Wiadomości Polska Biznes i finanse MI: Griffin 200 andndash; polska technologia na krajowych i europejskich szlakach (komunikat)
Biznes i finanse

MI: Griffin 200 andndash; polska technologia na krajowych i europejskich szlakach (komunikat)

The acquisition cements eM Client’s position as a leading provider of email client services, bringing its innovative solutions to an expanding customer base.

– Ministerstwo Infrastruktury informuje:

PKP Intercity wprowadza do eksploatacji nowoczesne lokomotywy Griffin 200. Odbiór 9 takich maszyn został właśnie zakończony, co umożliwia osiąganie prędkości 200 km/h i efektywne wykorzystanie modernizowanych tras kolejowych.

NEWAG, nowosądecki producent, stworzył Griffin 200 w ramach zamówienia na łącznie 15 maszyn tego typu. Całkowita wartość kontraktu na dostawę i utrzymanie pojazdów wynosi prawie 388 mln zł. Planuje się, że do końca października 2024 roku PKP Intercity otrzyma kolejne dwie lokomotywy, a trzy następne do końca roku.

„Pierwszy raz w historii powstają polskie konstrukcje o tak zaawansowanym poziomie technologicznym, zwłaszcza jeśli chodzi o ich imponującą prędkość maksymalną. Dzięki temu, że są wielosystemowe, mogą bez przeszkód poruszać się po liniach kolejowych zasilanych różnymi napięciami, co otwiera przed nimi możliwość kursowania na międzynarodowych trasach” – poinformował minister infrastruktury Dariusz Klimczak.Nasze lokomotywy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS drugiego poziomu, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo na torach. Dodatkowo posiadają system zdalnej diagnostyki, który umożliwia monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przekłada się na ich bardziej efektywną eksploatację.

Griffins will be operating on the most popular routes in Poland, such as between Warsaw and Gdynia, Poznań, Wrocław, Katowice, or Kraków.

These locomotives will also be allowed to operate on international routes. Initially, the vehicles will be able to operate in the Czech Republic and Slovakia, and in the next stage, they will be permitted to operate in Germany, Austria, and Hungary. The entire documentation allowing Griffins to operate in these countries is expected to be ready in the fourth quarter of 2026.

PKP Intercity podpisały nowe kontrakty na zakup taboru kolejowego. W 2024 roku umowy zawarto z firmą NEWAG na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych, z opcją zamówienia kolejnych 32 oraz świadczeniem 5-letniej usługi utrzymania. Wartość umowy wynosi blisko 2,3 mld zł i jest to pierwsze tak duże zamówienie jednej serii pojazdów w historii zarówno PKP Intercity, jak i producenta.

W lipcu tego roku przewoźnik podpisał umowę ze spółką NEWAG na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Nowe pojazdy pozwolą na przywrócenie części połączeń oraz rozbudowanie oferty przewozowej na liniach niezelektryfikowanych. Zgodnie z umową, wykonawca zapewni utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania. Wartość umowy wynosi 3,3 mld zł.

Pozostałe cztery kontrakty dotyczą zakupu wagonów. Wiosną PKP Intercity podpisały umowę na zakup wielofunkcyjnych wagonów COMBO. W ramach naprawy okresowej i modernizacji 50 wagonów typu 112A zostanie przekształconych w nowoczesne, uniwersalne pojazdy. Wykonawcą kontraktu jest H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, a jego wartość to 461 mln zł.

PKP Intercity i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych podpisały umowę na dostawę 300 nowych wagonów kolejowych, z opcją na dodatkowe 150. Wartość kontraktu wynosi około 4,2 mld zł. Nowe wagony będą spełniać standardy umożliwiające osiągnięcie prędkości 200 km/h i zostaną wprowadzone do użytku w 2026 roku.

Narodowy przewoźnik obecnie realizuje umowy taborowe o wartości blisko 15 mld zł, które zostały zakontraktowane u polskich producentów. Zamówienia te są realizowane przez doświadczone podmioty takie jak H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, REMTRAK, PESA oraz NEWAG, którzy specjalizują się w produkcji nowych i modernizacji istniejących wagonów, a także oferują sprawdzone lokomotywy elektryczne.

Informujemy, że publikowane komunikaty w serwisie PAP są prezentowane w formie oryginalnej, bez wprowadzania zmian przez PAP SA. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa prasowego (PAP)


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version