Wiadomości Polska Polityka i społeczeństwo MF: Centralna infolinia ułatwi klientom KAS zdalne załatwianie spraw (komunikat)
Polityka i społeczeństwo

MF: Centralna infolinia ułatwi klientom KAS zdalne załatwianie spraw (komunikat)

Ministerstwo Finansów ogłasza uruchomienie scentralizowanej infolinii Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) od 1 października 2024 r.

Osoby szukające wsparcia ze strony pracowników urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą mogły skorzystać z jednej ogólnopolskiej infolinii KAS pod numerami: (+48) 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych) i 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych).

Osoby dzwoniące na ogólny numer infolinii będą mogły uzyskać podstawowe informacje podatkowo-celne. Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN, będą również mogły otrzymać informacje indywidualne objęte tajemnicą skarbową.

Pełnomocnicy ogólni oraz użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym będą uprawnieni do uzyskiwania indywidualnych informacji dotyczących swoich mocodawców za pośrednictwem infolinii.

„Ogólnokrajowa infolinia KAS umożliwi łatwiejszy kontakt z pracownikami urzędów skarbowych, dostępnych pod jednym numerem telefonu. System umożliwi obsługę nawet 5 tysięcy połączeń jednocześnie, a pracownicy urzędów skarbowych będą mogli udzielać informacji w indywidualnych sprawach, z zachowaniem tajemnicy skarbowej. Uwierzytelnianie specjalnym kodem telePIN zapewni ochronę danych, który można łatwo ustawić w e-Urzędzie Skarbowym” – zaznacza zastępca Szefa KAS, Małgorzata Krok.

KAS Infoline is part of the Multichannel Communication Center. It is a modern teleinformatics system that provides fast and professional customer service for KAS in various remote channels.

Nasza nowa platforma obsługi klienta oferuje zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak Voiceboty i Chatboty, w celu spełnienia rosnących oczekiwań klientów w zakresie mobilności, dostępności i wysokiej jakości usług. Małgorzata Krok, wiceminister, podkreśla, że dążymy do zapewnienia nowoczesności i efektywnej obsługi naszych klientów w różnych kanałach kontaktu.

Zdalna obsługa klientów KASU to priorytetowe działanie w celu ułatwienia kontaktu z administracją skarbową. Infolinia KAS jest ważnym krokiem w tym procesie.

<p"Resort finansów konsekwentnie rozwija e-Urząd Skarbowy, aby umożliwić klientom załatwianie spraw bez konieczności odwiedzania urzędu. Dzięki platformie login.gov.pl, klientom zapewnione jest bezpieczeństwo podczas logowania. Teraz równie bezpiecznie będą mogli kontaktować się z urzędem skarbowym przez telefon"– podkreśla zastępca Szefa KAS Małgorzata Krok.

Kontakt z KAS

Krajowa Administracja Skarbowa udostępniła nowe numery infolinii, które będą obsługiwać klientów w całej Polsce:

(+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych, 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych. Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na nowe numery infolinii KAS.

Nowe zasady uzyskiwania informacji podatkowych

Klienci dzwoniący na infolinię KAS będą mogli otrzymać ogólne informacje podatkowe bez konieczności potwierdzania tożsamości, jak dotychczas.

Jednakże, nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. Aby skorzystać z tego rodzaju informacji, będzie konieczne potwierdzenie tożsamości kodem telePIN. Dzięki temu dzwoniący będą mogli uzyskać informacje o swoich rozliczeniach nadpłat oraz zwrotach z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze nadal będą udzielać informacji zgodnie z dotychczasowymi zasadami. Pracownicy tych urzędów będą nadal dostępni pod swoimi obecnymi numerami telefonów.

Uwierzytelnienie za pomocą telePIN

Podatnicy będą mogli uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, objętych tajemnicą skarbową, poprzez zadzwonienie na infolinię KAS i uwierzytelnienie za pomocą kodu telePIN.

Klienci samodzielnie ustawiają kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym(UKO) także będą mieli dostęp do informacji objętych tajemnicą skarbową, dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni.

Aby zobaczyć jak to działa w praktyce, można przejrzeć schematy na stronie: https://www.gov.pl/web/finanse/centralna-infolinia-ulatwi-klientom-kas-zdalne-zalatwianie-spraw

Informujemy, że komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version