Biznes i finanse

Deweloperzy mają nowy Kodeks Dobrych Praktyk andndash; priorytetem zaufanie i jakość

Podczas Kongresu Deweloperskiego w Krakowie, które odbyło się 3 października, Polski Związek Firm Deweloperskich przyjął nowy Kodeks Dobrych Praktyk. Ten dokument ma na celu ustalenie wysokich standardów rynkowych i jest odpowiedzią na wyzwania stawiane przed branżą. Jednocześnie stanowi on sygnał dla klientów, że firmy zrzeszone w Polskim Związku Firm Deweloperskich są godne zaufania.

Deweloperzy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przestrzeni życiowej Polaków poprzez budowę ponad miliona mieszkań w ciągu ostatniej dekady. Ich działalność przyczyniła się do znaczącego rozwoju wielu miast oraz poprawy warunków życia ich mieszkańców, zwiększając dostępność nowoczesnych mieszkań i poprawiając infrastrukturę towarzyszącą, taką jak szkoły, przedszkola czy tereny rekreacyjne.

„Świadomość, że zaufanie jest kluczowe dla stabilności i dalszego rozwoju rynku nieruchomości, była motorem do stworzenia nowego Kodeksu Dobrych Praktyk” – mówi Monika Perekitko, wiceprezeska zarządu PZFD, członkini zarządu Dom Development.

Firmy zajmujące się budową coraz bardziej zwracają uwagę na wpływ swoich projektów na jakość przestrzeni miejskiej i na budowanie zaufania klientów.

Bartosz Guss, dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich, podkreśla, że „Kodeks Dobrych Praktyk to wyraźny sygnał, że firmy należące do PZFD to godni zaufania partnerzy, z którymi warto współpracować”.

Nowy Kodeks Dobrych Praktyk to sygnał, że PZFD dąży do tego, aby firmy zrzeszone w Związku były uznawane za synonim jakości na rynku. Opracowany niedawno dokument określa normy postępowania dla firm deweloperskich oraz zawiera kompleksowy zbiór zasad dotyczących procesu zakupu nieruchomości – od wyboru mieszkania, poprzez podpisanie umowy, odbiór kluczy, aż po użytkowanie lokalu. Dzięki temu nabywcy są informowani o swoich prawach i obowiązkach na każdym etapie współpracy z deweloperem zrzeszonym w PZFD.

Ważne jest, aby deweloperzy prezentowali transparentne i rzetelne informacje dotyczące inwestycji. Nowy Kodeks nakłada obowiązek przedstawiania realistycznych wizualizacji i materiałów marketingowych oraz wykorzystania rzeczywistej skali mebli na rzutach mieszkań, aby uczciwie oddać przestrzeń użytkową.

Etyka w branży deweloperskiej

Nowy Kodeks ma na celu promowanie etycznych standardów w branży deweloperskiej. Zobowiązuje on deweloperów do przestrzegania zasad uczciwości, rzetelności i integralności w kontaktach z klientami, a także do dbałości o dobro inwestorów poprzez zapewnienie rzetelnych informacji na temat inwestycji.

Nasi deweloperzy zrzeszeni w PZFD zobowiązują się do regularnego informowania nabywców o postępie prac budowlanych oraz szybkiej odpowiedzi na wszelkie pytania. W przypadku wystąpienia przeszkód lub opóźnień na budowie, będziemy informować klientów o przyczynach problemów oraz podejmowanych działaniach w celu ich rozwiązania.

„Takie podejście ma na celu budowanie zaufania oraz otwartej komunikacji z nabywcami, co jest niezbędne w każdej współpracy. Misją naszych firm jest ustanowienie najlepszych wzorców, które staną się inspiracją dla całej branży” – podkreśla Bartosz Guss.

Nowy Kodeks szczegółowo reguluje zasady dotyczące odpowiedzialności posprzedażowej, nakładając na deweloperów obowiązek skutecznego usuwania usterek oraz efektywnej komunikacji w tej kwestii. Dokument uwzględnia także przepisy dotyczące ciągłości odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji w ramach struktury danej grupy deweloperskiej, nawet w przypadku likwidacji spółki celowej powołanej do realizacji projektu.

Nowe przepisy obejmują również zasady dotyczące współpracy między deweloperami a administracją publiczną oraz ich wzajemnych interakcji. Zgodnie z kodeksem, konkurencja w branży ma być oparta na uczciwych praktykach, co ma przyczynić się do poprawy jakości usług i zadowolenia klientów.

Zaangażowanie wielu firm

Kodeks Dobrych Praktyk to dokument oparty na wytycznych Rady Dobrych Praktyk, której inicjatywę podjęły PZFD i grupa Otodom. W ciągu ostatnich dwóch lat reprezentanci ponad 70 firm członkowskich PZFD brali udział w serii warsztatów, podczas których analizowano zachowania rynkowe i wypracowywano rekomendacje dla branży.

Nowa wersja kodeksu była niezbędna ze względu na dynamiczny rozwój gospodarki, technologii i zmieniające się oczekiwania klientów. Poprzedni dokument powstał blisko 20 lat temu, jeszcze przed wejściem w życie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego. Choć był to przełomowy krok w tworzeniu profesjonalnych relacji między deweloperami a nabywcami mieszkań, zmiana była konieczna, aby dostosować się do nowych wartości i standardów działania.

„Polski Związek Firm Deweloperskich stawia sobie za cel nie tylko poprawienie wizerunku branży, ale także budowanie bardziej przyjaznych miast, w których standardy życia i komfort mieszkańców będą traktowane priorytetowo. Implementacja Kodeksu Dobrych Praktyk stanowić będzie ważny element tej wizji” – podsumowuje Monika Perekitko, wiceprezeska zarządu PZFD.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM