Jak efektywnie prowadzić marketing instytucji naukowych i badawczych, aby wspierać komercjalizację? Jakie znaczenie mają te placówki w budowaniu konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej? Jakie są cechy charakterystyczne dla marketingu nauk ścisłych i jak wykorzystać go w kampaniach rekrutacyjnych? Jak efektywnie realizować influencer marketing zgodnie z wytycznymi UOKiK? To tylko kilka z tematów, które zostaną omówione podczas 13. Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, zorganizowanego przez Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 roku w Warszawie.
Instytucje naukowe i badawcze odgrywają kluczową rolę w globalnym ekosystemie gospodarczym. To tutaj naukowcy, inżynierowie i specjaliści prowadzą projekty badawczo-rozwojowe, testują i wdrażają innowacyjne rozwiązania oraz technologie. Następnie są one adaptowane przez firmy z różnych sektorów, takich jak energetyka, motoryzacja, górnictwo, lotnictwo i kosmonautyka, farmaceutyka oraz przemysł zbrojeniowy. Skuteczność wdrażania nowych technologii zależy od efektywnej i trwałej współpracy między instytutami badawczymi, ośrodkami naukowymi oraz przedsiębiorstwami.
„Działania marketingowe instytucji naukowych i badawczych odgrywają kluczową rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych producentów nowych technologii. Dlaczego? Dzięki badaniom, testom i wiedzy naukowców, przedsiębiorstwa oszczędzają czas, środki, które musieliby ponieść, tworząc własne zespoły B+R i wyspecjalizowaną infrastrukturę. Renoma danej instytucji, kompetencje inżynierów stają się wręcz gwarantem jakości. To dodatkowa wartość w oczach odbiorcy końcowego. Nie będzie jej bez przemyślanych, trafnych działań marketingowych, o których skuteczności będziemy rozmawiać podczas 13. Europejskiego Forum Instytucji Naukowych i Badawczych” – mówi dr inż. Sylwester Wyka, zastępca dyrektora ds. badawczych w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa.
13. Co czeka uczestników Europejskiego Forum Instytucji Naukowych i Badawczych?
Wydarzenie skupia się na promocji, public relations, e-marketingu, kampaniach EB oraz pozycjonowaniu przewag rynkowych w segmentach B2B, B2B2C i B2C.
Zapraszamy do udziału w Europejskim Forum Instytucji Naukowych i Badawczych, gdzie omówimy współczesne wyzwania związane z nauką i badaniami.
„Sukces instytucji naukowych i badawczych jest głównie wynikiem bliskiej kooperacji z przedstawicielami biznesu i coraz częściej administracji publicznej, tworząc tzw. potrójną helisę. Bez współpracy różnych stron tworzących nowoczesny ekosystem biznesu, oparty na silnych powiązaniach sieciowych, trudno jest tworzyć wartość dodaną poszczególnych graczy i całego układu. Stąd tegoroczne Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to przestrzeń, w której przedstawiciele środowiska naukowego, biznesu oraz administracji publicznej spotykają się, by wzajemnie inspirować się, dyskutować i dzielić najlepszymi praktykami w celu wypracowania nowego – wspólnego kodeksu skutecznych oraz nowoczesnych działań marketingowych instytucji badawczych i naukowych. Postęp technologiczny wkracza również do strategii marketingowych. Dotychczasowe narzędzia i sposoby komunikacji rynkowej wspierane są rozwiązaniami cyfrowymi. Dlatego powstaje konieczność wspólnego budowania nowych sposobów komunikacji rynkowej, opartej na współpracy i wzajemnym szacunku” – mówi profesor Joanna Cygler ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, przewodnicząca komitetu naukowego.
Planowane jest, że tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024. W programie znajdą się panele dyskusyjne z udziałem zarówno polskich, jak i międzynarodowych ekspertów, którzy będą omawiać kwestie związane m.in. z:
Nowe technologie rozwijają się w kierunku współpracy, co ma duże znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej. Wyzwaniem jest efektywna współpraca jednostek naukowych i badawczych z partnerami zewnętrznymi.
Podczas tegorocznego forum będziemy mieli okazję wysłuchać prezentacji przedstawicieli wielu renomowanych instytucji, w tym Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Warszawskiego, Intel, GE Vernova, Łukasiewicza – Instytutu Metali Niezależnych, SW Research, fundacji „Internet. Czas działać!”, CIRA, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Centrum Badań Jądrowych, European Aeronautics Science Network (EASN), Porozumienia Spółek Celowych, Łukasiewicza – Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów oraz Łukasiewicza – Instytutu Lotnictwa. Ponadto, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z dobrymi praktykami w następujących obszarach:
Nowe trendy w marketingu: influencer marketing zgodny z wytycznymi UOKiK, wykorzystanie nauk ścisłych w strategiach marketingowych, historyczny sukces inżynierów Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa jako medialny „game changer” oraz fediwersum – marketing na sieciach społecznościowych bez algorytmów rekomendacyjnych.
Ważnym elementem programu będą również prezentacje. Autorzy prezentacji, którzy je przedstawią, otrzymają szansę na opublikowanie swojej pracy w czasopiśmie „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, za co przyznawane jest 40 punktów do ich dorobku naukowego.
Link do programu i listy prelegentów: https://minibforum.com/pl/program/
Informacje o wydarzeniu
Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa w Warszawie przy al. Krakowskiej 110/114. To dwudniowe wydarzenie adresowane jest do pracowników działów marketingu instytutów badawczych, uczelni wyższych, parków technologicznych oraz przedsiębiorstw, które korzystają z rekomendacji naukowców do promocji i sprzedaży swoich produktów.
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl