyki podkreślamy, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania przeciwności.
„Tę jednoczącą siłę muzyki możemy odczuć szczególnie teraz, w tym trudnym dla południowo-zachodnich regionów Polski okresie. Dziś podobnie jak w 1997 r. polscy Artyści wspólnie nagrali utwór „Moja i Twoja nadzieja”, by nieść otuchę wszystkim dotkniętym kataklizmem oraz zjednoczyć całe społeczeństwo wokół misji solidarności i niesienia pomocy potrzebującym” – mówią organizatorzy kampanii.
W tym roku Dzień Polskiej Muzyki będzie obchodzony wraz z sektorami filmu, gier video, książki i sztuk wizualnych, które również wykorzystują muzykę jako niezbędny element swoich dzieł.
Włączamy różne dziedziny sztuki i sektory kreatywnych do celebracji Dnia Polskiej Muzyki, aby podkreślić jej znaczenie w tworzeniu dzieł artystycznych, takich jak filmy, gry video, książki i sztuki wizualne.
Jak obchodzimy DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI 1 października?
DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w mediach muzycznych
<pCo roku, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne odgrywają główną rolę w kampanii promującej Dzień Polskiej Muzyki. Już po raz szósty, tego dnia będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a wybrane stacje będą nadawać ją przez cały dzień. Będzie także możliwość wysłuchania audycji z wyjątkowymi gośćmi muzycznymi oraz poznania ciekawostek o polskiej muzyce i rynku muzycznym.
Kulminacyjnym momentem wydarzenia będzie wspólna godzina z wyłącznie polską muzyką, nadawana na ponad 100 stacjach radiowych wspierających kampanię. Tradycyjnie będzie to od godziny 10.00 do 11.00. Dodatkowo, 1 października polska muzyka będzie dostępna na antenach wybranych stacji za granicą. Polska muzyka zdominuje ramówkę ponad 100 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce, a także stacji regionalnych i lokalnych.
W akcji biorą udział ponad pięćdziesiąt stacji radiowych, w tym RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic, RMF24, RADIO ZET, ANTYRADIO, MELORADIO, RADIO POGODA, ROCK RADIO, TRÓJKA, RADIO ESKA, ESKA 2, ESKA ROCK, oraz wiele innych stacji telewizyjnych i radiowych.
Sklepy muzyczne i bileterie obchodzą DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI
Dzień Polskiej Muzyki to święto fanów, którym sklepy muzyczne i bileterie przygotowały mnóstwo atrakcji, zniżek i promocji. Wspiera je sieć Empik oraz bileterie Empik Bilety, Going, eBilet, Eventim i Ticketmaster.
Coraz więcej bileterii i niezależnych sklepów muzycznych, takich jak Winyl Market Store, 33’45 recordstore, Sklep z Muzyką i KulturalnySklep.pl czy biletyna.pl, dołącza do akcji każdego roku. Partnerzy wydarzenia oferują mnóstwo promocji na bilety na koncerty polskich artystów, a także na płyty CD i winyle.
W Empiku obowiązuje obecnie 50% rabatu na drugą płytę CD z wybranej oferty muzyki polskiej oraz z Katalogu Polskich Nagrań. Dodatkowo, od 25 września startuje promocja „2+1” (najtańsza płyta gratis) na albumy z serii Złota Kolekcja, dostępna zarówno w salonach Empik, jak i na platformie Empik.com. Obie akcje trwają do 8 października. Ponadto, planowana jest specjalna promocja przykasowa na składankę Złota Kolekcja – The Best of 25 lat, dostępna w dniach 23 września – 6 października za 24,99 zł.
W związku z obchodami Dnia Polskiej Muzyki, Biletyna oferuje rabat w wysokości 15% na wybrane koncerty polskich artystów. Promocja trwa od 1 do 6 października i szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl/ oraz na mediach społecznościowych Dnia Polskiej Muzyki.
DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w streamingu
Największe platformy streamingowe w Polsce wspierają kampanię Dzień Polskiej Muzyki od jej początku. Spotify, TIDAL oraz YouTube Music dołączyły do nas. 1 października, pod hasłem Dzień Polskiej Muzyki, będą dostępne specjalne playlisty z polskimi utworami wyselekcjonowanymi z okazji tego święta oraz oficjalna playlista DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI.
W tym roku DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI będzie obchodzony w kinach, w księgarniach i poprzez gry video. Muzyka łączy ludzi niezależnie od ich zainteresowań, dlatego chcemy celebrować ją razem z innymi sektorami kultury, takimi jak film, literatura i sztuki wizualne.
Muzyka odgrywa kluczową rolę w wielu dziedzinach sztuki, od filmu po literaturę, a także inspiruje świat gier video. Dlatego z okazji DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI będziemy wspólnie celebrować jej znaczenie w różnych sektorach kultury, aby pokazać, jak bardzo jest ona obecna w naszym życiu codziennym.
– Specjalne pokazy filmów o muzyce i promocje na filmy z muzyką w serwisach vod;
– Specjalne playlisty z muzyką z gier i prezentacje gier muzycznych;
– Promocje na książki o muzyce;
– Prezentacje wizualne towarzyszące muzyce;
– Wydarzenia muzyczne w przestrzeni miejskiej
1 października w wybranych miastach w Polsce odbędą się także specjalne koncerty i wydarzenia z okazji Dnia Polskiej Muzyki. Na terenie Fabryki Norblina w Warszawie zabrzmią tylko polskie utwory, a w klubach na terenie Fabryki odbędą się koncerty z polską muzyką.
Konferencja DNIA POLSKIEJ MUZYKI – 30 września – 1 października
Podczas Dnia Polskiej Muzyki odbędzie się konferencja branżowa poświęcona polskiemu sektorowi muzycznemu, która odbędzie się w siedzibie Stowarzyszenia Autorów ZAiKS w Warszawie, ul. Hipoteczna 2.
Podczas konferencji zostaną przedstawione plany na obchody święta polskiej muzyki, które odbędą się 1 października. Oprócz tradycyjnych elementów kampanii, tegoroczne wydarzenie będzie pełne niespodzianek, o których opowiemy wraz z zaproszonymi gośćmi – partnerami akcji z różnych sektorów, takich jak muzyka, film, książka, gry video i inne. Artyści również wezmą udział w konferencji, ponieważ to ich twórczość stanowi istotę Dnia Polskiej Muzyki.
Zapraszamy na dwudniową konferencję, podczas której omówimy kluczowe wyzwania rozwojowe dla branży muzycznej zawarte w „Strategii rozwoju polskiego rynku muzycznego” przygotowanej przez Radę Polskiego Rynku Muzycznego. Tematyka obejmie instrumenty finansowe wspierające rynek muzyczny, niezbędną infrastrukturę dla sektora muzyki, edukację i profesjonalizację branży, narzędzia promocji muzyki w kraju i jej eksport, oraz wyzwania legislacyjne.
Na konferencji zostaną zaprezentowane najświeższe dane dotyczące rynku nagrań, obrotu prawami oraz koncertów. Specjaliści, którzy zostali zaproszeni, podzielą się również wskazówkami dla artystów i managerów wkraczających na rynek muzyczny, dotyczącymi skutecznej promocji muzyki zarówno w mediach tradycyjnych, jak i cyfrowych.
Podczas konferencji będzie możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji dotyczących prawa autorskiego, rejestracji utworów, strategii promocji, pozyskiwania dotacji na projekty muzyczne oraz synchronizacji muzyki.
Przygotuj się na niespodzianki!
Rejestracja na konferencję jest bezpłatna, ale konieczna z powodu ograniczonej liczby miejsc. Zarejestruj się tutaj: https://dzienpolskiejmuzyki.pl/konferencja/
6. edycja kampanii „Dzień Polskiej Muzyki” jest organizowana przez Fundację EMPOWER POLAND we współpracy ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS. Konferencja jest częścią projektu „Ekonomiczna wartość i potencjał gospodarczy polskiego rynku muzycznego”, który otrzymał dofinansowanie ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kampania odbywa się pod patronatem Narodowego Centrum Kultury.
Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl