Wiadomości Polska Biznes i finanse W Polsce czas oczekiwania na przyłącze o mocy 1,4 MW wynosi nawet 6 lat
Biznes i finanse

W Polsce czas oczekiwania na przyłącze o mocy 1,4 MW wynosi nawet 6 lat

Firmy inwestujące w rozwój elektromobilności w Polsce napotykają na wiele trudności, w tym na brak dostępności i długi czas oczekiwania na przyłącza do sieci elektroenergetycznej. Katarzyna Warzywoda, Mobility Manager Poland w Shell Polska, podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi, zauważyła, że oczekiwanie na przyłącze o mocy 1,4 MW trwało aż sześć lat, co jest zdecydowanie zbyt długo.

Infrastruktura przesyłowa odgrywa istotną rolę w procesie transformacji na rzecz ochrony środowiska, zwłaszcza w kontekście rozwijającego się sektora pojazdów elektrycznych, który generuje zapotrzebowanie na wydajne i ekonomiczne rozwiązania zapewniające bezpieczny przesył energii w systemie elektroenergetycznym.

Shell evoved from a multi-fuel corporation to an energy company in recent years. Shell Poland currently has nine locations with 11 ultra-fast Shell Recharge chargers and plans to install three more by the end of the year at two new locations.

„Mamy duże plany rozwojowe na lata 2025-2027 – 75 ładowarek i 150 punktów ładowania, które powstaną we współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska. Ale oprócz ładowarek jako takich oferujemy klientom flotowym Shell Card – kartę hybrydową, która umożliwia ładowanie w 6,3 tys. miejscach w Polsce i w ponad 750 tys. punktach ładowania w całej Europie” – zaznaczyła Katarzyna Warzywoda.

„W Londynie Shell zamienił tradycyjną stację paliw w Energy Hub tylko do ładowania samochodów, wkrótce powstanie podobny w Paryżu. Mówimy także o Ubitricity, czyli ładowaniu z latarni miejskich w Londynie – ponad 4 tys. punktów ładowania w Wielkiej Brytanii – ale też w Berlinie i Le Havre. Tworzymy także punkty Destination – czyli możliwość ładowania np. przy sklepach Tesco na Węgrzech” – wyjaśniła przedstawicielka Shell Polska.

Podkreśliła, że w niektórych krajach UE obserwuje się realne wsparcie ze strony instytucji rządowych, co znacząco przyspiesza proces wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.

Ponadto, zaznaczyła, że Shell Polska angażuje się nie tylko w sprzedaż produktów, ale także w inicjatywy rozwojowe. Jednym z wiodących projektów jest Shell Eco-marathon, skierowany do studentów, którzy projektują pojazdy konkurujące w kategoriach: tradycyjne paliwa, elektromobilność i wodór.

„Polska będzie miała przyjemność organizować 40. już Shell Eco-marathon w 2025 r. W chwili obecnej rekord należy do studentów, których pojazd przejechał 3771 km – dystans potrzebny do przejechania z Londynu do Helsinek i z powrotem. Liczymy na to, że w Polsce na Silesia Ring w przyszłym roku ten rekord zostanie pobity” – podkreśliła Katarzyna Warzywoda.

Kongres Nowej Mobilności 2024 został zorganizowany w dniach 24-26 września w EXPO Łódź. Impreza gromadziła zarówno krajowych, jak i międzynarodowych uczestników związanych z sektorem zeroemisyjnego transportu i nowej mobilności.

EXPO Łódź było gospodarzem Kongresu Nowej Mobilności 2024, który odbył się w dniach 24-26 września. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli polskiego i międzynarodowego sektora zeroemisyjnego transportu oraz nowej mobilności.

Podczas konferencji w EXPO Łódź odbyły się również największe targi zrównoważonego transportu w Europie Środkowo-Wschodniej, na których 150 partnerów i wystawców prezentowało swoje produkty i najnowsze rozwiązania z sektora e-mobility.


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version