W ostatni dzień września 2024 roku odbyła się premiera mobilnego questu terenowego „DZIENNIK INŻYNIERA” w ramach projektu MODERNIZM TALKING. Quest powstał dzięki współpracy Fundacji Good Culture i Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego oraz młodzieży z I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli. Prace projektowe poprzedził spacer fotograficzny śladami architektury modernizmu z regionalistką Joanną Rybak.
Quest terenowy przeprowadzony przez młodzież ze szkół w Stalowej Woli potwierdza ich niesamowite pomysły i zaangażowanie. Od pierwszych spotkań, przez budowę pomysłu, aż po wykonanie i rozgrywkę, to uczniowie szkół średnich byli głównymi architektami sukcesu projektu. Ich nowoczesna, multimedialna gra, osadzona w przedwojennej atmosferze i architekturze miasta, to tylko piękny początek przygody, która uczy i bawi. Prezydent miasta Stalowej Woli, Lucjusz Nadbereżny, jest przekonany, że kolejne edycje będą nie tylko prezentować wspaniałe talenty młodzieży, ale także piękne miejsca miasta i jego ciekawą historię.
Mobilny quest został zorganizowany w oparciu o popularną grę „Pokemon GO”, w której uczestnicy poszukiwali punktów w określonym terenie. Jego innowacyjność polegała na połączeniu fabuły dostosowanej do zainteresowań młodzieży oraz mechaniki gry, które zachęcały graczy do zaangażowania. Młodzież miała okazję rozwiązywać zadania związane z architekturą modernistyczną Stalowej Woli, podczas gdy przemierzała ulice miasta w czasie około 90 minut. Gracze mieli swobodę wyboru kolejności odwiedzania poszczególnych punktów.
Trzy najlepsze drużyny otrzymały nagrody w postaci biletów do kina, podczas gdy pozostali uczestnicy zostali obdarowani pamiątkowymi upominkami.
Akcja gry toczy się w Stalowej Woli w 1939 roku, gdzie gracz wciela się w rolę syna inżyniera. Zaniepokojony dłuższą nieobecnością ojca, postanawia odwiedzić jego biuro. Po drodze zauważa, że miasto jest dziwnie ciche, a budynki, które zawsze tętniły życiem, teraz emanują tajemniczością, jakby zatrzymał się w nich czas. Gdy dociera do biura, odkrywa, że nikogo tam nie ma, lecz znajduje dziennik swojego ojca.
W „Dzienniku inżyniera” zanotowano, że atmosfera w mieście jest niepokojąca, a budynki przepełnione są dziwnymi zjawiskami. Kluczem do przywrócenia spokoju jest scalenie rozproszonego fragmentu stalowego ogniwa, symobolizującego innowację i postęp. Gracz, uzbrojony w dziennik ojca i kompas, wyrusza na misję odnalezienia tych fragmentów, aby przywrócić spokój w mieście, pozwalając odejść duchom. Każde spotkanie z duchem stanowi wyzwanie, ale dzięki wskazówkom ojca zapisanych w dzienniku, istnieje nadzieja na przywrócenie spokoju w mieście.
Projekt „MODERNIZM TALKING. Młodzież dla młodzieży o architekturze modernizmu” został stworzony przez Fundację Good Culture i dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z funduszu Promocji Kultury. Współpracujemy z Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego.
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl